Lexus podsumowuje rok 2015 w Polsce
To rok sukcesów, co potwierdzają liczby. Dokładnie 2591 sprzedanych samochodów co oznacza ponad 50% wzrost w stosunku do roku 2014. Obecny udział marki w rynku premium to 6,6%, o 1,3% wyższy niż w roku ubiegłym.
Jakie modele cieszyły się największym zainteresowaniem?
Numer 1 to Lexus NX. Łącznie to 1440 aut, które wyjechały na ulice, z czego 801 z napędem hybrydowym. Udział modelu NX w segmencie luksusowych SUV wyniósł 15,3% i był trzecim najlepiej sprzedającym się modelem po Volvo XC60 i Audi Q5.
Model Lexus IS to 489 aut sprzedanych w minionym roku w 2015 (w tym194 z napędem hybrydowym). Model IS300h mający najniższe w swojej klasie koszty utrzymania jest liderem pod względem efektywności energetycznej (emisja CO2 od 99 g/km w połączeniu z mocą zespołu napędowego 223KM i zużycie paliwa 4,3 l/100 km). Żaden inny luksusowy sedan w segmencie D, czy to z silnikiem benzynowym, czy diesla, a nawet z napędem hybrydowym, nie jest w stanie osiągnąć takiego rezultatu.
Model GS to sprzedaż na poziomie 166 samochodów. Wkrótce do modeli o napędzie hybrydowym 300h i 450h dołączy 2,0 litrowy turbodoładowany silnik. Na ten model czeka wielu fanów marki. Sprzedaż pozostałych modeli to: RX - 145 aut, CT200 h - 267, LS – 21.
Jakie nowości?
Lexus rozwija sportową linię F. Lexus RC F pojawił się na rynku w II kwartale 2015 i do końca roku znalazł 38 nabywców. GS Fwszedł do sprzedaży w ostatnich dniach grudnia, ale 3 klientów zdążyło go już kupić, a czterech zamówić modele z 5,0 litrowymi, 477 konnymi silnikami. Ponadto 22 klientów kupiło model RC, a kolejnych 75 zamówiło nowego GS.
Końcówka roku przyniosła zapowiedzi kolejnych modeli. Lexus LC 500 - luksusowe coupe w dwóch wersjach silnikowych: benzynowej (pokazany na salonie w Detroit) i hybrydowej (premiera w Genewie). Pierwszy w portfolio model z napędem wodorowym o koncepcyjnej nazwie LF-FC zostanie pokazany na salonie w Genewie.
Lexus z najlepszymi i najzdolniejszymi
Wizerunkowo Lexus już kolejny rok będzie związany z Agnieszką Radwańską, obecnie nr 4 na liście WTA. W 2016 r., zwyciężczyni turnieju Masters w Singapurze, będzie miała do dyspozycji najnowsze modele marki. Logo pojawi się na tenisowym stroju Agnieszki, jak i jej trenerów.
Lexus jest też organizatorem, kreatorem i pomysłodawcą dwóch wydarzeń - LEXUS DESIGN AMAZING 2015 Mediolan, konkurs podczas Milan Design Week. Konkurs wspiera innowacyjność, design i potencjał projektowy w młodych pokoleniach, które będą budować przyszłość. Marka wspiera też młodych filmowców, a ich produkcje prezentowane są podczas Festiwalu Filmowego w Cannes.
Nadesłał:
AdComms Media & Marketing Group
|