2017-10-02
Grupa Citronex, wiodący polski importer i dystrybutor bananów, wprowadza na rynek nową markę dla tych owoców. Premiera marki „Yellow” zostanie wsparta szeroką kampanią reklamową.
Rozpocznie się ona 2 października i będzie realizowana z wykorzystaniem telewizji, nośników outdoor i kanału internetowego.
Citronex od lat buduje swoją pozycję na polskim rynku owoców i warzyw, realizując równolegle sprzedaż na inne rynki. W związku z jednorodną jakością oferowanych na rynku bananów, Zarząd firmy podjął decyzję o stworzeniu silnej marki pozwalającej klientom na łatwe identyfikowanie wybieranych w sklepach bananów z obietnicą jakościową Citronexu. Stworzona marka odwołuje się do najbardziej oczywistej cechy bananów, jaką jest ich żółty kolor. Stąd nazwa „Yellow”. Obok samej nazwy powstał cały system identyfikacji marki, a filarem kampanii komunikacyjnych będzie postać „bohatera marki” – żółta małpka nawiązująca charakterem i sposobem bycia do współczesnych nastolatków.
Rafał Zarzecki, wiceprezes Grupy Citronex: „Zdajemy sobie sprawę, że dzisiaj większość konsumentów wybiera banany kierując się ceną lub dostępnością w miejscu ich codziennych zakupów. Równolegle jednak rosną oczekiwania dotyczące jakości. Jestem przekonany, że połączenie naszej jakości z wyrazistą i silnie komunikowaną marką to dobra inwestycja i początek budowania relacji z klientami na zupełnie nowym poziomie.”
Całość komunikacji wokół nowej marki nawiązuje do pozytywnej funkcji bananów, jako zdrowej i wygodnej, a zarazem smacznej przekąski, która zmienia życie na lepsze i poprawia humor. Pierwsza kampania, która będzie się toczyła przez cały październik, realizowana jest pod hasłem „Jeloł to”. Stanowi ono zabawne spolszczenie promowanej marki i zachęca do chwili beztroski, którą można wywołać po prostu zjadając banana. Marka „Yellow” pojawi się w czasie kampanii w spotach telewizyjnych i na bilbordach w całej Polsce. Przed rozpoczęciem kampanii produkty pod marką „Yellow” trafiły do wielu sklepów w Polsce, a bieżąca komunikacja wspierająca rozpoczęła się w internecie, w tym poprzez Instagram i Facebook. Tam również będzie dalej trwała kampania reklamowa po zakończeniu emisji spotów i ekspozycji bilbordów. Za stronę kreatywną odpowiada warszawska agencja Xcommunica. Budżet marketingowy dla całej kampanii lokującej nową markę na rynku wyniesie prawie milion euro.
Banany stanowią ok. 10% (dane za FAO Stat i Eurostat) wszystkich owoców konsumowanych w Unii Europejskiej i pod względem udziału ustępują tylko cytrusom (razem wziętym - ok. 30%) i jabłkom (ok. 18%). Oferowane przez Citronex obok innych owoców i pomidorów, są od początku działalności firmy strategicznym elementem w ofercie. W ciągu kilkunastu lat działalności Grupa Citronex stała się jednym z czołowych importerów tych owoców na kontynencie europejskim.
Od początku działalności firma rozwijała nie tylko nowoczesne zaplecze logistyczne, ale również pracowała nad spójnością jakościową oferowanych produktów. Firma realizuje sprzedaż bananów wraz ze sprawdzonymi plantacjami bananów w Ekwadorze, Nikaragui oraz Kolumbii. Dzięki stałej współpracy z właścicielami plantacji bananów i dbałości o warunki transportu, począwszy od miejsca uprawy owoców, aż do ostatniego ogniwa, udało się uzyskać wyróżniającą na rynku jakość. Kompleks dojrzewalni ,złożony w sumie z 200 nowoczesnych komór, jest największym tego typu w Europie. W efekcie od kilku lat Grupa Citronex umacnia się na pozycji lidera w sprzedaży bananów, głównie za pośrednictwem wiodących sieci handlowych. Banany Grupy Citronex są oferowane m.in. w takich sieciach jak: Biedronka, Tesco, Kaufland, Polo Market, Market Dino, Mila, Żabka, Eurocash. Grupa eksportuje banany również do Rumunii, na Litwę, Łotwę, Słowację i do Czech. Obok dystrybucji bananów i innych owoców egzotycznych, zajmuje się także produkcją i sprzedażą pomidorów oraz innymi formami działalności usługowo-handlowej.
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
|