MAGNETIC: film o sportach ekstremalnych studia Nuit de la Glisse kręcono kamerami Sony FS7II i FS5II


MAGNETIC: film o sportach ekstremalnych studia Nuit de la Glisse kręcono kamerami Sony FS7II i FS5II
2018-11-29
Autorzy obrazu pokazali w jakości 4K piętnaście sportów ekstremalnych i najwybitniejszych przedstawicieli tych dyscyplin. Na ekrany ponad 1000 europejskich kin film wejdzie 6 grudnia 2018 r.

30 listopada w paryskim kinie Le Grand Rex odbędzie się premiera pełnometrażowego filmu „MAGNETIC” w reżyserii Thierry’ego Donarda. Zdjęcia do tego ambitnego projektu wytwórni Nuit de la Glisse powstawały w najbardziej niezwykłych i odległych zakątkach świata: od Nowej Zelandii przez Pakistan po Tahiti.

Autorzy obrazu pokazali w jakości 4K piętnaście sportów ekstremalnych i najwybitniejszych przedstawicieli tych dyscyplin. W ramach przedsięwzięcia firma Sony, od kilku lat wspierająca wytwórnię Nuit de la Glisse, dostarczyła kamery PXW-FS7 IIPXW-FS5 II. Pozwoliły one ekipie produkcyjnej pokonywać napotykane w terenie wyzwania techniczne i twórcze — i utrwalać zapierające dech chwile.

Film MAGNETIC kręciła ekipa złożona z ponad 10 osób. Lekkie kamkordery kompaktowe Sony FS7 II i FS5 II, używane w Alpach Francuskich, wysokich górach Pakistanu i innych lokalizacjach, wytrzymały skrajne temperatury: od mrozów do ponad 40-stopniowych upałów. Mała waga sprzętu pozwalała filmowcom z Nuit de la Glisse zabierać na cały dzień zdjęciowy trzy lub cztery kamery wraz z obiektywami i akumulatorami. Połączenie najnowocześniejszej technologii kamer z mistrzostwem reprezentantów poszczególnych dyscyplin zaowocowało obrazami, na których widać wszystkie emocje towarzyszące współczesnym sportom ekstremalnym.

Autorzy filmu „MAGNETIC” pokazali między innymi surfing, freestyle BMX, snowboard i windsurfing. Materiał kręcono różnymi kamerami, ale do filmowania najtrudniejszych scen, w których liczyło się szybkie uzyskanie właściwych zdjęć, ekipa produkcyjna wybrała modele Sony FS5 IIFS7 II.

— Przy filmowaniu sportów ekstremalnych nie wolno marnować okazji i dlatego duże znaczenie ma lekkość, ergonomia oraz fakt, że kamery te można w sekundę wyjąć z plecaka i rozpocząć zdjęcia — mówi reżyser Thierry Donard. 

Donard używał kamkorderów 4K Sony już wcześniej, na planie cenionego przez krytyków filmu Don’t Crack Under Pressure z 2015 r. Tym razem ekipa produkcyjna Nuit de la Glisse wybrała najnowocześniejsze modele FS7 II i FS5 II, doskonale spisujące się w ekstremalnych warunkach.

— Wspaniałą nowością były zdjęcia w zwolnionym tempie z kamery FS5 II — podkreśla Thierry Donard. — Dużą zaletę w nowym modelu FS7 II stanowiło mocowanie obiektywu, przystosowane do użycia ciężkich obiektywów. Kolejny atut to kodek nagrań z kamery FS5 II, zwłaszcza że ułatwia on filmowanie z użyciem zewnętrznego rejestratora. W nowym FS7 II o wiele wyższej jakości jest także wizjer. jakość ma wizjer.

Zamiast formatu RAW ekipa wybrała kodek Sony XAVC i krzywą S-Log. Nagrany w ten sposób materiał 4K łączył nadzwyczajną jakość z akceptowalną objętością plików. Umożliwiło to szybkie i wydajne zapisywanie materiału w terenie i zarządzanie nagraniami.

— Po raz kolejny mamy przyjemność wspierać zespół La Nuit de la Glisse — mówi Eric Embid, dyrektor ds. marketingu produktu w Sony Professional Solutions Europe. — Dzięki naszemu stałemu patronatowi, a także innowacjom i najnowocześniejszym technologiom, filmowcy mogą uchwycić niepowtarzalne chwile, w pełni wykorzystać swój twórczy potencjał przy pracy w terenie… i urzeczywistnić wizję „Go Make Tomorrow”.

Wyprodukowany przez studio Nuit de la Glisse film „MAGNETIC” wejdzie 6 grudnia 2018 r. na ekrany ponad 1000 europejskich kin. 

Nadesłał:

INDALO

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl