LENOVO PRZEJMUJE FIRMĘ MEDION AG W CELU POSZERZENIA DZIAŁALNOŚCI W EUROPIE ZACHODNIEJ


LENOVO PRZEJMUJE FIRMĘ MEDION AG W CELU POSZERZENIA DZIAŁALNOŚCI W EUROPIE ZACHODNIEJ
2011-06-02
Najszybciej rozwijający się duży producent komputerów osobistych na świecie łączy się z dużym europejskim dostawcą komputerów, produktów multimedialnych i usług cyfrowych w celu przyspieszenia rozwoju oferty dla konsumentów w Europie
Hongkong i Essen, 1 czerwca 2011 r.: Firma Lenovo — najszybciej rozwijający się na świecie duży producent komputerów osobistych — poinformowała dzisiaj o zamiarze przejęcia niemieckiej firmy MEDION AG — lidera na rynku komputerów osobistych, produktów multimedialnych, mobilnych usług telekomunikacyjnych oraz elektroniki użytkowej. Po finalizacji przejęcia Lenovo podwoi swój udział w rynku niemieckim i zostanie trzecią pod względem wielkości firmą komputerową na największym rynku komputerowym Europy. Połączona firma będzie mieć ponad 14-procentowy udział w niemieckim rynku komputerowym, a jej udział w zachodnioeuropejskim rynku komputerowym wyniesie około 7,5%. Porozumienie to będzie także sprzyjać ekspansji Lenovo na rynku konsumenckich komputerów osobistych oraz na szybko rozwijającym się rynku mobilnego Internetu.  „To porozumienie jest kolejnym odważnym krokiem w realizacji długoterminowej strategii Lenovo. Stanowi ono dopełnienie zasadniczej działalności Lenovo w segmencie komputerów osobistych oraz w nowych, kluczowych z rozwojowego punktu widzenia obszarach” — powiedział Yang Yuanqing, dyrektor naczelny Lenovo. „Działalność firmy MEDION AG, która może się poszczycić wysokimi obrotami na rynku konsumenckim oraz skutecznością w dziedzinie marketingu, usług i sprzedaży detalicznej, jest doskonale dopasowana do naszej strategii rozwoju na rynku konsumenckim w Europie Zachodniej. Dzięki połączeniu tego „frontu” z „zapleczem” produkcyjnym i łańcuchem dostaw Lenovo obie firmy zwiększą swoją skuteczność i konkurencyjność. Razem możemy stworzyć kompletną platformę konsumencką, która przyspieszy nasz rozwój w segmencie komputerów osobistych oraz zapewni nam możliwości, doświadczenie i kontakty niezbędne do osiągnięcia sukcesu na rynku mobilnego Internetu”.  Połączone firmy spodziewają się również korzyści wynikających ze współpracy, globalnej skali, oszczędności i synergii w dziedzinie zaopatrzenia, globalnego łańcucha dostaw, tworzenia oprogramowania, kanałów dystrybucji oraz innowacyjności w zakresie produktów i modeli biznesowych. „Decyzja ta wzmocni pozycję konkurencyjną firmy MEDION AG przy zachowaniu stabilności, elastyczności i dotychczasowej struktury firmy w Essen” — powiedział Gerd Brachmann, założyciel i dyrektor naczelny MEDION AG. „Jestem dumny z tego, że zostanę dużym prywatnym inwestorem najszybciej rozwijającej się firmy komputerowej na świecie. Wraz z zarządem mojej firmy cieszę się z możliwości wykorzystania synergii oraz realizacji ambicji naszych firm w ramach wspólnego rozwoju”.  Na mocy porozumienia Lenovo zaoferuje publiczny wykup wszystkich pozostających w obrocie akcji publicznych MEDION AG po 13 euro za akcję w gotówce. Cena ofertowa jest o 29% wyższa od średniej ceny zamknięcia za ostatnie 30 dni kalendarzowych oraz o 27% wyższa od średniej ceny zamknięcia za ostatnie 90 dni kalendarzowych.  Na mocy osobnego porozumienia Gerd Brachmann zgodził się nie uczestniczyć w ofercie publicznej, lecz sprzedać firmie Lenovo 40% pozostających w obrocie akcji MEDION AG po 13 euro za akcję. 80% ceny zakupu zostanie wypłacone Gerdowi Brachmannowi w gotówce, a 20% w akcjach Lenovo. Oferta publiczna jest uzależniona od minimalnego uczestnictwa na poziomie 15% pozostających w obrocie akcji MEDION AG należących do akcjonariuszy innych niż Gerd Brachmann. Gerd Brachmann pozostanie akcjonariuszem większościowym, dysponującym 20% akcji MEDION AG. W zeszłym tygodniu firma Lenovo poinformowała o swoich wynikach w roku finansowym 2010-2011. Po raz pierwszy obroty firmy przekroczyły poziom 21 miliardów USD, a wzrost odnotowano we wszystkich segmentach oraz liniach produktowych. Pod względem rozwoju firma wyprzedziła rynek światowy z wynikiem 28,2% wobec 7,4%. Wzrosła ponadto rentowność i pozycja rynkowa Lenovo w Europie Zachodniej i Niemczech. „Porozumienie z firmą MEDION AG przyspieszy naszą penetrację rynku konsumenckiego w Europie Zachodniej, a w szczególności w Niemczech. Wykorzystując znajomość zachodnioeuropejskiego rynku detalicznego, jaką dysponuje MEDION AG, zyskamy dodatkowe możliwości rozwoju. Naszym zdaniem pozycje rynkowe obu firm dopełniają się nawzajem i doskonale pasują do naszej strategii ochrony i ataku. Mamy już doświadczenie w integracji firm technologicznych w celu wykorzystania efektu skali oraz synergii operacyjnej do zwiększenia konkurencyjności” — dodał Milko van Duijl, prezes Grupy Rynków Dojrzałych firmy Lenovo. Po zawarciu transakcji obie firmy zamierzają kontynuować swoją działalność jak dotychczas, łącznie z obsługą klientów, dostawami produktów i realizacją zobowiązań gwarancyjnych. W krótszej perspektywie MEDION AG i Lenovo utrzymają swoje marki produktowe i będą prowadzić sprzedaż oraz udzielać wsparcia dotychczasowymi kanałami.  Zarządy firm Lenovo i MEDION AG zatwierdziły transakcję, a obecnie podlega ona typowym procedurom finalizacyjnym i jest uzależniona między innymi od minimalnego poziomu uczestnictwa w ofercie publicznej oraz od zezwoleń odpowiednich władz. Transakcja zostanie sfinansowana z istniejących zasobów gotówkowych firmy Lenovo. Oferta publiczna ma się zakończyć w trzecim kwartale 2011 roku. Wyłącznym doradcą finansowym firmy Lenovo w odniesieniu do tej transakcji jest Barclays Capital. O firmie LenovoFirma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest producentem urządzeń elektronicznych do użytku osobistego i czwartym pod względem wielkości dostawcą komputerów PC na świecie. Firma obsługuje klientów w ponad 160 krajach, a jej obroty sięgają 21 miliardów USD. Lenovo koncentruje się na konstruowaniu komputerów i mobilnych urządzeń internetowych o wyjątkowej jakości. Filarami działalności firmy są innowacyjność, efektywny łańcuch dostaw na całym świecie oraz konsekwentna realizacja strategii biznesowej. Od czasu przejęcia przez Grupę Lenovo działu komputerów osobistych IBM firma opracowuje, produkuje i sprzedaje niezawodne, wysokiej jakości, bezpieczne i łatwe w użyciu produkty techniczne oraz usługi. Lenovo produkuje biznesowe komputery legendarnej marki Think, konsumenckie komputery marki Idea, a także serwery, stacje robocze oraz mobilne urządzenia internetowe, takie jak tablety i smartfony. Lenovo posiada duże ośrodki badawcze w Yamato w Japonii, Pekinie, Szanghaju i Shenzen w Chinach oraz w Raleigh w Północnej Karolinie (USA). Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.Lenovo.com O firmie MEDION AGMEDION AG jest notowaną na giełdzie spółką z siedzibą w Essen, zatrudniającą około 1000 pracowników. Model biznesowy firmy MEDION AG polega na wytwarzaniu wysokiej jakości, innowacyjnych i modnych produktów elektroniki użytkowej dostępnych dla szerokich konsumenckich grup docelowych. Oprócz prowadzenia tradycyjnych kampanii marketingowych dotyczących produktów elektroniki użytkowej MEDION AG w coraz większym stopniu opracowuje i promuje usługi dodatkowe, szczególnie w obszarach telekomunikacji mobilnej, pobierania plików i usług online. * Wszystkie dane rynkowe według IDC za maj 2011# Wszystkie dane dotyczące udziałów nie obejmują udziałów własnych. Kontakt dla mediówLenovoNiemcy i Europa Zachodnia: Thilo Huys                   +49 (160) 909 84 393 thuys@Lenovo.com                                       Adrian Horne                     +33 6 88219861  adrianhorne@Lenovo.comUSA (angielski): Ray Gorman                                    +1 (919) 257-6325 rgorman@Lenovo.comChiny (chiński): Jay Chen                              (8610) 5886-2552 chenji@Lenovo.comHongkong (angielski/chiński): Angela Lee     (852) 2516-4810 angelalee@Lenovo.com MEDION AGNiemcy: presse@Medion.com

Nadesłał:

agencja21

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl