Kolejny rok z polską żywnością w roli głównej
Wsparcie laureatów przez profesjonalną agencję PR, Dzień polskiej żywności, działania w social media, strona internetowa i blog programu „Doceń polskie”, Mapa Dobrego Smaku, kwartalnik „Doceń Dobre Wiadomości” - m. in. przy pomocy tych narzędzi promowana jest żywność nagrodzona „Doceń polskie".
Organizatorzy przedsięwzięcia propagującego rodzime artykuły spożywcze nie zwalniają tempa i pracują nad jeszcze efektywniejszą popularyzacją polskich wyrobów. Na 2016 rok zaplanowano wprowadzenie nowego, zaawansowanego narzędzia, opartego o technologie internetowe i mobilne. Najbliższe wydarzenie związane z programem, audyt produktów żywnościowych, odbędzie się 27 stycznia w Czeladzi.
W ciągu pięciu lat realizowania Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” odbyło się osiemnaście audytów żywności. Organizacji wszystkich przyświecał ten sam cel - wskazanie najbardziej wartościowych produktów spożywczych na polskim rynku. Czy udało się go zrealizować? - Jak najbardziej! Każdą z dotychczasowych certyfikacji udowodniliśmy jak wielki potencjał drzemie w polskiej żywności. Członkowie Loży Ekspertów, czyli zespołu specjalistów z branży spożywczej, ocenili od 2011 roku setki produktów i przyznali certyfikaty tym najbardziej wyróżniającym się. W ten sposób udało nam się „odkryć” na nowo wiele tradycyjnych wyrobów, ale i przekonać się, że polscy producenci umiejętnie łączą klasykę z nowatorskimi pomysłami i nie boją się wprowadzania na rynek kulinarnych nowinek - przekonuje Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Przedsięwzięcie zostało zainicjowane w 2011 roku i od tego czasu niezmiennie odbywa się pod honorowym patronem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. - (…) Cieszy mnie fakt realizacji przedsięwzięcia, którego celem są działania promocyjne, budujące określony wizerunek polskich producentów wytwarzających żywność wysokiej jakości. Jestem przekonany, że uczestnictwo w programie „Doceń polskie” przyniesie wiele korzyści producentom i przyczyni się do promocji tradycyjnych wyrobów - napisał Krzysztof Jurgiel, szef resortu rolnictwa w liście skierowanym do organizatorów programu „Doceń polskie”.
Idea i zasady programu
- Program nie jest konkursem: nie wybieramy najlepszego produktu w danej kategorii, ale podpowiadamy konsumentom na jakie wyroby warto zwrócić uwagę - zastrzega M. Bielski. Nawet powierzchowna analiza zestawienia nagrodzonych dotąd artykułów wystarczy, by przekonać się jak szeroka jest gama wyrobów z godłem „Doceń polskie”. Są wśród nich nie tylko produkty pierwszej potrzeby, ale również słodycze, alkohole, dania gotowe, przetwory i mrożonki. Loża Ekspertów wyróżniła także wyroby marek własnych.
Mimo upływu czasu, audyty rządzą się tymi samymi prawami. - Regulamin nadawania certyfikatów jest niezmienny. Od samego początku zależało nam, aby wyróżnienia przyznawane były na podstawie przejrzystych kryteriów; tylko dzięki nim konsumenci mogą w pełni zaufać takiej rekomendacji - mówi twórca programu „Doceń polskie”. - Loża Ekspertów zawsze ocenia smak i wygląd produktu oraz stosunek jego jakości do ceny. Za każdą z tych trzech cech można zdobyć od 1 do 10 punktów. Do uzyskania certyfikatu potrzebnych jest minimum 7,5 punktu. Żywność, która otrzyma maksymalne noty jest nagradzana także tytułem TOP PRODUKT - dodaje Marek Bielski.
Najbliższa certyfikacja żywności, podczas której zapadnie decyzja o nadaniu godła promocyjnego odbędzie się 27 stycznia w Czeladzi. Do organizatorów programu już wpłynęły zgłoszenia od producentów z całego kraju. Wśród nich są także laureaci programu starający się zdobyć certyfikat za kolejny artykuł ze swojej oferty, jak również wytwórcy chcący w dalszym ciągu posługiwać się godłem zdobytym przed dwoma laty. - Certyfikaty są przyznawane za konkretny produkt, a nie za całokształt działalności firmy. Wyróżnienia nadawane są na dwa lata. Po tym okresie można ubiegać się o dalszą możliwość posługiwania się certyfikatem; wówczas Loża Ekspertów raz jeszcze oceni żywność i jeśli nadal spełnia ona kryteria programu, jest nagradzana ponownie - wyjaśnia Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.Producenci zainteresowani zdobyciem godła mogą jeszcze przesyłać formularze zgłoszeniowe, dostępne na stronie internetowej programu.
Plany na 2016 rok
Szósty rok funkcjonowania programu jego organizatorzy rozpoczęli od wydania nowego numeru kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości”, dostarczającego najbardziej aktualnych informacji o produktach z godłem promocyjnym. Kolejnym wydarzeniem będzie wspomniana już dziewiętnasta atestacja żywności. Tradycyjnie, w sumie w bieżącym roku odbędą się cztery takie audyty. Co jeszcze zaplanowali twórcy programu „Doceń polskie”?
- Jeszcze w tym roku chcemy wprowadzić nowe, zaawansowane narzędzie informatyczne wspierające promocję produktów oznaczonych godłem programu. Będzie ono oparte o technologie internetowe oraz mobilne - zdradza M. Bielski. - Poza tym, będziemy kontynuowali realizację naszych dotychczasowych działań. Ważną datą będzie z pewnością 25 sierpnia, kiedy to po raz czwarty będziemy obchodzić Dzień polskiej żywności. Mamy przyjemność być inicjatorem tego „święta”, które (choć nie ma jeszcze długiej tradycji) zostało bardzo entuzjastycznie przyjęte. Mimo naszych dotychczasowych osiągnięć wciąż jest wiele do zrobienia w kwestii promocji polskiej żywności. Rok 2016 będzie zatem pracowity - przewiduje M. Bielski.
Wszystkie informacje na temat programu „Doceń polskie” i związanych z nim działań są zawarte na stronie www.docenpolskie.pl oraz blogu dostępnym pod adresem www.blog.docenpolskie.pl.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|