Marka S.A. dynamicznie zwiększa sprzedaż
Firma pożyczkowa Marka S.A., notowana na NewConnect, po trzech kwartałach 2012 r. wypracowała ponad 14 mln. zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 103 % więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spółka konsekwentnie zwiększa liczbę klientów oraz kontynuuje ekspansję regionalną.
Białostocka Spółka umacnia swoją pozycję na rynku firm pożyczkowych. Przychody za trzeci kwartał osiągnęły 4,9 mln zł, czyli o 58% więcej w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku (3,1 mln zł).
- Wzrost przychodów ze sprzedaży wiąże się z kontynuacją ekspansji terytorialnej Spółki, gdyż w połowie 2012 r. miało miejsce otwarcie 4 placówek (Gdańsk, Toruń, Łódź, Kraków). Obecnie Spółka dysponuje 9 placówkami i zakłada dalszą ekspansję w związku z długoterminową strategią objęcia działalnością całego obszaru Polski – powiedział Krzysztof Jaszczuk, Prezes Zarządu Marka S.A.
W okresie styczeń – wrzesień 2012 r. wskaźnik EBITDA osiągnął wartość 4,3 mln zł., czyli o 52% więcej w porównaniu z odpowiednim okresem 2011 r. Jednak w trzecim kwartale bieżącego roku Spółka uzyskała niższy poziom EBITDA, który wyniósł 939 tys. zł, kiedy w 2011 r. ten wynik stanowił 1,4 mln zł.
Po dziewięciu miesiącach 2012 r. wynik netto wyniósł 810 tys. zł i spadł w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy wynik ten stanowił prawie 1,4 mln zł. W samym trzecim kwartale Spółka odnotowała ujemny wynik netto na poziomie 291 tys. zł.
- Wypracowany wynik netto związany jest z kilkoma czynnikami. W związku z przygotowaniem do przejścia na rynek regulowany spółka zastosowała nową politykę dotyczącą odpisów aktualizacyjnych. Wpływ na wynik miały również przejściowe zawirowania wokół poza bankowych instytucji finansowych w trzecim kwartale – komentuje Krzysztof Jaszczuk, Prezes Zarządu Marka S.A.
Jednocześnie Zarząd Spółki dostrzega zwiększone zainteresowanie pożyczkami w czwartym kwartale, co będzie miało również pozytywny wpływ na wyniki osiągnięte w ostatnich trzech miesiącach roku. Bardzo dobra sytuacja panująca obecnie na rynku stwarza możliwości dla realizacji celów finansowych na ten rok, pomimo słabszego od przewidywań trzeciego kwartału.
Prognoza Marki na 2012 r. zakłada osiągnięcie przychodów z prowadzonej działalności na poziomie 25.653 tys. zł oraz zysku netto na poziomie 4.037 tys. zł. W 2013 r. firma pożyczkowa planuje osiągnąć 38.801 tys. zł przychodów oraz zysk netto na poziomie 7.850 tys. zł. W 2014 r. Spółka przewiduje przychody na poziomie 52.084 tys. zł i wypracowanie 12.467 tys. zł. zysku netto.
Informacje o Spółce:
Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na trzeci kwartał 2012 roku. Spółka posiada - ponad 23,5 tys. klientów (blisko 25 tys. aktywnych umów).
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest poprzez dziewięć biur (Białystok, Lublin, Olsztyn, Radom, Rzeszów, Gdańsk, Toruń, Łódź, Kraków) na obszarze dziewięciu województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego oraz małopolskiego. Obsługą klientów zajmuje się około 700 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.
Nadesłał:
Masz-Media
|