Logistyka produktów dla dzieci


Logistyka produktów dla dzieci
2013-11-28
Innowacyjność produktów, wysoka jakość oraz sprawna dystrybucja to klucz do sukcesu w każdej branży. Szczególnie w przypadku branży artykułów dla dzieci, która obecnie przeżywa w Polsce dynamiczny wzrost.
Rodzicom zależy, aby ich pociechy miały wszystko co najlepsze, dlatego w procesie przepływu tego typu produktów coraz większe znaczenie zyskuje logistyka.
Rynek towarów dla dzieci w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Dużą jego część stanowi e-commerce. Według Raportu eHandel Polska 2012*, pod koniec ubiegłego roku w Polsce funkcjonowało prawie 1.000 sklepów internetowych oferujących produkty dla dzieci,  obok imponującej ilości stacjonarnych, tradycyjnych  sklepów z zabawkami, odzieżą, fotelikami samochodowymi i wózkami, a nawet meblami. Dodatkowo towary te dystrybuują duże sieci handlowe i dyskontowe, najczęściej w ramach specjalnych ofert. Wszystko to składa się na ogromny rynek towarów o dużej wrażliwości, które powinny być magazynowane i transportowane w wyjątkowych warunkach.
Wysoki standard usług
Produkty dla dzieci, zwłaszcza tych najmłodszych, wymagają szczególnej troski oraz zabezpieczeń podczas magazynowania i transportu. Kupującym zależy nie tylko na jak najlepszej jakości samych produktów, np. atestach i certyfikatach gwarantujących bezpieczeństwo ich pociech, ale także na nieuszkodzonym, estetycznym opakowaniu oraz przechowywaniu i przewożeniu w odpowiednich warunkach. Warto, aby dystrybutorzy zastanowili się nad znalezieniem odpowiedniego partnera logistycznego, który zagwarantuje obsługę na najwyższym poziomie.
„Nasze funkcjonowanie opiera się na innowacyjnych rozwiązaniach, ścisłym przestrzeganiu procedur oraz zachowaniu wysokiej jakości usług” – mówi Wojciech Cipiur, Kierownik Logistyki Kontraktowej w Dachser. „Dbamy nie tylko o zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim przesyłkom, ale również o czystość, zarówno na terenie magazynu, jak i podczas transportu. Nasi pracownicy na każdym etapie procesu logistycznego odpowiadają za stan przesyłek” – dodaje.
Optymalizacja logistyki
Dla dystrybutorów, którzy sprowadzają produkty z Europy Zachodniej i sprzedają je do sklepów lub odbiorców końcowych w Polsce, samodzielnie realizowana logistyka może okazać się zbyt dużym wyzwaniem. Taka dystrybucja wiąże się z organizacją zamówień, magazynowaniem oraz sporymi kosztami. Lepszym wyjściem może okazać się współpraca z operatorem logistycznym, który posiada odpowiednio rozbudowaną sieć oraz dysponuje możliwością konsolidacji przesyłek, obniżającą koszty transportu. „Zdarza się, że aby minimalizować koszty transportu, dystrybutorzy zamawiają tyle towaru, żeby wypełnić całą ciężarówkę. Powoduje to duże koszty utrzymywania powierzchni magazynowej oraz zamrożenie pieniędzy w towarze na dłuższy czas” – mówi Wojciech Cipiur z Dachser. „Naszym klientom oferujemy nie tylko konsolidację przesyłek, ale także możliwość takiego zaplanowania transportu, aby ilość towaru nie była zbyt duża, by nie zalegała w magazynie, a koszty transportu miały optymalny poziom” - dodaje. Wszystko dzięki gęstej sieci codziennych połączeń pomiędzy oddziałami firmy, która umożliwia bezpośrednią komunikację pomiędzy np. fabryką lub centrum dystrybucyjnym klienta, a miejscem docelowym. W samej Europie Dachser ma 3.500 połączeń oraz 327 oddziałów. Tak duża skala działalności zapewnia uzyskanie bardzo zbliżonych czasów realizacji dostaw, bez względu na lokalizacje miejsca nadania i miejsca docelowego. „Gdy zajdzie potrzeba, jesteśmy w stanie uruchomić nowe, codzienne połączenie. Pozwala to na błyskawiczne reagowanie na zmieniające się potrzeby zleceniodawcy. Dopasowanie się do nich jest rodzajem elastyczności, która cechuje nas jako operatora logistycznego. Rozwiązujemy również problemy związane z serwisem produktów (np. wózków dla dzieci) oraz reklamacjami – możemy to po prostu przejąć i obsługiwać, zostawiając klientowi więcej czasu na skupienie się na rozwijaniu swojej podstawowej działalności” – wyjaśnia Wojciech Cipiur.

Doświadczenie
Współpraca z odpowiednim operatorem, który profesjonalnie zajmie się wszystkimi procesami logistycznymi, może okazać się początkiem sukcesu przedsiębiorstwa. „Mamy doświadczenie nie tylko w tradycyjnym rynku, czyli obsłudze sklepów i hurtowni branżowych, ale również w obsłudze sklepów wielkopowierzchniowych, dla których regularnie realizujemy duże, skomplikowane dostawy.” – mówi Wojciech Cipiur.
Podczas gdy popyt na produkty dla dzieci związane z codziennym użytkowaniem jest dość stabilny, z zabawkami związana jest wysoka sezonowość. Największe zainteresowanie i zamówienia przypadają na okres przedświąteczny w listopadzie i grudniu, kiedy wzrosty osiągają nawet 100-200 proc. oraz – nieco mniejsze – przed Dniem Dziecka. Zamówienia robione przez planistów opierają się na wynikach sprzedaży w poprzednich sezonach oraz przewidywaniach, nie są one jednak doskonałe. Może się okazać, że po okresie natężonego popytu zostaną duże ilości niesprzedanego towaru. W  przypadku współpracy z operatorem logistycznym, który zajmuje się również zwrotem towarów, ten problem jest łatwo i sprawnie rozwiązywany.
„Dzięki naszym systemom WMS i TMS oraz wieloletnim doświadczeniom zdobytym na różnych rynkach, jesteśmy w stanie zaproponować unikalne rozwiązania, dzięki którym logistyka naszych klientów będzie sprawnie funkcjonować” – mówi Wojciech Cipiur. „Możemy przejąć dużą część łańcucha dostaw oraz stworzyć specjalne, dedykowane linie transportowe. Dzięki konsolidacji przesyłek, zwiększamy częstotliwość dostaw, co uwalnia przedsiębiorców od utrzymywania dużych zapasów i pozwala na większą elastyczność kosztową” – dodaje.
Firma Dachser zatrudnia obecnie w Polsce 263 pracowników w 8 oddziałach (pod Pruszkowem k. Warszawy, w Warszawie, Strykowie, Szczecinie, Wrocławiu, Gądkach k. Poznania, Sosnowcu k. Katowic i Gdańsku). Firma specjalizuje się w logistyce kontraktowej, magazynowaniu i konfekcjonowaniu towarów, transporcie ładunków drobnicowych oraz logistyce transportu lotniczego i morskiego.
W 2012 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,41 miliarda euro, zatrudniając 21.650 pracowników w 347 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,8 milionów przesyłek o łącznej wadze 37,46 milionów ton.
* - http://www.konsument.gov.pl/uploads/news/id607/raport-ehandel-polska-2012.pdf





Nadesłał:

katarzyna.prochniak@globalbrand.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl