Komfort użytkowania


Komfort użytkowania
2015-06-29
Okno, drzwi czy bramę garażową do naszego domu dobieramy nie tylko pod kątem parametrów termicznych i bezpieczeństwa antywłamaniowego, lecz także wygody użytkowania oraz estetyki –z tych rozwiązań będziemy przecież korzystać niemal codziennie

Bezproblemowa obsługa to jedna z kluczowych cech, których oczekujemy od nowoczesnych wyrobów stolarki budowlanej, takich jak okno, drzwi, czy brama garażowa. Równie istotna jest ich estetyka – wybrane przez nas rozwiązania mają nie tylko chronić przed działaniem czynników atmosferycznych, lecz także zdobić dom. Jeśli jednak po jakimś czasie od zakupu i zamontowania, skrzydło okna opuszcza się, a drzwi trudno domknąć, może to oznaczać, że na etapie montażu popełnione zostały błędy, ze skutkami których mamy właśnie do czynienia. Jak uniknąć tego typu niechcianych sytuacji?

Dobry montaż wpływa na wszystko

Montaż to ważny, ale wciąż niedoceniany etap inwestycji, jaką jest zakup bądź wymiana stolarki budowlanej. Niewłaściwie przeprowadzona instalacja okna, drzwi czy bramy garażowej sprawia, że zamiast cieszyć się nowym produktem, musimy martwić się, jak wyeliminować powstałe usterki. Lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego montaż warto powierzyć fachowcom rekomendowanym przez producenta, u którego dokonujemy zakupu. Przydatne będzie również zdobycie wiedzy na temat tego, jakie są najczęściej popełniane błędy montażowe i ich późniejsze skutki dla komfortowej obsługi stolarki.

Szczególnie wrażliwymi elementami każdego okna i drzwi są ich okucia. – Odpowiadają one za „pracę" tych wyrobów, czyli ich otwieranie i zamykanie, a także realizację dodatkowych funkcji, jak np. mikrowentylacja w przypadku stolarki okiennej – tłumaczy Damian Stoń, właściciel firmy Bal-mont  zajmującej się montażem stolarki budowlanej – Aby okucia dobrze funkcjonowały, podczas instalacji trzeba je zabezpieczyć, gdyż są wówczas narażone na zabrudzenie pyłem lub pianą izolacyjną, które powodują ich zatarcie. Zatarty mechanizm rodzi problemy z otwieraniem skrzydła – uzupełnia specjalista. W czasie montażu bardzo ważne jest również prawidłowe zwymiarowanie otworu,  w który wstawiany będzie wyrób. Zarówno zbyt mały, jak i zbyt duży otwór może skutkować np. nieprawidłowym wypoziomowaniem okna i opuszczeniem jego skrzydeł.

Kolejny istotny element, na który trzeba zwrócić uwagę przy montażu to odpowiednie zaizolowanie przestrzeni między stolarką a murem. Niewłaściwa izolacja to nie tylko straty ciepła, lecz także spadek estetyki wyrobu. W efekcie zawilgocenia mogą się bowiem pojawić na ścianach, a także na samym oknie lub drzwiach wykwity w postaci zagrzybienia. Nie tylko nieładnie one wyglądają, ale są również szkodliwe dla zdrowia domowników.

Sprawdzona jakość

Obok wysokiej jakości wyrobu i jego dobrego montażu, do pełnej satysfakcji z użytkowania stolarki niezbędna jest jej regularna konserwacja. Dzięki temu, będzie ona działała bezpiecznie i funkcjonalnie przez dziesięciolecia. W przypadku okna kluczowe jest przeprowadzenie przynajmniej raz w roku smarowania elementów okucia na skrzydle i ościeżnicy oraz sprawdzenie stabilności połączeń śrub.

Przy wyborze konkretnego rozwiązania, warto dokładnie sprawdzić, czy dana oferta jest godna zaufania. – Nie dajmy się nabrać nieuczciwym fachowcom, których na rynku nie brakuje. Jeśli są wątpliwości, co do wiarygodności danej firmy i jakości oferowanych przez nią rozwiązań, to polecam zasięgnięcie informacji w Związku POiD – mówi Zdzisław Maliszewski, doradca ds. technicznych i normalizacyjnych Związku POiD – Zrzeszamy rzetelne, sprawdzone przedsiębiorstwa. Służymy pomocą również inwestorom indywidualnym, gdyż zależy nam na tym, żeby dostępne na rynku rozwiązania były jak najlepsze – dodaje ekspert.

Jeśli mamy problemy z użytkowaniem zamontowanych w naszym domu wyrobów stolarki budowlanej, zwróćmy się w pierwszej kolejności do ich producenta. Rzetelne firmy nie pozostawiają klienta samego sobie i oferują mu profesjonalne wsparcie. Nie bójmy się też egzekwować swoich praw w sytuacji, gdy producent nie odpowiada na nasze wezwania – możemy wówczas skorzystać z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Nadesłał:

RedPen

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl