Krótki poradnik jak pisać teksty SEO


Krótki poradnik jak pisać teksty SEO
2019-08-07
Czy chcesz dzięki SEO zdobywać nowych klientów? Taka forma reklamy internetowej przynosi świetny i długoterminowy zwrot z inwestycji.

Jednak aby zajmować w Google wysokie pozycje, potrzeba dużych ilości jakościowych treści, które są przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Innymi słowy, potrzebujesz tekstów SEO.



Po co nam teksty SEO?

Google coraz lepiej radzi sobie z przeszukiwaniem Internetu tak, aby zwracać nam informacje, których naprawdę poszukujemy. Dzieje się tak za sprawą coraz to nowszych aktualizacji i usprawnień algorytmu, o których to znaczeniu i funkcjonowaniu obszernie piszą eksperci na blogu eactive.pl.

Niemniej jednak nie oznacza to, że Google potrafi sam z siebie naturalnie rozumieć znaczenie tekstu. Dalej kieruje się on słowami kluczowymi. 

Właśnie tutaj w grę wchodzą teksty SEO. Są to inaczej artykuły, które zostały odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google, aby przynosić ruch na wybrane frazy kluczowe. Tworzeniem takich treści zwykle zajmują się copywriterzy, choć niektórzy przedsiębiorcy robią to samodzielnie. Niezależnie od wyboru powinno się przy tym stosować do kilku zasad, jak pisać teksty SEO.



Na co zwracać uwagę przy pisaniu tekstów SEO

1. Określ właściwą grupę docelową

Tekst SEO nie trafi do odpowiednich ludzi (np. potencjalnych klientów), jeśli nie będzie zoptymalizowany pod konkretne frazy kluczowe, które są przez nich używane.

Aby zatem znaleźć takie frazy, powinieneś ustalić:

  • Jacy ludzie wchodzą w skład Twojej grupy docelowej?
  • Jakich informacji potrzebują?
  • Dlaczego potrzebują takich informacji?
  • Jakich słów kluczowych używają, aby je znaleźć?

W tym ostatnim zadaniu na pewno przydatne okaże się narzędzie od Google – planer słów kluczowych. Pomaga ono znaleźć frazy, które użytkownicy wpisują, szukając informacji na wybrany temat.

2. Pisz dla ludzi, optymalizuj dla Google

Ostatecznie odbiorcą tekstu jest człowiek, a nie algorytm wyszukiwania. Nie ma dlatego potrzeby nienaturalnie częstego umieszczania fraz kluczowych w niepoprawnie gramatycznej formie, aby zoptymalizować tekst pod SEO. Artykuł powinien przynosić przede wszystkim wartość dla odbiorcy. 

Należy zatem trzymać się zasady, aby pisać początkowo naturalnie – z myślą o czytelniku. Gdy tak przygotowany tekst będzie już w wysokiej jakości, można przejść do zoptymalizowania go pod odpowiednie frazy kluczowe.

3. Zadbaj o odpowiednie sformatowanie treści

Tekst powinien zawierać liczne wyróżnienia, nagłówki oraz listy wypunktowane. Warto podzielić go także na akapity, aby był przejrzysty i przystępny w odbiorze. Takie zabiegi nie wpływają bezpośrednio na jego pozycjonowanie. Sprawiają jednak, że gdy internauta już na niego trafi, będzie bardziej skłonny przeczytać go w całości. Google zauważy wtedy, że odwiedzający spędził na stronie więcej czasu, co uzna za pozytywny, godny nagrodzenia sygnał.

Tych kilka zasad z pewnością każdemu pomoże zorientować się w tym, jak pisać teksty pod SEO. Taka praca często wymaga jednak umiejętności oraz czasu. Z tego powodu wiele osób, gdy potrzebuje takich treści, zwraca się po nie do odpowiednich firm zajmujących się marketingiem internetowym. W ten sposób mogą zdobyć liczne teksty, które przełożą się na dobre SEO.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl