Lenovo ThinkPad jako pierwszy notebook uzyskuje złotą ocenę Underwriters Laboratories Environment


Lenovo ThinkPad jako pierwszy notebook uzyskuje złotą ocenę Underwriters Laboratories Environment
2011-02-18
Firma Lenovo poinformowała 14 lutego, że jako pierwszy producent uzyskała ocenę złotą (Gold) w kategorii notebooków w ramach nowej certyfikacji produktów ekologicznych Sustainable Product Certification (SPC) prowadzonej przez UL Environment.

Badacze UL Environment przetestowali notebook ThinkPad T420, który trafi na rynek w tym miesiącu, pod kątem zgodności z trzema najbardziej rygorystycznymi i prestiżowymi kryteriami.  

Status pierwszego producenta notebooka, który uzyskał certyfikat UL Environment Gold, podkreśla nasze zaangażowanie na rzecz tworzenia ekologicznych produktów oraz zrównoważonego rozwoju w całej organizacji” — powiedział Rob Taylor, dyrektor ds. środowiskowych firmy Lenovo. „Nasze najnowsze produkty, takie jak ThinkPad T420, świadczą o tym, że potrafimy tworzyć technologie wydajne, a jednocześnie przyjazne dla środowiska”.

Więcej informacji o firmie Lenovo i programie UL Environment można znaleźć tutaj.

Certyfikacja UL Environment

W celu stwierdzenia zgodności z normą środowiskową IEEE 1680 badacze UL Environment dokonali oceny dokumentacji produktowej, przebadali próbki produktu, niezależnie przetestowali produkt pod kątem zgodności z wymaganiami ENERGY STAR® 5.0 oraz przeprowadzili audyty zakładów produkcyjnych. Kryteria środowiskowe UL Environment obejmują eliminację lub redukcję pewnych niebezpiecznych substancji, które zagrażają zdrowiu ludzkiemu i środowisku.

Cieszący się zaufaniem program niezależnych testów i certyfikacji UL pomaga firmom w wyróżnianiu produktów na podstawie sprawdzonych i potwierdzonych właściwości środowiskowych” — powiedział Steve Wenc, prezes UL Environment. „Firmy takie jak Lenovo, które poddają swoje produkty certyfikacji środowiskowej przez podmioty zewnętrzne, zwiększają poczucie pewności wśród klientów i podnoszą poprzeczkę pozostałym przedstawicielom branży”. 

Konstruowanie komputerów z myślą o środowisku

Wchodzący wkrótce na rynek notebook ThinkPad T420 to kolejny przykład zaangażowania firmy Lenovo na rzecz projektowania produktów bardziej przyjaznych dla środowiska. W ramach swojego programu Environmentally Conscious Products firma Lenovo opracowała notebook z myślą o całym jego cyklu życia, a jednym z podstawowych założeń było użycie materiałów o niskiej zawartości związków halogenu oraz pochodzących z odzysku pokonsumenckiego (PCC). Od września 2005 r. firma Lenovo wykorzystała ponad 9500 ton PCC w celu zmniejszenia zużycia surowców. Wszystkie notebooki ThinkPad zawierają PCC, a kilka najnowszych modeli będzie zawierać ich ponad 10%. Komputery stacjonarne ThinkCentre i monitory ThinkVision zawierają ich więcej - średnio około 65%

W celu zmaksymalizowania efektywności energetycznej produkty marki Think spełniają, a nawet przekraczają wymagania standardu ENERGY STAR 5.0. ThinkPad T420 przekracza je na przykład o 10% (w zależności od konfiguracji), podczas gdy monitor ThinkVision L2251x - o 20%. Firma Lenovo zaczęła ponadto mierzyć tzw. ślad węglowy niektórych produktów, takich jak ThinkVision L1951p. Ponad 50 produktów marki Think, takich jak T420, może się poszczycić innymi certyfikatami ekologicznymi, np. Nordic Swan i Electronics Product Environmental Assessment Tool (EPEAT) Gold. W celu ograniczania ilości odpadów klienci mogą odbierać dostawy produktów w opakowaniach zbiorczych, a samo opakowanie jest w 100% z odzysku i nadaje się do recyklingu.

Najnowsze informacje z firmy Lenovo można uzyskać, korzystając z kanałów RSS Lenovo oraz serwisów Twitter i Facebook.  

O firmie Lenovo

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) stawia sobie za cel tworzenie komputerów osobistych o wyjątkowych zaletach technicznych. Model biznesowy Lenovo opiera się na innowacyjności, skuteczności operacyjnej oraz zadowoleniu klientów, a także na inwestycjach na rynkach wschodzących. Od czasu przejęcia przez Grupę Lenovo działu komputerów osobistych IBM firma opracowuje, produkuje i sprzedaje niezawodne, wysokiej jakości, bezpieczne i łatwe w użyciu produkty techniczne i usługi na całym świecie. Lenovo ma duże ośrodki badawcze w Yamato
w Japonii, Pekinie, Szanghaju i Shenzen w Chinach oraz w Raleigh w Północnej Karolinie (USA).
Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.lenovo.com. 

Kontakt dla mediów: Witold WolnyAgencja 21 Witold.wolny@agencja21.pl Tel. 22 511 13 82 kom. +48 608 691 775 ul. Brukselska 44a/403-973 Warszawa www.agencja21.pl   

Nadesłał:

agencja21

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl