Konica Minolta podsumowuje targi drupa 2008
Targi drupa 2008 pokazały, że Konica Minolta jest ważnym graczem na światowym rynku cyfrowego druku produkcyjnego. Potwierdza to ilość zawartych kontraktów i ogromne zainteresowanie ofertą firmy wśród zwiedzających.
Minął miesiąc od zakończenia targów drupa 2008. Przyszedł więc czas na dokonywanie analiz i podsumowań tej najważniejszej imprezy wystawienniczej branży poligraficznej. Z punktu widzenia Konica Minolta, były to przede wszystkim targi potwierdzające zdobycie przez firmę silnej pozycji w sektorze cyfrowego druku produkcyjnego. Jednocześnie były one zapowiedzią dalszego jej umacniania. Konica Minolta, która uczestniczyła w targach drupa dopiero po raz drugi, zajmowała ponad 1000 m² powierzchni wystawienniczej, prezentując pod hasłem ‘scale up' nową, rozbudowaną gamę produktów. Goście odwiedzający stoisko mogli zapoznać się zarówno ze sprzętem do druku produkcyjnego, jak i z innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie jego obsługi. Nie zapomniano także o rozwijającym się rynku urządzeń średnionakładowych.
„Uznajemy targi drupa za bardzo udane dla naszej firmy. Stoisko Konica Minolta i koncepcja zawarta w haśle ‘scale up' sprawdziły się. Powszechne zainteresowanie gości i zgłaszane przez klientów zapotrzebowanie na nasze produkty było tego potwierdzeniem", powiedział Olaf Lorenz, Dyrektor Generalny Działu Marketingu Międzynarodowego w firmie Konica Minolta Business Solutions Europe. „Jednak dopiero za kilka miesięcy będziemy mogli ocenić wpływ targów na wyniki sprzedaży".
W dniach od 29 maja do 11 czerwca 2008 roku targi drupa odwiedziło prawie 400 000 osób, w tym około 60% gości spoza Niemiec. Biorąc pod uwagę prestiż, międzynarodowy charakter i bardzo dużą liczbę odwiedzających, Konica Minolta ma powody do zadowolenia. Dodatkowo cieszy fakt, iż pakiet zamówień przyjętych w trakcie imprezy okazał się znacznie większy niż w 2004 roku. Pokazuje to, że w branży panuje obecnie klimat sprzyjający inwestycjom.
Główną atrakcją stoiska Konica Minolta podczas targów było nowe urządzenie bizhub PRO 1200. Ten system przeznaczony do monochromatycznego druku produkcyjnego to połączenie najwyższych parametrów i jakości obrazu z wyjątkową elastycznością. Ponad 30 opcji konfiguracji umożliwia jego precyzyjne dopasowanie do potrzeb grafików i profesjonalnych pracowni poligraficznych.
Konica Minolta zaprezentowała również model bizhub PRO C65hc - system dla wymagających użytkowników, doskonale spełniający ich oczekiwania w zakresie profesjonalnego druku kolorowego. Z uwagi na zastosowanie innowacyjnej technologii tonerów high-chroma-dry, urządzenie szczególnie docenią graficy i pracownie projektowe, wyjątkowo często i chętnie korzystające z koloru.
Zgodnie z oczekiwaniami, niezwykłe zainteresowanie podczas targów wzbudziły procesy obsługi, w których zintegrowano działanie systemów druku cyfrowego i offsetowego. Goście licznie odwiedzali strefę Offset Connectivity, aby zobaczyć system bizhub PRO C6501e, współpracujący z kontrolerem druku Creo IC-304 plus. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także prezentacja możliwości w zakresie marketingu „jeden na jeden": na przykładzie urządzenia bizhub PRO C5501 oraz oprogramowania Printgroove VDP Darwin i DirectSmile, zespół Konica Minolta demonstrował prosty sposób personalizowania materiałów drukowanych.
„Jednym z naszych głównych celów podczas targów drupa było ugruntowanie pozycji firmy Konica Minolta jako liczącego się podmiotu na rynku druku produkcyjnego", powiedział Olaf Lorenz. „Na podstawie reakcji gości i naszych klientów oceniamy, że obecność w Düsseldorfie istotnie przybliżyła nas do realizacji tego zamierzenia. Pracownie graficzno -projektowe i duże firmy poligraficzne uznają nas za profesjonalnego partnera w branży".
Konica Minolta zwiększa udziały w rynku
Powyższą tezę potwierdzają nie tylko ostatnie doświadczenia na targach drupa. Jednoznacznym sygnałem są też wyniki sprzedaży profesjonalnych kolorowych systemów Konica Minolta z aktualnej oferty. Na przykład bizhub PRO C6500e - system niskonakładowego druku produkcyjnego wprowadzony na rynek w październiku 2006 roku - był hitem ubiegłego sezonu. Z kolei monochromatyczny bizhub PRO 1050e zajął trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się systemów do druku produkcyjnego.
„Tak zadawalające wyniki to efekt utrzymania solidnej reputacji, jaką cieszy się Konica Minolta na rynku druku produkcyjnego. Od czasu, kiedy firma po raz pierwszy pojawiła się na drupa w 2004 r., liczba dostarczonych systemów produkcyjnych w Europie wzrosła z 1500 do 4250, przy czym nic nie zapowiada spadku tej dynamiki. Nasze działania skierowane na rynek druku produkcyjnego zaczynają teraz przynosić prawdziwe efekty", mówi Olaf Lorenz. „Niemała w tym zasługa targów drupa, co warto jeszcze raz podkreślić".