Magia giftu marketingowego
Upominki marketingowe to jedna z najpopularniejszych form kształtowania wizerunku marki. Są postrzegane jako skuteczny nośnik reklamowy, który dociera nie tylko do klientów, ale również partnerów biznesowych.
Brandy, aby skutecznie zwrócić na siebie uwagę, skupiają się na coraz wymyślniejszych podarunkach. Co zatem bije rekordy popularności?
Po raz 4. Polska Izba Artykułów Promocyjnych przeprowadziła badanie postrzegania upominków reklamowych przez klientów. Wśród najczęściej wręczanych giftów znajdziemy artykuły piśmiennicze, kalendarze, artykuły biurowe, torby oraz słodycze. Jednak ostatnio marketerzy są przekonani, że im wymyślniejszy prezent, tym skuteczniej przyciągnie uwagę klientów i współpracowników. Wzbudzenie zainteresowania, budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz utrwalanie świadomości marki – oto trzy podstawowe zadania, które ma spełniać marketingowy gadżet. Co więc może wyróżnić się na tle sztampowych pendrivów, długopisów, notatników, smyczy oraz kubków?
Materiały biurowe z pewnością należą do najpopularniejszych upominków. Stanowią doskonałą wizytówkę firmy (przeważnie zawierają jej nazwę bądź logo) i są funkcjonalne. Elegancki, metalowy długopis zawsze jest mile widzianym prezentem. Popularność zyskują także notatniki, aktówki i kalendarze, które umożliwiają sprawną organizację. Coraz częściej są one personalizowane. Dodaje się do nich organizer i wybrane zdjęcia. Starannie wykonane gifty będą długo służyły użytkownikom.
Ogromne pole do popisu pozostawia gastronomia, która odważnie wkroczyła do świata reklamy. Coraz częściej jako prezent marketingowy firmy wysyłają swoim partnerom słodycze np. czekoladki, z których można ułożyć imię. Taki spersonalizowany upominek jest miłym zaskoczeniem dla adresata. Popularne stają się również kosze z przekąskami. W USA rekordy popularności bije catering, w którym ujrzano ogromny potencjał reklamowy. Amerykanie wychodzą z założenia, że warto swoim klientom odwdzięczyć się przekazując im smaczne, powszechnie lubiane produkty. Dlatego za oceanem doskonale prosperują firmy specjalizujące się w dostarczaniu cateringowych giftów. Na rodzimym gruncie przedstawiciele firm mogą sięgnąć np. po ofertę marki SUBWAY®. Plater cateringowy, czyli 16 pysznych sandwiczy, z pewnością nie tylko zaskoczy klienta, ale zwróci jego uwagę na przedsiębiorstwo, które wysłało smaczną przekąskę. W ofercie SUBWAY® znajdują się warianty: klasyczny, niskokaloryczny, mięsny oraz wegetariański. Ponadto do każdego platera można dobrać napoje, sosy, ciasteczka, muffinki oraz chipsy. Dodatkowo istnieje możliwość skomponowania własnej, unikatowej tacy z Subami. Czyli dla każdego, coś smacznego! Wystarczy znać preferencje klienta i zdecydować się na to, co będzie mu najbardziej smakować. Z cateringiem SUBWAY® można być pewnym, że podbije się serca (a raczej kubki smakowe) konsumentów i zyska ich zaufanie na długie lata.
Nadesłał:
QACommunications
|