LOTOS coraz mocniejszy na południu


LOTOS coraz mocniejszy na południu
2008-02-11
Pod koniec 2007 roku w makroregionie śląskim obejmującym województwa śląskie, opolskie i dolnośląskie działały 52 stacje paliw w barwach LOTOS. Obiekty zlokalizowane są na terenie największych miast regionu i przy najważniejszych trasach przelotowych.

Niebagatelnym wzmocnieniem sieci sprzedaży jest 40 stacji LOTOS Diesel Service, zlokalizowanych w bazach największych firm transportowo-spedycyjnych regionu.

- Będziemy sukcesywnie rozwijać i wzmacniać naszą obecność tutaj - zapewnia Hanna Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw. - To właśnie na południu, realizowane jest ponad 40% zużycia paliw w kraju, przy czym i trzeba o tym pamiętać, jest to region o wysokiej konkurencyjności. Zwłaszcza ze strony stacji zlokalizowanych przy centrach handlowych.

Znaczenie południowych regionów rośnie z roku na rok. Z najnowszego, opublikowane w grudniu 2007 r. raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, wynika, że właśnie województwa śląskie i dolnośląskie, obok mazowieckiego są najbardziej atrakcyjne inwestycyjnie.

Oba regiony wyróżnia dobra infrastruktura komunikacyjna, dostępność transportu, rozwój infrastruktury gospodarczej i silny przemysł, który pozwala na tworzenie sieci kooperacyjnych. Samorządy wojewódzkie mają też wiele sukcesów w przyciąganiu zagranicznych inwestorów.

Już dziś południe Polski, jest jednym z najważniejszym rynków pod wyglądem produkcji i sprzedaży dla produktów LOTOSU. Blisko co trzeci pracownik koncernu pracuje właśnie tutaj. Grupa LOTOS tworzy w makroregionie śląskim silne struktury rynkowe.

- Koncentrujemy się przede wszystkim na realizacji zadań zapisanych w strategii do 2012 roku. Na południu, to zarówno dalsza rozbudowa sieci stacji paliw, w tym przy istniejących i rozbudowywanych autostradach i drogach ekspresowych, jak i dalsze umacnianie naszej pozycji jako dostawcy dla odbiorców hurtowych LDS. Dziś mamy tutaj 40 takich stacji, ale chcemy w znaczący sposób zwiększyć ich liczbę - zapowiada prezes Krzyżańska.

Jednak rozbudowa sieci stacji LOTOS to tylko jeden z elementów szerszej strategii zmierzającej w kierunku dalszego zwiększania udziału koncernu w krajowym rynku paliw. Drugim, nie mniej ważnym aspektem, jest wprowadzanie do oferty nowych, supernowoczesnych produktów. W listopadzie ubiegłego roku LOTOS rozpoczął na Śląsku sprzedaż wysokojakościowego paliwa Dynamic. Markową benzynę 98 i olej napędowy doceniają zarówno pasjonaci motoryzacji, kierowcy dbających o swoje auta, jak również osoby poszukujące ekscytacji w dynamicznej jeździe.

Atutem sieci stacji paliw LOTOS jest przede wszystkim powszechnie znana marka i produkty najwyższej jakości. W 2004 r. w regionie południowym obejmującym województwa: dolnośląskie, opolskie, śląskie, małopolskie i podkarpackie LOTOS sprzedał tylko 5% z ogólnej puli dystrybuowanych przez koncern paliw. Rok później wskaźnik ten wyniósł już 17%. Według szacunkowych danych za dwanaście miesięcy 2007 r. w regionie południowym ulokowano ponad 30% całego wolumenu sprzedaży paliw LOTOSU.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl