#KLIFING – (RE)definicja stylu życia wg. Galerii Klif
Eksperci z międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield w opracowaniu „Poza branżą retail: tworzenie destynacji zakupowych” wskazują, jakie są główne czynniki kreujące rolę centrów handlowych w życiu współczesnego konsumenta.
Agregacja oraz analiza danych, optymalizacja komunikacji poprzez wykorzystanie narzędzi omni-channel, dynamiczny rozwój eCommerce, to tylko niektóre z aspektów budujących punkty styku z klientami. Marketing miejsc, bo o nim mowa, to także bogata i komplementarna oferta, dogodność destynacji, wydarzenia tematyczne oraz serwisy dodatkowe, budujące unikalny customer experience. Dom Mody Klif w Warszawie, jak i Galeria Klif w Gdyni, sukcesywnie poszerzają selektywne portfolio marek premium, a także wprowadzają nowe udogodnienia dla klientów profilując się oraz wychodząc naprzeciw wyzwaniom, które stawiają realia współczesnej branży retail.
Poznaj #KLIFING – styl życia, taki jak lubisz.
W roku 2019 Dom Mody Klif w Warszawie oraz Galeria Klif w Gdyni rozpoczęły proces zmian w zakresie budowania oraz różnicowania strategii komunikacji i identyfikacji wizualnej. Towarzysząca wspomnianym zmianom kampania „Klif otwarty na…” pokazała zaangażowanie marki w promocję wydarzeń o charakterze kulturalnym oraz lokalnym, skupiając się na relacjach, emocjach oraz doświadczeniu, które towarzyszą odwiedzającym. Dzięki temu marka Klif staje się miejscem przyjaznym, w którym na pierwszym miejscu stawia się człowieka, a nie tylko unikalne przeżycia materialne. Od ponad dwóch dekad Klif kreuje trendy, wyznacza kierunek, a wszystko wraz z dwoma pokoleniami klientów. Taki jest też „#KLIFING”, zespół cech charakterystycznych dla stylu życia współczesnego konsumenta. Zaangażowanego w życie marki smart shoppera, ceniącego sobie zarówno komfort realizacji zakupów w dogodnej destynacji, selektywną ofertę, dbałość o detale oraz misję, którą stanowią zarówno aspekty związane ze równoważonym rozwojem, jak i możliwością samodoskonalenia się. #KLIFING - styl życia, taki jak lubisz. Dopasowany do potrzeb, szyty na miarę oczekiwań i cech indywidualnych. Tak blisko.
Modna (R)ewolucja – dywersyfikacja na tle konkurencji
Dla domu Mody Klif w Warszawie oraz Galerii Klif w Gdyni, ubiegły rok upłynął pod znakiem aktywności jubileuszowych. Oba centra były jednymi z pierwszych obiektów handlowych w Polsce. Od ponad dwóch dekad utrzymują pozycję lidera w dziedzinie mody, a także sztuki, tworząc wyjątkowe enklawy na swych lokalnych rynkach. Marka Klif, to synonim jakości oraz najwyższych standardów, których można oczekiwać od współczesnego centrum handlowego. Wg. wspomnianego opracowania „Poza branżą retail: tworzenie destynacji zakupowych”, eksperci Cushman & Wakefield zauważyli, że tworzenie innowacyjnych i unikalnych sposobów interakcji z docelowym konsumentem w połączeniu z usługami komplementarnymi, pozwalają na utrzymanie wysokich wskaźników odwiedzin. Podkreślają także, że wg. danych szacunkowych na przestrzeni najbliższych 4 lat sprzedaż eCommerce odzieży wzrośnie o blisko 73 mld dolarów, czyli o 20% w porównaniu do roku 2019. Centra handlowe, które oferują różnorodność oferty zarówno handlowej, jak i serwisów oraz wydarzeń tematycznych (otwartych i zamkniętych) dostosowując się do dynamicznych zmian na rynku, performują najlepiej, mogąc adaptować się do potrzeb i stylu życia konsumentów. Dlatego też m.in. w ofercie Klif pojawił się serwis konsultacji w zakresie mody oraz urody z udziałem influencerów make-up artist - Magdaleny Pieczonki oraz stylisty gwiazd - Grzegorza Blocha. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się usługa Concierge oraz karty prezentowej Klif. Zaangażowanie w życie lokalnych społeczności zarówno Trójmiasta, jak i Warszawy zaowocowały szeregiem spotkań warsztatowych z zakresu kultury, przedsiębiorczości i biznesu, a także rozwoju osobistego. Miniony rok to także powitanie wielu nowych najemców, ze szczególnym uwzględnieniem selektywnych marek premium, co wyróżnia zarówno Galerię klif w Gdyni, jak i dom mody Klif w Warszawie na tle obiektów konkurencyjnych.
Zakupy a customer experience, czyli budowanie marketingu miejsca.
W opracowaniu, Cushman & Wakefield, wskazuje, że poza doświadczeniem zakupowym oraz ofertą komplementarną, centra handlowe przyciągnąć mogą także uwagę potencjalnych kupujących obecnością sklepów koncepcyjnych lub typu showroom, a także poprzez udostepnienie klientom unikalnych aranżacji wnętrz, czy też poprzez obecność innowacyjnych salonów marek newcommerce. Dotyczy to szczególnie grupy Millennialsów oraz Generacji Z, które to przestrzeń centrów handlowych konsumują przez pryzmat estetyki, dzieląc się swoimi doświadczeniami za wykorzystaniem mediów społecznościowych – co jest także szansą uzyskania bezpłatnej formy reklamy na podstawie ich siły rekomendacji. W odpowiedzi na potrzeby wynikające z dynamicznych zmian w branży retail, galerie Klif poczyniły szereg działań mających na celu wielopłaszczyznowe zagospodarowanie każdego z ww. aspektów. do grona najemców obu centrów dołączyły marki, które poszerzyły szeroki wachlarz oferty o nowe segmenty m.in. technologię oraz design. Nie mogło zabraknąć także salonów z segmentu fashion, wpisanego w DNA Klif.
W Domu Mody Klif pojawił się między innymi butik 10DAYS Amsterdam, marki słynącej z minimalistycznych kolekcji i dodatków, concept store marki MOOD, czyli polski premium multibrand, a także salon międzynarodowej marki NISSA. Nie sposób pominąć salonu Villeroy&Boch w odsłonie Premium Home – oferującej wyjątkowe produkty dla domu. Natomiast unikalnym na skalę Europy konceptem jest LG Brand Store, który pełni także funkcję showroom i uzupełnia portfolio marek premium w Klif Warszawa.
Galeria Klif w Gdyni poza silnym wzmocnieniem portfolio marek z segmentu technologii użytkowej dla domu (MediaExpert, X-KOM) oraz mody (Femestage Eva Minge), rozbudowała portfolio marek home&deco. Pośród salonów z asortymentem dla domu, takich jak Spensen, Home&You, pojawił się m.in. butik Premium Home oraz wielkopowierzchniowy sklep marki Witek Home. Galeria Klif w Gdyni, angażuje się także w wiele inicjatyw społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy z Muzeum Miasta Gdyni podczas wernisaży, jak i przy realizacji wydarzeń tematycznych, takich jak „Bohater Gdyni”, gdzie Gdynianie mogli zgłaszać wybrane przez siebie sylwetki mieszkańców w konkursie na bohatera miasta. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się także „Gang Kliffiego”, czyli maskotki Galerii Klif w Gdyni, których imiona symbolizują poszczególne dzielnice miasta.
Celebrujemy zarówno czas spędzony z bliskimi, jak i ten, który przeznaczamy wyłącznie dla siebie niezależnie od okazji i miejsca. A jak wiadomo każde miejsce tworzą ludzie, dlatego też #KLIFING stanowi odbicie unikalnych potrzeb współczesnych konsumentów, którzy to, czego szukają znaleźć mogą w Galerii Klif. Tak blisko.
Źródło:https://www.cushmanwakefield.com/pl-pl/insights/beyond-retail-developing-a destination
Nadesłał:
z.kukielak@gardenofwords.pl
|