Klimatyzacja w biurze - co wziąć pod uwagę?


2016-01-27
Klimatyzacja w biurze nie jest już luksusem, ale niemal standardowym wyposażeniem, niezależnie od tego, czy jest to potężny biurowiec, czy mała firma. Pozwala ona na zachowanie optymalnej temperatury, zarówno w zimie, jak i latem.

Dzięki klimatyzacji pracownikom pracuje się znacznie lepiej, a odwiedzający firmę klienci mają możliwość choć na chwilę uciec od panującego na zewnątrz upału lub zimna i spędzić czas w komfortowym miejscu. O czym więc pamiętać, wybierając klimatyzację do biura?
Przede wszystkim nie można zapomnieć, że biuro jest miejscem, w którym pracownicy spędzają minimum osiem godzin dziennie i muszą wydajnie pracować, często wykonując wiele obowiązków na raz, wymagających maksymalnego skupienia. Należy więc zadbać o sprzęt, który będzie pracował najciszej jak się da, aby nikogo nie rozpraszać. Pracujące zbyt głośno urządzenie będzie miało negatywny wpływ na pracowników - może obniżyć jakość ich pracy i powodować nieustanne zmęczenie zbyt wielkim hałasem i nerwowość. Poziom głośności absolutnie nie powinien przekraczać 50 decybeli.
Kolejną kwestią, którą koniecznie trzeba wziąć pod uwagę wybierając klimatyzator do biura, jest wielkość pomieszczenia. Producenci umieszczają informację, jaką powierzchnię jest w stanie ogrzać lub ochłodzić urządzenie, należy więc wybrać takie, które poradzi sobie z dużą przestrzenią. Klimatyzator o mocy 1 kW będzie w stanie dostarczyć chłód lub ciepło 10 m2 pomieszczenia.
Kolejną ważną kwestią jest wybór urządzenia, które będzie nie tylko chłodziło w letnie, upalne dni, ale również ogrzeje pomieszczenie zimą. Obecnie nowoczesne klimatyzatory posiadają funkcję grzania i mogą stanowić źródło ciepła w biurze. Różne modele pracują wydajnie w różnych temperaturach ujemnych, warto więc zainwestować w dobrej klasy sprzęt, który poradzi sobie nawet z 20-stopniowym mrozem panującym na zewnątrz.


Ważna jest również wygoda użytkowania klimatyzatora, warto więc wybrać sprzęt, który posiada wiele dodatkowych funkcji. Najbardziej przydatną jest możliwość swobodnego zmieniania temperatury - dzięki temu będzie można ją dostosować do panujących na zewnątrz warunków. Przydana będzie również możliwość zapisywania przeróżnych ustawień i programowania pracy klimatyzatora. Warto, aby był on wyposażony w specjalne, antyalergiczne filtry. (źródło).

Dodatkowym atutem będzie zdecydowanie filtr dezodoryzujący z aktywnym węglem - będzie on pochłaniał nieprzyjemne zapachy i pozostawi pomieszczeniem czystym i świeżym. Szczególnie, że w biurze przebywa mnóstwo osób, a każda z nich generuje przeróżne zapachy.
Klimatyzator jest inwestycją na długie lata, dlatego też warto wybrać dobrej jakości sprzęt, który będzie w stanie skutecznie ogrzać i ochłodzić pomieszczenie, czyniąc pracę znacznie bardziej komfortową. Przed zakupem warto poradzić się sprzedawcy w sklepie lub, osoby, która zna się na klimatyzacji - specjalista doradzi, jakie parametry urządzenia będą optymalne dla biura, jakie doskonale sprawdzi się zarówno latem, jak i zimą oraz który skutecznie poradzi sobie z dużą przestrzenią.

Nadesłał:

JustynaZ

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~klimatyzacjablog.pl, 2016-01-28 13:44:13

    Co do filtrów węglowych w klimatyzatorach to tylko taki chwyt marketingowy ponieważ taki filtr ma powierzchnie 5 cm na 20 cm a cały wymiennik przez który przelatuje powietrze ma 30 cm na 100 cm więc proszę sobie odpowiedzieć ile tych zapachów pochłonie?

    www.klimatyzacjablog.pl


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl