KOMFORT wyboru


KOMFORT wyboru
2010-03-09
9 marca br. startuje nowa kampania reklamowa Sklepów KOMFORT, której celem jest odświeżenie wizerunku marki sprzedającej produkty na podłogi.

Dotychczasowe działania komunikacyjne marki KOMFORT, istniejącej na polskim rynku już od 18 lat, koncertowały się głównie na zachęceniu klientów do zmiany podłogi w ich domach i wykorzystywały w tym celu komunikację produktową, akcentującą funkcjonalne cechy asortymentu.

Założeniem nowej kampanii, przebiegającej pod hasłem ”Komfort wyboru”, jest przypomnienie o marce i zwrócenie uwagi konsumentów na fakt, że tylko w sklepach KOMFORT znajdą najszerszą na rynku ofertę ponad 2000 wzorów podłog drewnianych, paneli, wykładzin i dywanów występujących w pełnej gamie wzorów  i kolorów oraz zróżnicowanych pod względem poziomu cen.

Przygotowanie kampanii poprzedziły dokładne badania zachowań nabywczych klientów. Nowa strategia komunikacji zbudowana została w oparciu o jeden z insightów konsumenckich.
"Badając zwyczaje zakupowe Polaków zauważyliśmy, że w większości przypadków najważniejszym czynnikiem, który decyduje o tym, gdzie dokonamy zakupów jest szerokość wyboru. Konsumentom coraz częściej brakuje czasu na poszukiwanie wymarzonego produktu i odwiedzanie w tym celu wielu sklepów, których oferta jest ograniczona i nieznacznie różni się od siebie. Dlatego najchętniej wybierają przyjazne miejsce, które dzięki szerokości asortymentu gwarantuje dokonanie wyboru zgodnego z ich oczekiwaniami i zasobnością portfela. - mówi Anna Heimberger, Dyrektor Marketingu Sklepów KOMFORT. - Poprzez tę kampanię chcemy zachęcić do odwiedzenia sklepów Komfort wszystkich tych, którzy planują w najbliższym czasie wymianę podłogi, a także przypomnieć o naszej marce tym, którzy dawno nas nie odwiedzali. Teraz mają okazję przekonać się jak zmieniły się sklepy oraz jak szeroki asortyment proponują. – dodaje.
Jednocześnie kampania ma wyeksponować dodatkowe atuty sklepu Komfort, takie jak profesjonalna obsługa i miła atmosfera, które czynią go przyjaznym miejscem dokonywania zakupów.

Jak pokazać największy wybór?
Na potrzeby kampanii telewizyjnej przygotowano trzy 30-sekundowe spoty, których akcja toczy się w jednym ze sklepów. Bohaterami każdego z nich są Kierownik i Pracownicy 
sklepu, którzy w zabawny sposób starają się przedstawić szerokość oferty Komfortu.
„Decyzje o wyborze marki często podejmowane są intuicyjnie. O skuteczności przekazu reklamowego decyduje umiejętność zwrócenia uwagi odbiorcy. Dlatego też we wszystkich filmach wykorzystaliśmy elementy, które przyciągają uwagę, takie jak muzyka i humor. Ważne jest również, by reklama mimo zabawnej treści przekazywała istotne komunikaty dla konsumenta. - mówi Anna Heimberger, Dyrektor Marketingu Sklepów KOMFORT – Nasze reklamy przedstawiają zabawną historię poszukiwania odpowiedzi na pytanie ”Jak pokazać szerokość oferty w Komforcie?”. Zastosowana formuła przekazu zachęca odbiorcę do oglądania reklamy. Mamy nadzieję, że zachęci również do odwiedzenia naszych sklepów.”

Wybór na trzy sposoby
W spocie „Pan Kierownik - KOŃ” pracownik sklepu o duszy artysty, przychodzi do kierownika z obrazem w rękach, przekonując, że znalazł pomysł na pokazanie szerokiej oferty Komfortu. Przez dłuższą chwilę nie widzimy co prezentuje obraz. Tylko Kierownik przypatruje się i głośno zastanawia nad propozycją, szukając w obrazie nawiązania do oferty paneli, podłóg drewnianych, wykładzin. U widza narasta napięcie i zaciekawienie, co jest na obrazie. Pracownik pewny swojego dobrego pomysłu ze stoickim spokojem stwierdza „Ale … koń jest” i widz w tym momencie widzi namalowanego konia. Kierownik odpowiada „Koń nie wystarczy”, a głos z offu „To wielkie wyzwanie powiedzieć o wszystkich naszych podłogach w jednej reklamie. W końcu mamy największy wybór.

W spocie „Pan Kierownik – Tulipany” do kierownika, który wyraźnie się nad czymś zastanawia, wchodzi pracownik z tulipanem mówiąc „Jest pomysł” i pokazuje na swoich kolegów trzymających w rękach kosze z tulipanami. Pracownik tłumaczy „2000 tulipanów – jako kwiecista metafora naszych 2000 wzorów.” Kierownik wątpi „Tuli-pany!!! Aaa mężczyzn to przekona? No… niektórych może i tak…, a głos z offu „To wielkie wyzwanie powiedzieć o wszystkich naszych podłogach w jednej reklamie”.

W spocie „Pan Kierownik – muzyka” do kierownika, który nadal się nad czymś zastanawia, wchodzi pracownik mówiąc „Panie Kierowniku mamy to! Cała oferta 2000 podłóg w jednym.” Po chwili do pokoju wchodzą pracownicy i zaczynają mruczeć melodię i tańczyć. Kierownik zastanawia się i mówi: „Ja to nawet czuję, ale moja żona, nie słyszy tak dobrze, … do niej to nie przemówi… a mamy przecież podłogi na każdy gust, kieszeń, hę?!”, a głos z offu: „To wielkie wyzwanie powiedzieć o wszystkich naszych podłogach w jednej reklamie”.

Wszystkie trzy spoty można obejrzeć pod adresem: www.komfort.pl

Działania reklamowe zostały zaplanowane na okres od 9 marca 2010. Spoty zostaną wyemitowane w TVN, Polsat, TVP, TVN7, TVP info, TVN24 Discovery oraz wybranych stacjach tematycznych dopasowanych do grupy docelowej. Wsparciem dla kampanii telewizyjnej będzie kampania w prasie kobiecej i wnętrzarskiej oraz radiowa w stacjach ogólnopolskich: RMF FM, Radio Zet, Radio Euro, Program Trzeci PR, TOK FM, ROXY FM, BLUE FM Poznań, Radio Złote Przeboje.

Działania ATL zostały wzmocnione materiałami POS, takimi jak bannery, plakaty, standy i billboardy, które zostaną umieszczone we wszystkich punktach sprzedaży.
Kreację do kampanii przygotowała Agencja RED8, za planowanie i zakup mediów odpowiada dom 
mediowy Starlink. Filmy reklamowe wyreżyserował Bruce Parramore (2009 Kochaj i Tańcz), a wyprodukował dom produkcyjny Propeller.

Dodatkowe informacje:
Angelika Popiołek
Koordynator ds. marketingu i PR
kom. 0 601 57 43 43
e-mail: angelika.popiolek@komfort.pl
www.sklepy.komfort.pl

Nadesłał:

angelika.popiolek@komfort.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl