Klienci uznali model Nissan Qashqai za najlepsze auto w segmencie
W największym niemieckim badaniu opinii kierowców przeprowadzonym przez J.D. Power and Associates model Nissan QASHQAI został uznany za samochód dający klientom najwięcej zadowolenia w kategorii pojazdów sportowo-użytkowych.
Popularny crossover uzyskał w ogólnokrajowej ankiecie wynik 85,8 procent i jako jedyny pojazd w swojej kategorii otrzymał ocenę „znakomity", pozostawiając Mercedesa klasy M i Hyundaia Tucsona daleko w tyle. W ogólnym rankingu bestseller Nissana zajął bardzo dobre trzecie miejsce.
W ramach tzw. Badania zadowolenia właścicieli pojazdów (Vehicle Owners Satisfaction Study - VOSS) zebrano opinie 16 425 kierowców użytkujących 113 modeli 27 marek. Firma J.D. Power obliczała wskaźniki zadowolenia kierowców, uwzględniając kryteria, takie jak jakość, atrakcyjność, poziom usług serwisowych i koszty, i przypisując każdemu z tych czynników różne wagi w poszczególnych kategoriach. QASHQAI uzyskał znakomite wyniki w kategorii funkcjonowania podzespołów mechanicznych, osiągów, nadwozia i kosztów eksploatacji.
Kolejny sukces na koncie Nissana to trzecie miejsce popularnego kompaktowego vana NOTE wśród 30 modeli testowanych w tej klasie. Właściciele NOTE chwalili swoje samochody zwłaszcza za przestronne wnętrze i wygodne fotele. Nissan zdobył także najwyższe oceny w kategorii kosztów serwisu i eksploatacji.
„Nawet w tych trudnych czasach Nissan wciąż priorytetowo traktuje jakość. Znakomite wyniki modeli QASHQAI i NOTE w ankiecie J.D. Power to kolejny sukces naszej inicjatywy SHIFT_quality" - wyjaśnia Heiner Prümper, Dyrektor ds. Obsługi Posprzedażnej w Nissan Center Europe GmbH w Brühl (Niemcy). „Przykład dwóch modeli produkowanych w brytyjskiej fabryce w Sunderland potwierdza, że program, którego celem jest poprawianie jakości produktów i zwiększanie zadowolenia klientów poprzez międzynarodową integrację środków służących zapewnieniu jakości z uwzględnieniem globalnych standardów Nissana rzeczywiście działa".
Według niedawno opublikowanych wyników ankiety J.D. Power and Associates także w Wielkiej Brytanii kierowcy użytkujący model QASHQAI należą do najbardziej zadowolonych klientów. W kategorii pojazdów sportowo-użytkowych Brytyjczycy umieścili crossovera Nissana na trzecim miejscu pod względem zadowolenia klientów i na jedenastym w klasyfikacji ogólnej na 101 modeli ocenianych w ankiecie.
Od wprowadzenia modelu w marcu 2007 roku w Europie sprzedano już ponad 330 000 egzemplarzy Nissana QASHQAI. Ten innowacyjny crossover jest zatem jednym z najbardziej udanych modeli firmy w skali światowej. Od zeszłego roku QASHQAI oferowany jest także w nowej siedmiomiejscowej wersji. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i powiększonemu nadwoziu QASHQAI+2 ma większy bagażnik i trzeci rząd siedzeń, które po złożeniu chowają się w podłodze.
Nissan NOTE został wprowadzony na rynek europejski w marcu 2006. Od tego czasu fabrykę w Sunderland opuściło ponad 260 000 egzemplarzy tego kompaktowego rodzinnego auta. Na początku bieżącego roku zaprezentowano odnowioną wersję modelu. Zmiany polegały między innymi na odświeżeniu estetyki oraz wprowadzeniu kilku ulepszeń, takich jak nowy system multimedialny NISSAN Connect. System, który zadebiutował właśnie w modelu NOTE, łączy funkcje nawigacji, komunikacji i radioodtwarzacza w jednym kompaktowym interfejsie użytkownika w pełni zintegrowanym z centralna konsolą.