Londyn i Warszawę połączyła premiera AURY™


Londyn i Warszawę połączyła premiera AURY™
2009-01-01
25 listopada w Londynie odsłonięto instalację “Time Out of Scale” zaprojektowaną przez Bena van Berkela, współzałożyciela UNStudio. Dzieło przedstawiało przestrzeń zainspirowaną telefonem AURA – nowym, luksusowym modelem Motoroli o klasycznym designie.

Tymczasem w Warszawie AURA została zaprezentowana w otoczeniu zdjęć Tomka Sikory i poezji Renaty Plagi. Wieczorny wernisaż otworzył wystawę "Kobieta", nad którym mecenat objęła Motorola.

Londyn:

Zainspirowana luksusowymi zegarkami oraz ponadczasowym designem, AURA przełamuje konwencję oraz ustanawia nowy standard w dziedzinie tworzenia telefonów komórkowych - ich design staje się prawdziwym dziełem sztuki, a w procesie tworzenia dużą rolę odgrywa rękodzieło. Elementy wykonane ręcznie oraz pierwszy okrągły wyświetlacz zastosowany w telefonie, stały się inspiracją dla amsterdamskiego UNStudio. W efekcie powstała niepowtarzalna instalacja, pozwalająca na indywidualne zmysłowe przeżycia.

- Ten projekt pozwala artystom złamać obowiązujące reguły i wykorzystać koncepcje, które zarówno stawiają nowe wyzwania jak i nie miały do tej pory precedensu. AURA była naszą inspiracją do przedstawienia i zdekonstruowania tematu czasu i rękodzieła oraz wyjścia poza to, co jest znane, pozwoliło nam to również stworzyć przestrzeń gdzie wszystko jest możliwe - mówi Ben van Berkel, główny architekt UNStudio.

Wewnątrz instalacji czas jest przedstawiany przez rytmiczne zmiany dźwięku oraz obrazów. Gładka biała przestrzeń z dużym wypukłym okiem na jednym końcu w połączeniu z muzyką tworzy miejsce, w którym człowiek może się zatracić.

- Chcieliśmy, aby premierze AURY towarzyszyło coś wyjątkowego. Chcieliśmy stworzyć coś, co nie tylko odda niezwykłe cechy telefonu, ale również przekroczy obowiązujące granice designu. UNStudio stworzyło prawdziwie olśniewającą instalację w hotelu ST Martins Lane, którą mamy nadzieję, że odwiedzi wiele miłośników sztuki i designu - mówi Jim Wicks, corporate vice president and director, Consumer Experience Design, Motorola.

Warszawa:

W czasie polskiego wernisażu wystawy "Kobieta" odbyła się licytacja kalendarzy ze zdjęciami Tomka Sikory i poezją Renaty Plagi przekazanych przez Motorolę. Wszystkie egzemplarze były sygnowane przez artystów. Fundusze pozyskane z tego przedsięwzięcia wesprą młodych polskich artystów.

Luksusowy model AURATM doskonale prezentował się pośród zdjęć Tomka Sikory, bardziej przypominających baśniowe portrety wykonane pastelami niż utrwalony migawką aparatu kadr. W swych dziełach artysta miękko operuje światłem, modeluje nim przestrzeń otaczającą kobietę. Każda uchwycona postać jest pełna charakteru oraz emocji. Sprawia wrażenie, jakby za chwilę miała odwrócić się od nas i odejść w głąb fotografii albo wrócić do przerwanego na moment zajęcia. Dopełnieniem fotografii są haiku Renaty Plagi - krótkie wiersze trafnie oddające ulotny nastrój chwili, kobiece emocje, obawy i pragnienia.

- Motorola znana jest z tego, że jako pierwszy producent telefonów komórkowych na świecie zaczęła doceniać kwestie designu swoich produktów. AURA powstała w wyniku inspiracji dziełami sztuki oraz niezwykle precyzyjnymi, szwajcarskimi zegarkami. To również wynik fascynacji artystycznym rękodziełem. Obecnie, w dobie produkcji masowej, ręcznie wykonane przedmioty nabierają coraz większej wartości - każdy z nich jest trochę inny, niepowtarzalny i zawiera cząstkę osoby, która go wykonała. AURA posiada właśnie te cechy - powiedziała Joanna Lewandowska, Country Manager Motoroli na Europę Środkowo-Wschodnią i Północną.

Podstawowe MOTOcechy AURYTM:

  • Pierwszy na świecie okrągły wyświetlacz o rozdzielczość 300dpi, 16 mln kolorów i średnicy 1,55",
  • Wyświetlacz chroniony jest soczewką z 62-karatowego szafirowego szkła (jednego z najbardziej odpornych na zarysowanie materiałów),
  • obudowa wykonana ze stali nierdzewnej, chemicznie trawiona, rzeźbiona
    i polerowana,
  • szwajcarskie łożyska pozwalają na precyzyjne otwieranie telefonu,
  • towarzyszący otwieraniu telefonu efekt przypomina otwieranie drzwi luksusowego samochodu; gwarancja 100 000 otwarć,
  • koła zębate pokryte są wolframem, podobnie jak elementy silników
    w samochodach wyścigowych,
  • telefon pokryty jest warstwą PVD nadającą mu lustrzane lśnienie,
  • aluminiowane klawisze są indywidualnie formowane i anodyzowane,
  • technologia CrystalTalkTM zapewnia doskonałą jakość rozmowy,
  • technologia Bluetooth Stereo¹ zapewnia bezprzewodową łączność,
  • czas rozmowy - powyżej 7 godzin, czas czuwania² - do 400 godzin,
  • wymiary - 47,6 x 96,87 x 18,55 mm, waga - 141 gramów.

Dostępność

AURA będzie dostępna w Polsce na przełomie 2008 i 2009 roku w cenie równej ok. 1500 euro. Więcej informacji na stronach: www.motorola.com/AURA i www.motorola.com/mediacenter.

Informacje UNStudio

UNStudio to znane i cenione na całym świecie studio architektoniczne założone przez holenderskiego architekta Bena van Berkela. Więcej informacji na stronie: www.unstudio.com

Informacje Morgans Hotel Group
Morgans Hotel Group Co. (NASDAQ: MHGC) zarządza, posiada lub jest właścicielem Morgans, Royalton i Hudson w Nowym Jorku, Delano i The Shore Club w Miami, Mondrian w Los Angeles i Scottsdale, Clift w San Francisco oraz Sanderson i St Martins Lane w Londynie. MHG z współwłaścicielem posiada również Hard Rock Hotel & Casino w Las Vegas wraz z aktywami. MGH prowadzi również inne projekty związane z własnością, będące na różnych etapach, m.in. w Miami Beach, na Florydzie; w Chicago, Illinois; SoHo, Nowym Jorku; Las Vegas, Nevadzie; Palm Springs, Kalifornii; Bostonie, Massachusetts; Dubaju, Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Informacje o Motoroli

Motorola jest światowym liderem w dziedzinie telekomunikacji, należącym do grona firm z listy Fortune 100. Rozwija technologie, produkty oraz usługi umożliwiające mobilną komunikację. W skład jej portfolio wchodzą: infrastruktura telekomunikacyjna, korporacyjne rozwiązania mobilne, cyfrowe urządzenia multimedialne, modemy przewodowe, telefony komórkowe oraz akcesoria Bluetooth. Jest zaangażowana w tworzenie nowej generacji rozwiązań komunikacyjnych służących zarówno pojedynczym użytkownikom, firmom, jak i rządom. W 2007 roku globalna sprzedaż Motoroli wyniosła 36,6 mld USD.

Nadesłał:

promo

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl