Lufthansa i Austrian Airlines nawiązują współpracę z Amadeus


2014-01-23
Biura podróży z ponad 60 rynków będą mogły rezerwować z wyprzedzeniem wybrane przez podróżnych miejsca w klasie ekonomicznej.

Warszawa, 23 stycznia 2014 r.: Amadeus i Lufthansa, niemiecka linia lotnicza, należąca do największych w Europie, ogłosiły podpisanie nowej umowy, która umożliwi przewoźnikowi sprzedaż rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem, jako usługę dodatkową realizowaną przez biura podróży korzystające z rozwiązania Amadeus Airline Ancillary Services. Porozumienie obejmuje również austriackie narodowe linie lotnicze Austrian Airlines, należące do holdingu Lufthansa.  Zapewnia ono biurom podróży z 63 rynków na całym świecie korzystającym z rozwiązania Amadeus możliwość rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem w klasie ekonomicznej dla podróżnych latających na trasach krajowych i europejskich. Dodatkowo, pasażerowie będą mogli kupić miejsca z dodatkową przestrzenią na nogi, zarówno na trasach kontynentalnych, jak i międzykontynentalnych.


Za niewielką dodatkową opłatą pracownicy biur podróży będą mogli rezerwować z wyprzedzeniem wybrane przez podróżnych miejsca. Jej wysokość będzie zależała od jego rodzaju - standardowego lub przy przejściu, z większą przestrzenią na nogi. Pasażerowie bez wcześniejszej rezerwacji miejsca będą mogli wybrać je bezpłatnie tylko przy odprawie.

                                                                                                                                   

Lufthansa i Austrian Airlines zaczną korzystać z Amadeus Airline Ancillary Services - kompleksowego, wielokanałowego rozwiązania zgodnego ze standardami branżowymi - w celu dystrybucji usług dodatkowych za pośrednictwem swoich witryn internetowych w pierwszej połowie 2014 roku. Dzięki nawiązaniu współpracy z Amadeus i wprowadzeniu możliwości rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem w biurach podróży na całym świecie, Lufthansa i Austrian Airlines przyjmą wielokanałowe podejście do merchandisingu. Obie linie lotnicze wykorzystują EMD (ang. Electronic Miscellaneous Documents), standardowe rozwiązanie IATA do dokonywania rezerwacji dla usług dodatkowych.

Biura podróży będą mogły łatwo i skutecznie dokonać rezerwacji miejsc za pośrednictwem Amadeus Airline Ancillary Services, ponieważ rozwiązanie to jest intuicyjne w obsłudze. Dodatkowe usługi merchandisingowe z wykorzystaniem Amadeus Airline Ancillary Services zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zwiększyć zarówno liczbę rezerwacji, jakie linie lotnicze uzyskują poprzez kanał biur podróży, jak i zyski generowane przez pasażerów.

- Zdajemy sobie sprawę, że komfort jest bardzo ważny dla turystów. Nowy produkt zapewni naszym pasażerom większą elastyczność i możliwość wyboru miejsca. Dzięki niemu podróż stanie się bardziej spersonalizowana, a podróżni będą mieli pewność, że wybierając nasze linie usiądą na swoim ulubionym miejscu. Nasza współpraca z firmą Amadeus oznacza, że damy naszym klientom wybór, bez względu na to, gdzie rezerwują swój przelot. Oznacza to, że jesteśmy w stanie zapewnić im usługi i produkty, które poprawią jakość podróżowania - powiedział Günter Friedrich, VP IT Development Commercial, Lufthansa.

 

- Produkty i usługi merchandisingowe są priorytetem dla linii lotniczych. Pozwalają im na wyróżnienie oferty, zaspokojenie indywidualnych potrzeb klientów oraz optymalizację dochodów. Oferując ten nowy produkt we współpracy z firmą Amadeus, Lufthansa i Austrian Airlines dołączają do 76 innych przewoźników, którzy wiedzą już, w jaki sposób Amadeus Airline Ancillary Services może pomóc im przesunąć sposoby porównywania taryf lotniczych z poziomu ceny do poziomu usługi. To pomaga przewoźnikom jeszcze skuteczniej konkurować - powiedział Decius Valmorbida, VP of Distribution Marketing, Amadeus.

 

Obecnie 78 linii lotniczych podpisało umowy dotyczące wdrożenia rozwiązania Amadeus Airline Ancillary Services, z których 22 aktualnie dystrybuuje swoje usługi dodatkowe poprzez biura podróży na 63 rynkach.

***

 

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W  2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC" oraz uwzględniona w  indeksie giełdowym IBEX 35.

                                                                                                                                     

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Kontakt dla mediów


Dorota Kaźmierska

Wicedyrektor

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl


Elżbieta Więckiewicz

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl