Kolorowanki dla dorosłych – nowa moda
Relaksują, pomagają zwalczyć stres, poprawiają koncentrację. Kolorowanki dla dorosłych – rynkowa nowość, która okazała się hitem sprzedażowym na zachodzie Europy trafiła do oferty dystrybucyjnej Kolportera.
Mimo iż zaskakująca nazwa nowych produktów – „kolorowanki dla dorosłych” – może sugerować, że chodzi o dziecięcą zabawę w „dorosłym” wydaniu temat jest jak najbardziej poważny, oparty na naukowych badaniach. Kilka lat temu zespoły psychologów z Holandii i Wielkiej Brytanii stwierdziły, że wypełnianie barwami przeróżnych wzorów i rysunków przynosi relaks zmęczonym i zestresowanym osobom, wycisza, poprawiają koncentrację i nastrój.
– Kolorując, zapominamy się na chwilę, skupiamy tylko na obrazku, na kolorach – wyjaśnia Agnieszka Krzymowa, autorka „Kolorowego Chilloutu”, książeczki, którą Kolporter dystrybuował w październiku br. i która nadal pozostaje w sprzedaży. – Jest to stan lekkiej medytacji, kontemplacji. W efekcie dużo łatwiej funkcjonujemy w codzienności, mamy „otwarte” głowy, jesteśmy bardziej kreatywni i produktywni.
Pierwsza kolorowanka dla dorosłych – „Tajemny ogród” brytyjskiej artystki Johanny Basford – została wydana w 2011 r. W kolejnych latach wydawnictwa tego typu zaczęły zdobywać coraz większą popularność na zachodzie Europy. Teraz moda na całkiem poważne kolorowanki dotarła również do Polski.
– Proponowane publikacje mają różny format, niektóre są wydawane w postaci książek, inne przypominają zeszyty lub bloki rysunkowe. Zdarza się, że wydawcy dołączają zestaw kredek, żeby dorosły, który chce kolorować, nie musiał ich podbierać swoim dzieciom czy wnukom. Kolorowanki dla dorosłych to rynkowa nowości, trudno jeszcze mówić o jakiejś tendencji sprzedażowej, ale widzimy zainteresowanie kupujących. A recenzje osób, które próbowały tej formy relaksu są wręcz entuzjastyczne – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Najnowszą propozycją w ofercie Kolportera wśród kolorowanek dla dorosłych jest „Kolorowy Chillout – Wydanie Świąteczne”. To już druga część, po wydanym wcześniej (a wspomnianym wyżej) „Kolorowym Chilloucie”, publikacji przygotowanej przez Wydawnictwo M10M. W połowie listopada br. do oferty dystrybucyjnej Kolportera wszedł opublikowany razem z dziennikiem „Fakt” zeszyt „Antystresowe kolorowanki dla dorosłych (mandala)”. Natomiast pod koniec listopada w Salonikach Prasowych Kolportera i salonach Top-Press znalazły się kolejne pozycje z tej kategorii – m. in. wspominany już bestsellerowy „Tajemny ogród”, „Japońskie inspiracje”, „Wyspy” i „Tatuaże”.
Nadesłał:
Biuro Prasowe - Kolporter
|