Lotos Paliwom kryzys nie straszny
10% wzrost sprzedaży pozapaliwowej zanotowała w I półroczu 2009 spółka LOTOS Paliwa. Wynik ten, liczony rok do roku, udało się osiągnąć na 142 stacjach paliw. Największe wzrosty odnotowano w kategoriach napoje gazowane i niegazowane oraz napoje energetyczne.
Do najbardziej popularnych produktów, sprzedawanych na stacyjnych sklepach w okresie letnim, dodać można m.in. herbatę mrożoną czy lody.
Ww. wzrost stacje LOTOS osiągnęły dzięki konsekwentnie i efektywnie realizowanej strategii marketingowej, polegającej m.in. na organizacji w ostatnim czasie szeregu promocji, w tym związanych z programem premiowym Navigator; wykorzystaniu najnowszych trendów rynkowych dot. przygotowania i ustawienia stref konsumenckich w sklepach oraz profesjonalnie wyszkolonego i zmotywowanego personelu.
Jeszcze we wrześniu LOTOS rozpocznie budowę pierwszych MOP-ów przy autostradach A2 i A4, na których również pojawią się sklepy convenience oferujące podróżnym szeroką gamę produktów, jak również miejsce na odpoczynek i dobrą kawę.
Nie gorszy wynik LOTOS Paliwa wypracowały w segmencie sprzedaży paliw. Tylko w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2009 r. sprzedaż paliw na stacjach własnych koncernu wzrosła o ponad 21% w porównaniu do ubiegłego roku.
Za wysokim wynikiem stoi przede wszystkim znaczny wzrost sprzedaż oleju napędowego w tym okresie, który wyniósł ponad 30% - wyjaśnia Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw. - Był to przede wszystkim efekt malejącego importu paliw do naszego kraju.
Na wzrost zakupów paliw, miała też wpływ zmiana przepisów, wymuszona orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, która pozwala na odliczanie podatku VAT zawartego w cenie paliwa dla samochodów z homologacją ciężarową. Co prawda, w ciągu trzech pierwszych miesięcy br. firmy transportowe przewiozły samochodami 25,1 mln ton ładunków - to, spadek o 6,5% w porównaniu do ubiegłego roku, ale jest to spadek znacznie mniejszy niż prognozowano w styczniu czy lutym. - Trudno w tej sytuacji szacować poziomy sprzedaży, już nie tylko do końca roku, ale nawet kolejnego kwartału - zauważa prezes Krzyżańska. - Naszym sposobem na dzisiejszą sytuację jest elastyczna polityka cenowa, wchodzenie w nisze rynkowe i monitorowanie rynku. Dopiero efektywne zarządzanie tymi wszystkimi elementami pozwala na osiągnięcie dobrych wskaźników sprzedaży w tych trudnych czasach.
W styczniu 2009 r. minęło trzynaście lat istnienia spółki LOTOS Paliwa, która odpowiada za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Aktualnie w sieci LOTOS funkcjonuje łącznie 319 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży. Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych. LOTOS Paliwa posiadają również certyfikowany przez PCBC S.A. system zarządzania jakością w zakresie hurtowego obrotu i dostarczania do stacji paliw benzyn i olejów napędowych do pojazdów samochodowych oraz hurtowego obrotu lekkimi olejami opałowymi.
Nadesłał:
ap
|