Komunikacja z klientem – co nas czeka w najbliższym czasie?


2013-12-06
W nadchodzącym czasie na oblicze branży telemarketingowej i call contact center wpłynie kilka głównych trendów. Będzie to m.in. zintegrowanie kanałów komunikacji oraz budowanie relacji z klientem.

Komunikacja na linii klient-firma nieustannie przechodzi zmiany. Dziś coraz więcej firm korzysta z różnorodnych narzędzi kontaktu. Nie wszyscy menedżerowie zdają sobie jednak sprawę, jak dużą zmianę w efektywności kontaktu może przynieść integracja kanałów komunikacji. W najbliższych latach specjaliści prognozują systematyczny wzrost przekonania o potrzebie posiadania wszystkich kanałów komunikacji zintegrowanych w jednym punkcie. Na popularności zyska więc z pewnością rozwiązanie contact call center. Dzięki tego typu usługom można skrócić czas obsługi klienta, a często również zaoszczędzić pieniądze. 

Ostatnie lata pokazują również jak wielką rolę odgrywają we współczesnym świecie media społecznościowe. Wydaje się, że firmy coraz chętniej pozyskują wiedzę z tego typu kanałów komunikacji. Social media pomagają nieustannie aktualizować informacje o kliencie, a co za tym idzie – dopasowywać ofertę firmy właśnie pod zmiany, które w nim zachodzą. Ponadto, na popularności zyskuje obsługa klienta w mediach społecznościowych, czyli Social Media Care. Jest to nowy nurt w komunikacji, ale wydaje się, że już wkrótce może być wykorzystywany na dużą skalę. Być może skieruje on myślenie o kontakcie z odbiorcą na zupełnie nowe tory.

Nadesłał:

iczerska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl