Marketing miasta w wykonaniu angelo Hotel Katowice


Marketing miasta w wykonaniu angelo Hotel Katowice
2012-05-23
W poniedziałek 21 maja 2012 r. Tomasz Piórkowski z angelo Hotel Katowice oraz Marcin Stańczyk z Urzędu Miasta Katowice zaprezentowali uczestnikom konferencji Welcome Festival projekt Discover Silesia. Prezentowane case study wpisuje się w założenia idei Trójkąta Efektywności Briefu.

Silna marka miejsca zapewnia turystyczną oraz inwestycyjną atrakcyjność, która przynosi wymierne korzyści mieszkańcom - to główna idea Pierwszego Międzynarodowego Festiwalu Marketingu Miejsc Welcome Festival, organizowanego przez miesięcznik Brief. W dniach 21-22 maja w Gdyni włodarze polskich i europejskich miast oraz reprezentanci świata biznesu i marketingu dyskutowali o tym, jakie aktywności są najbardziej efektywne w promocji destynacji. angelo Hotel Katowice, należący do Vienna International Hotels & Resorts, zaprezentował swoje działania na rzecz Katowic na przykładzie Discover Silesia - projektu realizowanego we współpracy z Urzędem Miasta Katowice i mającego na celu promocję miasta w branży MICE jako destynacji biznesowo-konferencyjnej. 

„Discover Silesia - partnerstwo międzysektorowe na rzecz marketingu destynacji"

Tomasz Piórkowski, Dyrektor Generalny angelo Hotel Katowice i Marcin Stańczyk, Kierownik Referatu Wdrażania Strategii i Promocji Wewnętrznej Wydziału Promocji Urzędu Miasta Katowice, wspólnie pokazali uczestnikom konferencji Welcome Festival, jakie efekty przynosi współpraca administracji publicznej i biznesu na rzecz promocji miasta w branży MICE.

„Parafrazując słowa Conrada Hiltona można powiedzieć, że trzy najbardziej istotne aspekty z punktu widzenia organizatora konferencji to: destynacja, destynacja, destynacja. Z tego powodu angelo Hotel Katowice od początku swojego istnienia angażuje się w działania na rzecz marki Katowice. Wierzymy, że są one o wiele bardziej efektywne, jeżeli są efektem współpracy z administracją publiczną i innymi podmiotami." - przyznał Tomasz Piórkowski w Gdyni. Marcin Stańczyk dodał: „My również wierzymy we współpracę ponad podziałami, jak również w branżę MICE. Dlatego budujemy Międzynarodowe Centrum Kongresowe, realizujemy kampanię promocyjną Katowic jako produktu turystyki biznesowej i angażujemy się w działania, takie jak Discover Silesia. Jesteśmy przekonani, że wspólnymi siłami szybciej zmienimy wizerunek miasta i przyciągniemy inwestorów i turystów." 

Branża MICE dla sukcesu miasta

Zwiększenie zainteresowania miastem i jego wizerunek wśród organizatorów eventów i konferencji ma kluczowe znaczenie. Spotkania i konferencje przynoszą wymierne korzyści nie tylko obiektom konferencyjnym, ale również lokalnym przedsiębiorcom i miastu. Amerykańskie badanie „The Economic Significance of Meetings to the U.S. Economy" pokazuje, że max. 27% wartości spotkania przeznaczone jest na usługi hotelowe, 43% - na usługi turystyczne, a 57% - na przygotowanie konferencji, z udziałem lokalnych firm. Wg danych ICCA (International Meeting Association) uczestnik trzydniowego kongresu pozostawia w danym miejscu przeciętnie ok. 1650 USD, a średniej wielkości międzynarodowy kongres skupia około 600 uczestników i generuje budżet o wysokości 350 000 USD. Europejskie stolice zarabiają krocie na organizacji kongresów: Berlin ponad 100 mln EUR, Praga 50 mln EUR, Budapeszt 60 mln EUR. 

Discover Silesia to projekt zainicjowany przez angelo Hotel Katowice, który ma na celu promocję Katowic właśnie wśród organizatorów eventów i konferencji. Sukces miasta to jednocześnie sukces hotelu. Katowice są miastem, które dzięki wspólnym działaniom Urzędu Miasta i firm, takich angelo Hotel Katowice, rozwija się niezwykle dynamicznie i przyciąga coraz większą grupę inwestorów i organizatorów eventów. Przykładem tego jest Europejski Kongres Gospodarczy, który od 4 lat odbywa się w stolicy Górnego Śląska, a angelo Katowice jest jedną z jego lokalizacji.

Nadesłał:

Vienna_International

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl