MakoLab SA – wzrost przychodów ze sprzedaży o 26% w III kwartale
MakoLab SA w III kwartale 2013 roku zrealizowała przychody netto ze sprzedaży o wartości 3,2 mln zł, wyższe o 26% od wartości przychodów w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Narastająco od początku roku sprzedaż Spółki osiągnęła wartość ponad 8,8 mln zł, co stanowi wzrost o 3% w stosunku do roku poprzedniego.
Osiągnięta przez Spółkę w ujęciu rok do roku wyższa wartość sprzedaży produktów i usług jest wynikiem wzrostu sprzedaży krajowej, wśród której po trzech kwartałach najistotniejszy wzrost Spółka notuje w obszarze świadczonych usług outsourcingu informatycznego. Głównym obszarem działalności Spółki pozostaje sprzedaż usług za granicę (około 2/3 ogólnej wartości sprzedaży). Narastająco od początku roku sprzedaż za granicę osiągnęła wartość prawie 5,8 mln zł, zbliżoną do wartości sprzedaży w analogicznym okresie roku ubiegłego. Analogicznie do osiągniętych wyników na sprzedaży Spółka wypracowała w III kwartale 2013 roku dodatni wynik brutto w wysokości 155 tys. zł, notując narastająco od początku roku zysk brutto w wysokości 395 tys. zł.
„MakoLab od wielu lat jest stabilnym i rzetelnym partnerem technologicznym koncernu Renault-Nissan. Cieszy nas fakt, że w trzecim kwartale odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w obszarze e-commerce oraz centrum danych na rzecz tego klienta. To właśnie we wspieraniu handlu internetowego widzimy najwięcej możliwości rozwoju z wykorzystaniem naszych innowacyjnych rozwiązań bazujących m.in. na technologiach semantycznych" - mówi Wojciech Zieliński, prezes zarządu MakoLab SA.
W III kwartale 2013 roku MakoLab SA realizowała usługi związane z pozycjonowaniem i reklamą internetową w ramach wcześniej podpisanych umów na rzecz takich klientów jak przedstawicielstwa Renault w Polsce, Austrii i regionie Middle East, czy klientów krajowych, Konsorcjum Polskich Biur Podróży, portal motocyklowy motogen.pl. Z kolei na rzecz firmy Keyade Middle East - partnera w ramach aliansu digitalliance.org - Spółka świadczy usługi wsparcia w zakresie pozycjonowania serwisów internetowych operatora telekomunikacyjnego ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
W omawianym okresie Spółka prowadziła prace związane z rozszerzeniem oferty z obszaru serwisów WWW o funkcjonalności sieci semantycznej (WEB 3.0). Między innymi we współpracy z Hepp Research GmbH zrealizowano projekt doradczy dla Toyota Europe w Brukseli. Opracowano także prototyp oprogramowania do współdzielenia i prezentacji wyników badań naukowych z zakresu chemii obliczeniowej na zlecenie Chemical Semantics, Inc. z siedzibą w Gainesville na Florydzie (USA), której Spółka jest udziałowcem.
W okresie lipiec-wrzesień 2013 Spółka poszerzyła grono partnerów zagranicznych. MakoLab SA podpisała umowę z OXID eSales AG z Freiburga (Niemcy), której przedmiotem jest partnerstwo i wprowadzenia na rynek polski systemów e-commerce OXID. Jedną z cech tych systemów jest implementacja elementów Semantic Web. Spółka podpisała także umowę z Sitecore International z siedzibą w Wielkiej Brytanii, producentem systemu zarządzania treścią. Przedmiotem współpracy jest partnerstwo w zakresie wykorzystania produktów Sitecore w realizacji serwisów internetowych.
Więcej informacji o MakoLab SA
MakoLab jest spółką z sektora informatycznego notowaną na rynku NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Od ponad 20 lat dostarcza klientom kompleksowe rozwiązania IT z zakresu komunikacji cyfrowej i wspierania procesów biznesowych, które podporządkowane są zasadzie „any time, any place, any platform". W tym celu wykorzystuje najnowsze technologie internetowe, webowe i mobilne.
Klientami MakoLab są duże przedsiębiorstwa działające globalnie oraz sektor MŚP. Spółka obsługuje firmy, oddziały i partnerów koncernu Renault-Nissan w Europie i Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Ponadto dostarcza szeroki zakres rozwiązań biznesowych, w tym także narzędzia e-commerce i e-marketing, firmom z sektorów: produkcji przemysłowej, mody, turystyki. W gronie klientów MakoLab znajdują się m.in.: francuska grupa DLD, Trade&Travel Company, Monnari, Ferax (Gatta), BRE Bank, PZU czy Philips Lighting Poland.
MakoLab zatrudnia ponad 100 osób w biurach zlokalizowanych w Łodzi, Warszawie, Paryżu i Londynie. Aż 85% zespołu to specjaliści pracujący bezpośrednio przy realizacji projektów IT - programiści, architekci oprogramowania, inżynierowie sieciowi, graficy.
Głównymi obszarami działalności Spółki są Web Media i Business Solutions wraz z uzupełniającymi działami mSemantic i Science.
WEB MEDIA
Web Media oferuje produkty oraz usługi zapewniające klientom efektywne prowadzenie działalności w Internecie i realizację założonych celów biznesowych. Firma proponuje kompleksową obsługę obejmującą tworzenie portali www i e-commerce, zapewnia długoterminowe wsparcie zorientowane na efektywność i osiągnięcie satysfakcjonującego zwrotu z inwestycji oraz działania marketingowe w tym SEO/SEM. Szczególne miejsce w ofercie zajmuje wspieranie obecności klientów na portalach społecznościowych oraz aplikacje dla urządzeń mobilnych m.in. iPhone/iPad, tabletów i telefonów z system Android. Tym, co dodatkowo wyróżnia MakoLab, jest wdrażanie narzędzi Semantic Web rozwijanych przez światowych liderów tych technologii, zaakceptowanych i wspieranych przez twórców najpopularniejszych wyszukiwarek.
mSEMANTIC
MakoLab należy do pionierów w Polsce, oferujących rozwiązania z zakresu Semantic Web. Od czasu gdy firma Google ogłosiła wykorzystanie ontologii GoodRelations, Spółka oferuje semantyczne znakowanie produktów w sklepach internetowych i innych rozwiązaniach e-commerce. MakoLab jest partnerem Hepp Research GmbH - twórcą tej ontologii.
Od 2013 roku MakoLab jest udziałowcem w spółce Chemical Semantics z siedzibą w Gainsville na Florydzie (USA), która opracowuje oprogramowanie dla sektora naukowego i wydawniczego bazujące na technologii semantycznej.
BUSINESS SOLUTIONS
Business Solutions wdraża autorskie rozwiązania do kompleksowego zarządzania procesami biznesowymi przedsiębiorstw:
- Fractus - system służący do zarządzania sprzedażą i zasobami magazynowymi przeznaczony głównie dla sieci handlowych, firm wielodziałowych oraz sieci franczyzowych;
- ColDis - system wspomagający procesy zarządzania nieruchomościami i centrami handlowymi, a także procesy inwestycyjne w tych obiektach;
- Kalkulatory finansowe - aplikacja dla instytucji finansowych wspierająca komunikację z klientem przez Internet, ocenę jego zdolności kredytowej oraz decyzję o przyznaniu kredytu, bądź leasingu;
- LICOSS - system sprzedaży produktów ubezpieczeniowych,
- MakoCRM, LMT - autorskie systemy wspierania relacji z klientami,
- Systemy dedykowane - systemy tworzone na zamówienie przy wykorzystaniu autorskich narzędzi i platform (frameworków).
Wszystkie systemy MakoLab mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta oraz zintegrowane z dowolnymi systemami ERP.
DATA CENTER
Dział Data Center świadczy usługi kolokacji i hostingu oraz utrzymania infrastruktury IT. Wykorzystuje do tego własne centrum danych zlokalizowane w Łodzi, które zostało w pełni wyposażone w profesjonalną infrastrukturę komputerową, sieciową, energetyczną o najwyższych standardach bezpieczeństwa. W zakres oferty Data Center wchodzi także wdrażanie rozwiązań telekomunikacyjnych przede wszystkim instalacja oraz konfigurację systemów VoIP. MakoLab jest resellerem urządzeń telekomunikacyjnych Aastra - lidera na rynku systemów VoIP.
SCIENCE
Dział Science jest sprzedawcą oprogramowania dla sektora naukowego i przemysłowego z branży chemicznej uznanych światowych producentów tego oprogramowania m.in.: ACD Labs. Inc. i HyperCube Inc.
Więcej informacji na temat MakoLab: www.makolab.pl
Nadesłał:
Agencja38pr
|