Kompetentny pracownik


2012-07-11
Mimo że statystyki pokazują, że z roku na rok w dużym stopniu rośnie odsetek osób sprawnie porozumiewających się w języku obcym, to w zderzeniu z rzeczywistością te statystyki mocno bledną.

Każdy z nas chyba był świadkiem sytuacji, w której zagraniczny turysta chciał kupić bilet na autobus, czy też gazetę w kiosku, a zatrudnione tam osoby odpowiadały mu w naszym języku ojczystym, nie robiąc sobie nic z tego, że on go nie rozumie. Ewentualnie pokusiły się na to, aby pożegnać go angielskim zwrotem. Był to prawdopodobnie jedyny zwrot, który udało im się opanować.

Takich sytuacji jest jednak dużo więcej i zdarzają się w najróżniejszych branżach. Z brakiem obsługi klienta zagranicznego możemy spotkać się zarówno w kiosku, jak i w banku. Nie licząc już faktu, że w ten sposób tworzymy negatywną wizytówkę zarówno Polski, jak i danej firmy, bo przede wszystkim w wyniku takich działań firma traci klientów, którzy w związku z zaistniałą sytuacją, odchodzą do konkurencji. Warto zaznaczyć, że w każdej właściwie branży jest przynajmniej kilka firm, które znajdują się w tym samym obszarze działania. Jakość obsługi więc jest szczególnie ważna, aby klient wybrał akurat naszą firmę i pozostał jej lojalny. O ile całkiem dobrze radzimy sobie z pozyskiwaniem klientów w języku polskim, o tyle z innymi mamy duży problem. Radą na to są szkolenia językowe dla firm, których głównym celem jest uzupełnienie braków kompetencyjnych. Jeśli pracodawcy zależy więc, aby jego przedsiębiorstwo sprawnie funkcjonowało, musi uznać, że szkolenia językowe są inwestycją całkowicie niezbędną. Tylko takie podejście umożliwi poszerzanie, a nie zawężanie grupy potencjalnych klientów. Szkolenia językowe powinny obejmować zarówno zagadnienia ogólnotematyczne, jak i te związane ze specyfiką danej branży.

Nadesłał:

Selena86

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl