Maleje sprzedaż oryginalnych tuszy i tonerów


2010-06-29
Kryzys finansowy wpłynął negatywnie na prawie wszystkie branże przemysłowe. Spadła sprzedaż we wszystkich sektorach, a szczególnie w obszarze produktów oryginalnych. Jedną z nich są producenci i sprzedawcy oryginalnych tuszy i tonerów, których sprzedaż w czasie kryzysu spadła o 30%.

Przed kryzysem  oryginalne tonery stanowiły około 60 proc. wszystkich materiałów eksploatacyjnych sprzedanych na polskim rynku.  Resztę stanowiły zamienniki, jak również  wkłady regenerowane.

W 2009 roku nadszedł kryzys gospodarczy, który zmusił konsumentów do sięgnięcia po dużo tańsze odpowiedniki tego typu produktów. Jak podaja analitycy firmy Gartner sprzedaż materiałów eksploatacyjnych w ostatnim roku renomowanych firm takich jak Samsung, Brother,  HP  odnotowała spadek dochodzący do 30 %.

- Ludzie zazwyczaj obawiają się zakupu zamienników, które utożsamiane są z niższą jakością i wydajnością. W rzeczywistości jednak są one bardziej wydajne od oryginalnych odpowiedników. Zakup taki wiąże się ze sporą oszczędnością wynoszącą od 30%  do 70 % ceny oryginalnego produktu. Wzrost zakupów nieoryginalnych tonerów czy tuszy utrzymuje się od dobrego roku. Firmy, które kupowały oryginały, same pytają o tańsze zamienniki, a my staramy się sukcesywnie zwiększać ich asortyment - mówi Dariusz Hartmann, właściciel sklepu e-atramenty.pl

Klienci coraz częściej zaczynają sięgać po niemarkowe materiały eksploatacyjne. Znane firmy takie jak HP przestrzegają przed używaniem tego typu produktów, jednak ilość zadowolonych klientów z używania zamienników wzrasta z dnia na dzień. Nie widzą oni różnicy w jakości wydruku, a skoro nie widać różnicy to nie ma powodu aby przepłacać.

Nadesłał:

e-atramenty.pl
http://

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl