Komputer nauczył się grać w Pac-Mana


Komputer nauczył się grać w Pac-Mana
2008-01-26
Program stworzony przez węgierskich naukowców nauczył się nie tylko grać, ale też wygrywać w klasyczną grę "Pac-Man". W przeprowadzonych testach średnie wyniki ludzi były gorsze od wyników programu.

Program stworzony przez Andrása Loerincza i Istvána Szita jest częścią programu badawczego mającego na celu odnalezienie słabych punktów sztucznej inteligencji. W tym wypadku chodzi o porównanie sztucznej i ludzkiej inteligencji podczas grania w gry wideo. Gra Pac-Man powstała w latach osiemdziesiątych XX wieku.

Polegała na poruszaniu się po labiryncie i jednoczesnym unikaniu "duchów", "zjadaniu" punktów oraz zbieraniu specjalnych bonusów, które pozwalały "zjadać" duchy. Węgierscy naukowcy wprowadzili do swojego programu kilka podstawowych scenariuszy zachowań - reakcji na różne sytuacje w grze. Program podczas działania losowo wybierał scenariusze i dopasowywał je do sytuacji, stopniowo tworząc zbiór zasad, które następnie testował podczas gry. "Gry wideo są wymagające dla naszej inteligencji, dlatego też wydają się idealne dla testów nad sztuczną inteligencją" - mówią naukowcy. Do tego jednak jeszcze daleka droga. Pomimo tego, że program był lepszym "graczem" od przeciętnych ludzi, nie był w stanie optymalizować stworzonych przez siebie zasad.

Nadesłał:

Student news
http://studentnews.pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl