Konica Minolta społecznie odpowiedzialna


Konica Minolta społecznie odpowiedzialna
2009-01-13
Firma Konica Minolta, jako globalny dostawca sprzętu drukującego oraz kompleksowych rozwiązań dla biznesu, realizuje swoją misję tworzenia nowej wartości nie tylko w zakresie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ale również w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Pozycja międzynarodowego koncernu dostarczającego swoje produkty i usługi odbiorcom na całym świecie zobowiązuje do myślenia, nie wyłącznie w kategoriach wyników sprzedaży, ale również tego, jak działania firmy wpływają na ludzi,  otoczenie, środowisko, i co można zrobić, aby ten wpływ był jak najbardziej pozytywny, a podejmowane przedsięwzięcia uwzględniały aspekty społeczne. Z tych względów Konica Minolta aktywnie angażuje się m. in w działania związane z ochroną środowiska, wprowadzając w swoich urządzeniach rozwiązania zmniejszające zużycie energii i emisję dwutlenku węgla oraz w szeroko pojętą działalność społeczną na obsługiwanych rynkach.  

Polski oddział Konica Minolta, w ramach pozabiznesowej działalności, wspiera organizacje i instytucje, kierując się swoimi kluczowymi kompetencjami, którymi są: zarządzanie obrazem i dokumentem, druk i kopiowanie. W 2007 roku Konica Minolta Business Solutions Polska nawiązała współpracę z Muzeum Plakatu w Wilanowie. Sztuka plakatu jako forma wyrazu artystycznego jest szczególnie bliska firmie ze względu na jej związek ze sztuką obrazowania. Dokładnie tym, czyli esencją obrazowania zajmuje się także Konica Minolta. W ramach wspomnianej współpracy firma Konica Minolta udostępnia Muzeum Plakatu swoje urządzenia i technologie w celu przygotowania materiałów promocyjno-informacyjnych o planowanych wystawach (plakaty, broszury, zaproszenia). Ponadto Konica Minolta  wspiera działania komunikacyjne dotyczące przedsięwzięć organizowanych przez Muzeum Plakatu. W minionym roku 2008 współpraca Muzeum Plakatu i Konica Minolta objęła  4 wystawy realizowane przez Muzeum, w tym 21 Międzynarodowe Biennale Plakatu.   

Jedną z kluczowych kompetencji firmy Konica Minolta jest druk w kolorze. Ukazując możliwości pozabiznesowego wykorzystania koloru Konica Minolta Business Solutions Polska działa również na rzecz Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza". W 2008 roku firma sfinalizowała autorski projekt stworzenia serii unikalnych książeczek edukacyjnych dla dzieci słabowidzących. Powstanie specjalistycznych książeczek wymagało  zrealizowania wielu działań: od opracowania szczegółowych założeń poprzez zaangażowanie projektanta i grafika, którzy charytatywnie przygotowali  projekt graficzny na bazie wskazówek specjalistów w zakresie terapii widzenia ze Stowarzyszenia „Tęcza”. Bardzo istotny był również dobór odpowiedniego materiału, z którego powstały książeczki - kartki ze specjalnego kartonu określonej grubości wygodne do posługiwania się przez dzieci z zaburzeniami wzroku. W efekcie długotrwałego procesu, wymagającego zaangażowania przedstawicieli Konica Minolta Polska, specjalistów ze Stowarzyszenia „Tęcza” oraz innych ludzi dobrej woli powstała seria książeczek edukacyjnych „Połączył nas kolor” składająca się z pięciu tytułów: „Figury kolorowe”, „Figury czarno – białe”, „Rodzina”, „Rodzina (kolory pastelowe)” oraz „Szafka i piłka”. Każda książeczka zawiera barwne rysunki specjalnie zaprojektowane na potrzeby terapii widzenia. Książeczki są wykorzystywane podczas terapii widzenia oraz innych zajęć w placówkach „Tęczy”.  

Realizując strategię odpowiedzialnego biznesu, zgodnie ze swoimi kluczowymi kompetencjami w zakresie cyfrowego druku na żądanie, Konica Minolta kieruje się również w stronę środowisk akademickich. W 2007 roku firma rozpoczęła współpracę z Fundacją dla Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wspólne działania koncentrują się na realizacji projektów skierowanych do środowisk naukowych, mających na celu ochronę polskiego dziedzictwa kulturowego. Biorąc pod uwagę duże potrzeby wydawnicze Uniwersytetu Jagiellońskiego Konica Minolta udostępnia swoją wiedzę, technologie i rozwiązania w celu wsparcia realizowanych przez Fundację projektów. W 2008 roku zakończyła się realizacja pierwszego etapu projektu „Dzieła Odkurzone”. Inicjatywa ma na celu stworzenie serii wydawniczej, na którą składać się będą cenne i od dawna nie drukowane dzieła, powstałe na przełomie XIX i XX wieku. W ramach pierwszego etapu współpracy Konica Minolta wydrukowała w nakładzie 2 000 egzemplarzy dwie pozycje książkowe: „Kodeks towarzyski. Jak się powinien zachować człowiek wytworny w domu i poza domem” oraz „Obrazki z życia żaków krakowskich w XV i XVI wieku”. Książki zostaną udostępnione studentom i pracownikom naukowym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Część nakładu trafi też do największych bibliotek publicznych w całym kraju.  

Informacje o firmie Konica Minolta

Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o. jest częścią grupy Konica Minolta Holdings z siedzibą w Japonii. Konica Minolta dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi dla biznesu, usprawniające procesy związane z drukowaniem, kopiowaniem i archiwizacją dokumentów. Konica Minolta jest producentem i dostawcą urządzeń wielofunkcyjnych, kopiarek i drukarek laserowych oraz cyfrowych systemów produkcyjnych monochromatycznych i kolorowych. Konica Minolta stale powiększa swoją ofertę, koncentrując się na urządzeniach do druku w kolorze. Więcej informacji na temat firmy i jej produktów znajduje się na stronie internetowej www.konicaminolta.pl   

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl