Lenovo zwiększa udział w rynku regionu EMEA i awansuje na drugą pozycję
Z najnowszych, wstępnych wyników badania IDC* za IV kwartał 2012 roku wynika, że firma Lenovo zajęła drugą pozycję na rynku PC w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), uzyskując w nim udział na poziomie 11,1%.
Wpływ na pozycję firmy w tym rankingu ma rozwój i sukcesy w Rosji, Niemczech, Danii oraz Libanie, gdzie Lenovo zajmuje obecnie 1. miejsce.
Przechodząc do Lenovo w kwietniu 2012 r., prezes regionu EMEA Gianfranco Lanci nakreślił swoje ambicje i plany, zgodnie z którymi firma miała zająć miejsce w pierwszej trójce producentów komputerów PC w tym regionie do roku 2013. Firma Lenovo zajmowała wówczas piąte miejsce pod względem sprzedaży w obszarze EMEA, jednak firma cały czas się rozwija wyprzedzając znacząco rynek. W 2012 roku wzrost Lenovo wyniósł 41,7% podczas gdy w tym samym okresie rynek skurczył się o 1,6%.
Prezes Gianfranco Lanci komentuje: „W kwietniu 2012 r. wyznaczyliśmy sobie jasny cel — zająć trzecie miejsce wśród producentów komputerów PC w regionie EMEA i zwiększyć udział w rynku ponad poziom 10% do roku 2013 r. Obydwa założenia zrealizowaliśmy przed terminem, a nasze osiągnięcia stanowią mocną podstawę do realizacji celu ostatecznego, jakim jest zajęcie pierwszego miejsca w regionie EMEA. W ciągu najbliższego roku wprowadzimy na rynek jeszcze więcej innowacyjnych produktów i zgodnie z obraną strategią zostaniemy firmą PC+. Cześć nowych urządzeń została pokazana na styczniowych targach CES w Las Vegas ”.
Plany Lenovo w ramach PC+ wykraczają poza komputery PC i obejmują także tablety oraz smartfony. W zeszłym roku smartfony Lenovo zostały wprowadzone na rynek rosyjski, a firma ma ambicję wejść do grona pięciu największych dostawców w tym kraju w ciągu trzech lat.
W ciągu ostatnich trzech lat region EMEA przyczynił się w znacznym stopniu do uzyskania przez Lenovo statusu najszybciej rozwijającego się producenta komputerów PC ze światowej czołówki. Już od 15 kwartałów z rzędu firma wyprzedza pod tym względem cały rynek PC. Dane wskazują na wyraźny trend i mocną dynamikę rozwoju firmy Lenovo, która stawia sobie za cel rentowny, stabilny wzrost w epoce PC+.
* IDC Q4 2012 PC Tracker, 16 stycznia 2013 r.
O firmie Lenovo
Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest producentem urządzeń elektronicznych do użytku osobistego,
o obrotach wynoszących 30 miliardów USD i drugim pod względem wielkości dostawcą komputerów PC na świecie. Firma obsługuje klientów w ponad 160 krajach. Lenovo koncentruje się na konstruowaniu komputerów i mobilnych urządzeń internetowych o wyjątkowej jakości. Filarami działalności firmy są innowacyjność, efektywny łańcuch dostaw na całym świecie oraz konsekwentna realizacja strategii biznesowej. Od czasu przejęcia przez Grupę Lenovo działu komputerów osobistych IBM firma opracowuje, produkuje i sprzedaje niezawodne, wysokiej jakości, bezpieczne i łatwe w użyciu produkty techniczne oraz usługi. Lenovo produkuje biznesowe komputery legendarnej marki Think, konsumenckie komputery marki Idea, a także serwery, stacje robocze oraz mobilne urządzenia internetowe, takie jak tablety i smartfony. Lenovo ma duże ośrodki badawcze w Yamato w Japonii, Pekinie w Chinach oraz w Raleigh w Północnej Karolinie (USA). Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.lenovo.com.
Kontakt dla mediów:
Witold Wolny
Agencja 21
witold.wolny@agencja21.pl,
tel. 22 511 13 82
Nadesłał:
agencja21
|