Konferencja BDO, Microsoft, Solemis i Solvena
Przedstawiciele 27 firm z różnych branż uczestniczyli w bezpłatnej konferencji „Minimalizacja ryzyka podatkowego” jaką w Katowicach i w Gdyni, pod koniec marca, zorganizowały wspólnie firmy BDO sp. z o.o., Microsoft Polska, Solemis Group SA i Solvena Management Systems
Zmiany prawne w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku VAT wynikające z dyrektyw unijnych – w przystępny i porywający słuchaczy sposób – przedstawił Andrzej Dmowski, Dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego BDO (Polski oddział piątego co do wielkości koncernu audytorsko-podatkowego).
Dodatkowo uczestnicy Konferencji zapoznali się systemami umożliwiającymi uporządkować procesy w firmie, zapewnić rzetelną i elastyczną sprawozdawczość – zgodną ze aktualnym prawem - oraz dostarczyć analizy biznesowe, niezbędne do skutecznego kierowania firmą. Omawianymi systemami były: Microsoft Dynamics NAV (systemem klasy ERP).
Celem konferencji było zapoznanie kadry menedżerskiej z najistotniejszymi zmianami w prawodawstwie polskim i unijnym, związanymi z szeroko pojętymi obowiązkami podatkowymi jakie spoczywają na podmiotach gospodarczych działających w Polsce. Jednocześnie przedstawiono narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem i skuteczną, szybka implementację wszelkich zmian prawnych we wszystkich procedurach w przedsiębiorstwie.
W części dotyczącej zmian prawnych omówione były m.in.: zasady ustalania przedmiotu opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, podatnicy, w tym podatkowe grupy kapitałowe, przychody podatkowe, moment rozpoznania przychodu, koszty uzyskania przychodów, koszty poniesione w walutach obcych, wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów, moment rozpoznania kosztu uzyskania przychodów, ryzyko cen transferowych, metody grupowania transakcji dla celów dokumentacyjnych, obowiązek sporządzenia dokumentacji, konsekwencje nie przedstawienia dokumentacji.
Duże zainteresowanie konferencją spowodowało rozpoczęcie przygotowań do kolejnych PODOBNYCH spotkań. Więcej szczegółów na www.solemis.com
Grupa Kapitałowa Solemis Group SA www.solemis.com
Solemis Group S.A. jest wiodącym dostawcą zaawansowanych rozwiązań biznesowych obecnym w Polsce od 1986 roku.
Ofertę firmy stanowią specjalistyczne produkty uzupełniające istotne luki w klasycznych systemach ERP/CRM. Aktualnie w ofercie firmy znajdują się dwa światowej klasy produkty należące do tej klasy rozwiązań: PROPHIX i TARGIT. Kanadyjski system PROPHIX jest aplikacją finansową używaną przez tysiące osób na całym świecie do budżetowania, prognozowania, raportowania i analiz. Duńskie oprogramowanie TARGIT to rozwiązanie z obszaru Business Intelligence umożliwiające decydentom na wszystkich szczeblach zarządzania wielowymiarową analizę danych i uzyskanie natychmiast całościowego obrazu sytuacji w firmie.
Od 2005 roku Solemis Group S.A. jest jedynym przedstawicielem w Polsce producentów systemów PROPHIX i TARGIT oraz twórcą polskich wersji tych systemów.
SOLEMIS Group jest również aktywnym popularyzatorem wiedzy na temat controllingu i budżetowania, współpracującym z wybitnymi ekspertami renomowanych szkół controllingu: Nord Controllingi ODiTK.
Solemis Group jako jedyna firma w Polsce świadczy outsourcing usług IT dla Microsoft w zakresie oprogramowania ERP – Microsoft Dynamics GP (Business Solutions Great Plains). W ofercie firmy znajdują się także rozszerzenia funkcjonalne do systemu Microsoft Dynamics GP (MBS Great Plains) oraz system finansowo-księgowy dla małych firm SM-BOSS.
Realizując konsekwentnie swoją misję: „Współpracować z Partnerami i Klientami w osiąganiu sukcesów”, Solemis Group SA planuje sukcesywnie wprowadzać na rynek nowe, coraz bardziej zaawansowane produkty, spełniające wysokie wymagania klientów, ze szczególnym uwzględnieniem bardzo wąskich, wysokospecjalizowanych rynków.
W skład grupy kapitałowej wchodzą trzy spółki: spółka dominująca Solemis Group S.A., wydzielona w 2006 roku spółka BossPlus sp. z o.o. będąca producentem oraz dystrybutorem systemów klasy ERP, oraz Solvena Management Systems sp. z o.o. zajmująca się wdrożeniami zaawanswanych aplikacji biznesowych.
Kontakt dla prasy:
Justyna Borkowska, mailto:jborkowska@solemis.com
tel. (0-58) 661-22-22 w. 115
Obsługa Prasowa i PR:
Zbigniew Blewoński, mailto:zbigniew.blewonski@indalo.pl
komórka: (+48) 501-772-619
Nadesłał:
INDALO
|