Kosmiczna kapsuła - G02 - trzecia ikona SITAG
Największym wyzwaniem dla ludzkiego umysłu był zawsze podbój kosmosu. To tam od czasów starożytnych lokowane były ambicje kapłanów rozumu - naukowców. Kosmos był również wielkim fetyszem nowoczesności, dla konstruktywistów i futurystów pokonanie grawitacji było symbolem zwycięstwa nad naturą.
Projekt fotela G02 marki SITAG nawiązuje do tych gwiezdnych fascynacji. Poznajcie trzecią ikonę SITAG - kosmiczną kapsułę.
Konstruktywizm oraz futuryzm to prądy wyznające w sztuce kult nauki i techniki, przesiąknięte pełnym optymizmu przekonaniem o ogromnych możliwościach człowieka oraz idealistyczną wiarą we wspaniałą przyszłość ludzkości. Dla twórców tych nurtów symbolem przekraczania granic tradycji była nauka i jej dziecko - technika. Według wyznawców nowoczesności tradycyjne przesądy wiary zastąpić miał nowy, racjonalny światopogląd naukowy. Za tym myśleniem szła także nowa estetyka, oparta na tradycyjnej geometrii, jasnej kolorystyce, kubicznych kształtach i nowoczesnych materiałach, jak beton, szkło i aluminium. Zrywała ona z tradycyjnymi formami architektonicznymi oraz operowała maszynowym językiem odwołującym się do głoszonego przez proroków nowoczesności programu społecznegozbudowania nowego człowieka. Marzenia napędzała wiara w doskonałość, którą można osiągnąć tylko dzięki wykorzystaniu możliwości ludzkiego umysłu. Kosmita i obca cywilizacja, która czeka na nas gdzieś w bezkresie kosmosu to przedmiot westchnień kosmicznych podróżników dla których odkrywanie nowych światów i cywilizacji jest wyzwaniem godnym dziedzictwa Kolumba. Nieboto fascynująca zagadka, której rozwiązania domaga się niespokojny umysł.
Architektonicznym wcieleniem idei nowoczesności jest twórczość Oscara Niemeyera - brazylijskiego architekta, nagrodzonego Nagrodą Pritzkera. Język architektury Niemeyera odwołuje się do geometrii euklidesowej, operuje linią, kątem prostym, kubicznymi formami charakterystycznymi dla rozwiązań modernistycznych. Niemeyer jest przy tym zafascynowany walką z grawitacją, jego budynki często nie mają przyziemia, są wsparte na kolumnach, unosząc się w powietrzu, jak statek kosmiczny.
Grafika G02: projekt Andrzej Dobosz (2014), format: 70x70cm
Grafika Andrzeja Dobosza oddaje fascynacje nowoczesności poprzez zestawienie walczącej z grawitacją postaci w hełmie kosmicznym z klasycznymi symbolami nowoczesności, jak sputnik, spodek czy euklidesowe formy geometryczne. Oświetlony krzyż u góry przypomina oznaczenia na portugalskich karawelach, które wyruszały z Lizbony w drogę do nowych światów. Dzisiaj takim wyzwaniem jest kosmos, który wzywa ambitnych odkrywców.
FotelGO2marki SITAG
Forma fotela G02 nawiązuje do geometrycznych kształtów języka modernizmu. Jego siedzisko wykonane jest z profilowanego tworzywa w dwóch kolorach, które może być tapicerowane tkaniną w dowolnym kolorze. Siedzisko jest osadzone na metalowym krzyżaku z błyszczącego lub proszkowanego aluminium. Fotel G02 może występować w wersji z siłownikiem gazowym regulującym wysokość siedziska, a także w wersjach konferencyjnych wyposażonych w mechanizm pamięci obrotu. Kółka są przystosowane do podłóg miękkich lub twardych.
O projekcie "Forma to diagram sił. Ikony SITAG":
Projekt „Ikony SITAGA” to cykl dziewięciu grafik Andrzeja Dobosza, inspirowanych najbardziej charakterystycznymi i znanymi modelami foteli marki SITAG. Pretekstem do jego powstania jest obchodzony w tym roku jubileusz 20-lecia naszej firmy. To dobry moment, aby podsumować dotychczasową działalność w dość przewrotny sposób, opracowując coś w rodzaju biografii naszej marki w kontekście emocjonalnym. Chcemy tym samym rozpocząć dyskusję o designie, o jego istocie, znaczeniu, o przyszłości, sile biznesowej oraz o innowacyjności - mówi Anna Vonhausen, Dyrektor Kreatywny Sitag Formy Siedzenia
O Sitag
SITAG to marka foteli biurowych klasy PREMIUM będących synonimem doskonałych rozwiązań ergonomicznych i technicznych, nowoczesnego designu i wysokiej jakości materiałów. Firma SITAG Formy Siedzenia produkuje fotele biurowe klasy PREMIUM od 1995 roku. Dynamiczny rozwój firmy zapewniła starannie dobierana do potrzeb polskich odbiorców i wciąż uaktualniana oferta bazująca na oryginalnym, własnym wzornictwie. Wieloletnie doświadczenie producenta pozwoliło na wykreowanie zróżnicowanego i wyjątkowego asortymentu.
O Andrzeju Doboszu (ur. 1977)
Projektant. Fotograf. Dokumentalista. Architekt estetyki, w pracy nieustannie szukający balansu pomiędzy aspektami rynkowymi, a kulturą wizualną. Współpracował przy tworzeniu wielu projektów kreatywnych dla najbardziej znanych i wymagających marek m. in. GPD Advertising, Chigo Design . Członek Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU ).
Kontakt medialny:
Adam Korpalski
KLAXON Communications
ul. Górczewska 216/403
01-460 Warszawa
tel. 22 216 99 12
tel. 22 370 29 05
fax. 22 370 29 44
mail: adam.korpalski@klaxon.pl