Linie lotnicze Świętego Mikołaja


Linie lotnicze Świętego Mikołaja
2018-12-20
Tylko jedna linia lotnicza mogłaby tak naprawdę spełnić wszystkie Twoje oczekiwania. To linia, której używa Święty Mikołaj. Jest niezawodna, nigdy się nie spóźnia, nie przeszkadzają jej nawet najsroższe mrozy i nie obarcza Cię opłatą za marzenia.

Niestety śmiertelnicy tacy jak my nie mają dostępu do środków, jakimi dysponuje Mikołaj, a magiczne i niezawodne linie lotnicze istnieją póki co wyłącznie w naszej wyobraźni. Przewoźnicy mogą jednak wziąć przykład ze Świętego Mikołaja i spróbować spełnić życzenia swoich klientów. Aby im pomóc, niemal każdego tygodnia tej jesieni Skycop przeprowadzał ankiety, aby dowiedzieć się, jakie zmiany w podróżowaniu samolotami najbardziej uszczęśliwiłyby pasażerów.

Nasze badanie było prawdziwie międzynarodowym przedsięwzięciem. Otrzymaliśmy informację zwrotną od podróżnych z Cypru, Grecji, Chorwacji, Litwy, Łotwy, Estonii, Wielkiej Brytanii, Polski, Irlandii, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Portugalii, a także Węgier, Rumunii i Bułgarii. W badaniu wzięli udział mężczyźni i kobiety w wieku od 18 do 65 lat. Szczególnie aktywne były kobiety wieku 55-64 lata, które wydają się mieć najwięcej uwag do linii lotniczych.

We wrześniu zadaliśmy proste pytanie: gdyby pasażerowie mogli zmienić tylko jedną rzecz podczas swojego lotu, to czy wybraliby więcej miejsca na nogi czy raczej wygodny rozkładany fotel, który nadaje się do spania podczas dłuższych lotów. Zdecydowana większość (72% respondentów) wybrała wygodne, rozkładane siedzenie. W tej kwestii zgodni byli niemal wszyscy bez względu na płeć lub grupę wiekową. Po co nam więcej miejsca na nogi, jeżeli siedzenie jest niewygodne?

Następne pytanie, jakie zadaliśmy tego miesiąca, dotyczyło czasu oczekiwania na lot i opóźnień. Mianowicie: czy ludzie wolą spędzić więcej czasu na lotnisku w oczekiwaniu na lot, gdyby miało to oznaczać brak opóźnień w odlocie, czy też chcieliby, żeby spóźnione loty były po prostu od razu odwoływane. Czterech respondentów na pięciu wybrałoby pierwszą opcję i zgodziłoby się na wydłużenie czasu przebywania na lotnisku, jeśli miałoby to zapewnić punktualny lot. Jednak co piąta osoba (głównie byli to starsi mężczyźni) wolałaby, aby loty odwoływano zamiast zmuszać ludzi do czekania. Być może osoby w starszym wieku bardziej cenią sobie każdą minutę.

Kolejne pytanie, jakie postawiliśmy, dotyczyło preferencji w zakresie siedzenia: czy chciałbyś mieć szersze i wygodniejsze siedzenie czy może raczej większe okno dające lepszy widok? 34% ankietowanych (głównie młode kobiety i mężczyźni) życzyłoby sobie większych okien z lepszym widokiem – być może nie mają jeszcze dosyć podróży samolotem. Jednak większość respondentów (66%) wolałoby mieć większe siedzenie. To marzenie niestety najprawdopodobniej się nie spełni, bo obecnym trendem wśród przewoźników lotniczych jest zmniejszanie siedzeń w celu zwiększenia liczby miejsc na pokładzie, co oczywiście przekłada się na większą liczbę sprzedanych biletów.

Zaproponowaliśmy również jeszcze inny kontekst. Gdyby dano Ci możliwość wyboru pomiędzy brakiem reklam strefy bezcłowej a zniesieniem ograniczenia co do wielkości bagażu podręcznego, trzy czwarte wybrałoby tę drugą opcję. Pokazuje to też, że dla bardzo wielu ludzi obecne limity bagażu są zbyt restrykcyjne. Natomiast brak reklam wybraliby zwłaszcza młodzi mężczyźni, którzy tak ich nie znoszą, że kwestia bagażu jest dla nich mniej istotna.

Jedno pytanie naprawdę podzieliło naszych respondentów. Mieli zdecydować czy woleliby, aby na pokładzie samolotu były dostępne najnowsze filmowe hity czy raczej chcieliby dostać darmowy posiłek w czasie lotu. Obie opcje miały wielu zwolenników, ale okazuje się, że mimo wszystko głód bije nudę na głowę i 58% ankietowanych (głównie młodych ludzi) wolałoby darmowe jedzenie. Nie jest to aż takie dziwne, bo każdy kto widział menu na pokładzie samolotu, zdaje sobie sprawę, że ceny posiłków potrafią być naprawdę wyśrubowane.

Wszyscy wiemy, że podróż byłaby dużo mniej nudna, gdybyśmy mieli stały dostęp do Internetu w czasie lotu. Dla pewności zapytaliśmy, czy pasażerowie chcieliby mieć bezpłatny bezprzewodowy dostęp do sieci czy też woleliby móc wykonywać połączenia telefoniczne. W tym zestawieniu zwycięzca mógł być tylko jeden: 88% ludzi w każdym wieku i bez względu na płeć chciałoby mieć trochę Wi-Fi w przestworzach. Tylko co dziesiąty ankietowany, zwłaszcza ten w starszym wieku, optował za rozmowami przez telefon.

W bardziej poważnym pytaniu zastanawialiśmy się, czy wysiłki linii lotniczych na rzecz ograniczenia zmian klimatycznych i redukowania zanieczyszczeń powietrza są ważne dla pasażerów. Prawie dwie piąte respondentów (były to głównie młode osoby) odpowiedziało, że interesuje ich czy linia lotnicza dba o środowisko i stara się ograniczać swój wpływ na nie.

Innym problemem społecznym jest sprawiedliwe wynagrodzenie i dobre warunki pracy załogi linii lotniczych. Zapytaliśmy pasażerów, czy zgodziliby się płacić za bilety więcej, aby latać z dobrze opłacanymi i wypoczętymi pilotami czy też chcieliby zaoszczędzić pieniądze kosztem wynagrodzenia i warunków pracy pilotów. 77% ankietowanych (głównie z Europy Wschodniej) stwierdziło, że zapłaciłoby więcej, aby wspierać dobre warunki pracy pilotów. Co ciekawe, wśród 23% respondentów, którzy nie stanęli po stronie pilotów i załogi, dominowali mieszkańcy Europy Zachodniej.

Tak więc, gdyby idealna linia lotnicza, mogąca rywalizować z przewoźnikiem Świętego Mikołaja, miałaby zostać zorganizowana zgodnie z odpowiedziami ankietowanych, musiałaby wyglądać następująco: wygodne fotele, brak limitu dla bagażu podręcznego, darmowe jedzenie i Wi-Fi, a także dobrze wynagradzana i uczciwie traktowana załoga. Powinna ona również dbać o środowisko.

Niestety nie ma jeszcze idealnej linii lotniczej, a te nie w pełni doskonałe nadal przysparzają podróżnym problemów opóźnionymi i odwołanymi lotami, a także nadsprzedażą biletów. Jeśli doświadczysz niedogodności tego rodzaju, nie obawiaj się. Dzięki Skycop możesz w podobnych sytuacjach w szybki i łatwy sposób dochodzić odszkodowań od linii lotniczych o wartości nawet 600 euro – będziesz miał na przekąski podczas lotu!

 

Nadesłał:

MultiComm

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl