Maszyny będą jak nowe
W grudniu RAFAMET podpisał kontrakty na remonty dwóch tokarek dla klientów w Polsce i Bułgarii. Na uwagę zasługuje to, że obydwie maszyny pracują nieprzerwanie już od ponad 30 lat.
W grudniu RAFAMET zawarł umowę na wykonanie gruntownego remontu z modernizacją obrabiarki UBB 112/2 dla Europejskiego Konsorcjum Kolejowego WAGON z Ostrowa Wielkopolskiego.
- Klient zajmuje się produkcją i remontem taboru kolejowego, przede wszystkim wagonów. W swoim parku maszyn mają już kilka naszych obrabiarek. Maszyny są już mocno wyeksploatowane, więc przyszedł czas na kapitalny remont jednej z nich – mówi Ryszard Grygiel, kierownik sprzedaży Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej, odpowiedzialny za zawarcie tego kontraktu.
Tokarka, o której mowa dostarczona została przez RAFAMET jeszcze w 1979 r. Dzięki remontowi wymianie ulegną mechanizmy wewnątrz maszyny oraz elementy obróbki. Ponadto obrabiarka zostanie wyposażona w nowoczesne sterowanie numeryczne. Pozostaną jedynie dotychczasowe korpusy i fundamenty. - Możliwość zainstalowania obrabiarki na starych fundamentach to dla klienta duża oszczędność zarówno pieniędzy, jak i czasu potrzebnego na ich wykonanie. W efekcie tej modernizacji powstanie nowoczesna, pełnowartościowa maszyna za znacznie mniejsze pieniądze – dodaje R. Grygiel.
Podobny zakres dotyczący gruntownego remontu i modernizacji czeka obrabiarkę UBB 112/2, tym razem dla kontrahenta z Bułgarii. Również ta maszyna została wyprodukowana i dostarczona klientowi ponad 30 lat temu i od tego czasu jest w ciągłej eksploatacji. - Co ważne, przez cały ten czas obrabiarka utrzymuje poziom jakości wykonywanej pracy akceptowalny nie tylko przez naszego klienta, ale też przez jego klientów, którymi są przede wszystkim firmy niemieckie. Zleceniodawca rozpatrywał zakup nowej obrabiarki, ale remont okazał się dużo bardziej opłacalny – mówi Paweł Michalewski, dyrektor eksportu w RAFAMET S.A. Kontrakt został podpisany 9 grudnia. Także i w tym przypadku klientowi odpadną koszty związane z wybudowaniem nowego fundamentu dla maszyny. Dodatkowym atutem jest też krótki termin wykonania prac.
- Czas wyłączenia modernizowanej maszyny z ruchu wyniesie ok. 2 miesięcy. Ponadto na wyremontowaną obrabiarkę udzielimy 2-letniej gwarancji. Będzie jak nowa – dodaje P. Michalewski.
W ramach kontraktów zostanie również przygotowana zaktualizowana dokumentacja techniczno-ruchowa obrabiarek z uwzględnieniem zakresu objętego remontem i modernizacją.
Maszyny typu UBB 112/2 należą do starszej generacji obrabiarek i nie są już produkowane w RAFAMECIE. Zastąpił je nowoczesny typ UBF 112 N. To dwusuportowa tokarka specjalna sterowana numerycznie. Przeznaczona jest do regeneracji profilu jezdnego kół stosowanych w szynowych pojazdach kolejowych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego układu sterowania CNC i wyposażenia do automatycznego pomiaru obrabianych zestawów, obróbka jest ekonomiczna, wydajna i dokładna.
Wydawać by się mogło, że kontrakty, o których mowa, nie są spektakularne, zaś same maszyny nie wyróżniają się niczym szczególnym, oprócz faktu, że pracują nieprzerwanie już od ponad 30 lat. Co ważne, takich obrabiarek wyprodukowanych przez RAFAMET, które nawet po kilkudziesięciu latach eksploatacji spełniają oczekiwania klientów funkcjonuje jeszcze sporo na całym świecie i to w różnych warunkach. Dla klientów myślących perspektywicznie i racjonalnie zarządzających swoimi zasobami, to chyba najlepsza rekomendacja.
RAFAMET S.A.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym, hutniczym oraz zbrojeniowym. Udział eksportu w sprzedaży to około 70-80 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010,00 zł.
Nadesłał:
Adventure Media
|