Lenovo i NEC zakładają spółkę joint venture


Lenovo i NEC zakładają spółkę joint venture
2011-02-03
Firmy Lenovo i NEC Corporation (NEC) poinformowały pod koniec stycznia o strategicznej współpracy w ramach zawiązanej przez obie firmy spółki joint venture, która stanowi największą grupę komputerową w Japonii.

NEC to firma komputerowa numer jeden w Japonii, a Lenovo to najszybciej rozwijający się producent komputerów z pierwszej piątki na świecie*.

Nowa spółka joint venture zapewnia Lenovo i NEC wyjątkowe możliwości rozwojowe w segmencie komputerów biznesowych i konsumenckich w Japonii — trzecim pod względem wielkości rynku komputerowym na świecie — dzięki lepszej pozycji rynkowej, poszerzonej ofercie produktów i bardziej rozbudowanym kanałom dystrybucji. Nowa spółka joint venture łączy w sobie rynkową reputację, możliwości rozwoju produktów, cenioną obsługę oraz znajomość potrzeb klientów w Japonii, którymi może poszczycić się NEC, oraz doświadczenie technologiczne, globalny potencjał rozwojowy i ogólnoświatowy zasięg łańcucha dostaw Lenovo. Spółka będzie oferować Japonii bardziej innowacyjne produkty, które będą szybciej wprowadzane na rynek, lepiej dostosowane do potrzeb klientów i konkurencyjne cenowo.   

Lenovo i NEC powołają NEC Lenovo Japan Group, a w ramach tej grupy Lenovo i NEC ustanowią nową organizację — Lenovo NEC Holdings B.V., zarejestrowaną w Holandii. Na mocy porozumienia Lenovo będzie mieć 51% udziałów w nowej spółce joint venture, a NEC — 49%. Hideyo Takasu, obecny prezes spółki NEC Personal Products. Ltd., zostanie prezesem i dyrektorem naczelnym nowej spółki joint venture, a Roderick Lappin, obecny dyrektor reprezentacyjny i prezes spółki Lenovo (Japan) Ltd., zostanie prezesem wykonawczym. Zarówno Lenovo (Japan) Ltd., jak i NEC Personal Computers Ltd. — nowa spółka powstała po oddzieleniu segmentu komputerowego NEC od NEC Personal Products, Ltd. — zostaną spółkami w 100% zależnymi od nowej joint venture. W efekcie tej transakcji i po jej finalizacji NEC otrzyma od Lenovo 175 milionów USD poprzez emisję akcji Lenovo. NEC jest od dawna przodującą firmą komputerową w Japonii o szerokich możliwościach w zakresie sprzedaży, marketingu i dystrybucji. Lenovo, czwarty pod względem wielkości producent komputerów na świecie*, ma obecnie duży ośrodek badawczy, znany pod nazwą Yamato Lab, w japońskiej Jokohamie, a także główne biuro handlowe w Tokio. Połączenie działalności obu firm w Japonii rozpocznie się niezwłocznie w drodze współpracy nad produkcją, rozwojem produktów i sprzedażą. Finalizacja transakcji ma nastąpić do 30 czerwca 2011 r. „Umowa z firmą NEC doskonale wpisuje się w naszą strategię. Wzmacnia ona nasze zaangażowanie w segment PC, a jednocześnie zapewnia ważne, nowe możliwości rozwoju w Japonii” — powiedział dyrektor naczelny Lenovo, Yang Yuanqing.

„Na rynku japońskim możemy poszczycić się imponującą innowacyjnością i zaangażowaniem. Teraz łączymy naszą globalną potęgę i dynamiczny rozwój z czołową pozycją rynkową NEC. Jest to partnerstwo doskonałe zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów”. „Lenovo to dla NEC odpowiedni partner w odpowiedniej chwili. Zawiązane dzisiaj strategiczne partnerstwo będzie korzystne dla NEC i naszych klientów przez wiele kolejnych lat” — powiedział Nobuhiro Endo, prezes firmy NEC. „Uważam, że współpraca ta rozwinie naszą działalność na japońskim rynku komputerowym, umocni markę NEC oraz będzie oferować japońskim użytkownikom komputerów wysokiej jakości produkty i obsługę. To strategiczne partnerstwo stanowi pierwszy krok rozwoju działalności NEC na światowym rynku IT”. 

W okresie przejściowym, przed rozpoczęciem działalności przez joint venture, obie firmy zamierzają kontynuować swoją działalność w segmencie komputerów tak jak dotychczas, łącznie z obsługą klientów, dostawami produktów i realizacją zobowiązań gwarancyjnych. Dotychczasowe nazwy markowe produktów NEC i Lenovo zostaną utrzymane, a joint venture będzie wykorzystywać możliwości obu firm — na przykład rozwoju produktów NEC i pozyskiwania dostaw Lenovo — do opracowywania i udostępniania najbardziej odpowiednich produktów dla wszystkich użytkowników w Japonii. W przypadku produktów konsumenckich NEC i Lenovo utrzymają swoje marki i będą prowadzić sprzedaż oraz udzielać wsparcia dotychczasowymi kanałami. W przypadku komputerów biznesowych NEC będzie sprzedawać i obsługiwać klientów za pośrednictwem swoich dotychczasowych kanałów. W ramach strategicznego partnerstwa firmy Lenovo i NEC uzgodniły również, że zbadają możliwości dalszej współpracy w innych obszarach, takich jak sprzedaż komputerów i globalne wsparcie dla japońskich firm działających poza Japonią (JOC), opracowywanie, produkcja i sprzedaż takich urządzeń jak tablety, czy sprzedaż dodatkowych produktów IT, takich jak serwery.  

O firmie Lenovo

Firma Lenovo stawia sobie za cel tworzenie komputerów osobistych o wyjątkowych zaletach technicznych. Model biznesowy Lenovo opiera się na innowacyjności, skuteczności operacyjnej oraz zadowoleniu klientów, a także na inwestycjach na rynkach wschodzących. Od czasu przejęcia przez Grupę Lenovo działu komputerów osobistych IBM firma opracowuje, produkuje i sprzedaje niezawodne, wysokiej jakości, bezpieczne i łatwe w użyciu produkty techniczne i usługi na całym świecie. Lenovo ma duże ośrodki badawcze w Yamato w Japonii, Pekinie, Szanghaju i Shenzen w Chinach oraz w Raleigh w Północnej Karolinie (USA). Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.lenovo.com.   

O firmie NEC Corporation

NEC Corporation jest liderem w dziedzinie integracji technologii informatycznych i sieciowych, które zapewniają korzyści firmom i użytkownikom indywidualnym na całym świecie. Zaawansowane technologie firmy NEC stanowią połączenie produktów i usług powstałych dzięki doświadczeniu i globalnemu zasięgowi firmy, dlatego też zaspokajają złożone i nieustannie zmieniające się potrzeby klientów. NEC może się poszczycić ponad 100-letnim doświadczeniem w dziedzinie innowacyjności technicznej, która zapewnia korzyści ludziom, firmom i społeczeństwu. Więcej informacji można uzyskać w witrynie internetowej firmy NEC pod adresem http://www.nec.com 

* Wszystkie dane rynkowe według IDC za listopad 2010  Kontakt dla mediów: Witold WolnyAgencja 21Witold.wolny@agencja21.pl Tel. 22 511 13 82kom. +48 608 691 775ul. Brukselska 44a/403-973 Warszawawww.agencja21.pl

Nadesłał:

agencja21

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl