Marka Delicje dołącza do programu zrównoważonego pozyskiwania pszenicy Harmony
WARSZAWA, wrzesień 2020 r. – Od września na opakowaniach ciastek Delicje znajdzie się logo Harmony. To wiodąca inicjatywa firmy Mondelēz International, której celem jest wspieranie bioróżnorodności i dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy
Odświeżone opakowania ciastek Delicje są elementem realizacji długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju Mondelēz International, w ramach której do 2022 roku wszystkie ciastka z portfolio koncernu będą produkowane wyłącznie z pszenicy pozyskanej w sposób przyjazny dla środowiska i lokalnych społeczności rolników. Działania firmy odpowiadają na potrzeby współczesnego świata, zachodzące zmiany klimatyczne, a także oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów oraz pochodzenie poszczególnych składników. Logo programu Harmony na opakowaniach Delicji jest gwarancją, że pszenica wykorzystywana do produkcji ulubionych przez nich ciastek została pozyskana z szacunkiem dla środowiska naturalnego.
„Jesteśmy dumni, że marka Delicje dołącza do programu Harmony" - mówi Dalia Luberecka, Junior Brand Manager marki Delicje. Zaufanie, jakie przez lata zdobyliśmy wśród naszych konsumentów, jest również wielkim zobowiązaniem. Obecność w programie to obietnica, że regionalność i troska o planetę w dalszym ciągu będą jednym z naszych priorytetów".
Harmony - na czym polega inicjatywa i dlaczego jest taka ważna?
Harmony to konsekwentnie realizowany od ponad 10 lat program, który ma na celu wspieranie dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. Inicjatywa opracowana została we współpracy z organizacjami pozarządowymi, specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi. Istotnym elementem programu jest łączenie wszystkich uczestników łańcucha dostaw - rolników, spółdzielni rolniczych i młynów. Szczególną rolę odgrywają rolnicy, którzy w swoich uprawach ograniczają ilość zużywanej wody i dwutlenku węgla, dbają o jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności.
W ciągu dekady program Harmony objął łącznie blisko 1700 rolników z sześciu europejskich państw - w tym także z Polski. Wyłącznie w 2019 roku zebrali oni ponad 180 tys. ton pszenicy.
Systemowe działania podejmowane przez lata w ramach realizowanego przez Mondelez programu mają realny wpływ na środowisko naturalne. Harmony doprowadziło do ograniczenia ilości pestycydów stosowanych na polach objętych programem o 20% (źródło: TFI (wskaźnik częstotliwości oprysków) obejmujący kampanię Harmony w latach 2009-2016, w porównaniu ze średnią krajową dla pszenicy z 2008 r. (francuskie Ministerstwo Rolnictwa)
Polscy rolnicy w programie Harmony
Harmony obejmuje rolników z sześciu krajów europejskich, w tym z Polski. Mąka, powstała w ramach programu, trafia m.in. do fabryki w Płońsku, gdzie produkowane są z niej Lubisie, a od teraz - także Delicje. Warto podkreślić, że wspomniane ciastka sprzedawane są następnie nie tylko w kraju, ale i za granicą.
Tylko w 2018 roku Polscy rolnicy zebrali ponad 11 tys. ton pszenicy, która posłużyła do produkcji blisko 9 tys. ton mąki. Ale to nie wszystko! Uprawiane przez nich zboże zajmowało ponad 2000 hektarów, czyli więcej niż 5% wszystkich gruntów przeznaczonych na program Harmony w całej Europie. Ponad 60 hektarów stanowił obszar przeznaczony dla pszczół oraz motyli. Na wygospodarowanym terenie żyje ponad 400 tys. owadów zapylających.
Nowe opakowania Delicji z logotypem programu
Opakowania kultowych ciastek Delicje od września 2020 będą miały odświeżony wygląd - pojawią się na nich logotypy Harmony. Wprowadzeniu logo na produkcie będzie towarzyszyć kampania informacyjna. Za kreacje powstałe w ramach kampanii odpowiada MaxArpp. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.
Więcej informacji o programie Harmony: www.harmony.info