Leasing z wysoką wartością końcową


2015-07-21
Michał Dyc, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej w Volkswagen Bank

Leasing z wysoką wartością końcową jest doskonałym sposobem na zapewnienie przedsiębiorcom (niezależnie od skali działania) mobilności, przy jednoczesnym jak najmniejszym zaangażowaniu finansowym. Jego istotną zaletą jest niska miesięczna rata, która może być znacznie mniejsza w porównaniu z klasycznego leasingiem. Rata może zawierać także koszty ubezpieczenia. Przy leasingu z niską wartością końcową, czyli promowanym przez lata leasingu 1-procentowym, niemal wszyscy klienci decydują się na wykupienie samochodu. Dlaczego? Ponieważ jest to opłacalne: przez kilka lat spłacili niemal całą wartość auta i nieekonomiczne byłoby zostawienie go firmie finansującej. Obecnie wykup to niemal obligatoryjny warunek przy 1-procentowym leasingu. Z leasingiem z wysoką wartością końcową jest jednak inaczej, ponieważ daje on przedsiębiorcom większą swobodę decyzji i jest bardziej elastyczny. Czasem firma chce zmienić auto na lepsze, większe czy bardziej dostosowane do profilu działalności, ale przy 1-procentowym wykupie nie dość, że płaci wyższe raty, to jeszcze czuje się zobligowana do wykupienia świeżo spłaconego samochodu. Wybierając leasing z wysoką wartością końcową auto można wymieniać częściej, np. co trzy lata, a serwisowanie jest rozłożone na raty w postaci pakietów serwisowych. Przedsiębiorca analizuje wówczas koszty z innej perspektywy: samochód jest narzę­dziem pracy, ma być niezawodny i mobilny oraz zarabiać na firmę. Musi zatem w każdym miesiącu jak najmniej kosztować.

Nadesłał:

MultiComm

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl