Media straszą kryzysem?
Aż 57% Polaków uważa, że media rozbudzają strach przed kryzysem nadmiernie eksponując pogorszenie sytuacji gospodarczej – wynika ze wspólnego badania firmy doradczej On Board PR i PBS DGA.
Ponad połowa dorosłych Polaków jest zdania, że sposób informowania przez media o światowym kryzysie wpływa na pogorszenie społecznych obaw związanych ze spowolnieniem. Wspólne badanie On Board PR (www.onboard.pl) i PBS DGA (www.pbsdga.pl) pokazało, że uważa tak aż 71% osób z wykształceniem wyższym i aż 75% przedstawicieli kadry kierowniczej.
„Niestety pesymizm mediów może być zaraźliwy” – komentuje Norbert Kilen z On Board PR - „Dlatego szefowie firm powinni szczególnie zadbać o nastroje i komunikację z pracownikami, którzy nawet w firmach o dobrej kondycji mogą odczuwać rosnące obawy”.
Nie wszyscy Polacy uważają, że media rozbudzają strach przed kryzysem. Niespełna jedna trzecia dorosłych Polaków jest zdania, że media informując o sytuacji gospodarczej kraju są obiektywne - nie umniejszają, ani nie powiększają rozmiarów kryzysu. Taką opinię stosunkowo najczęściej deklarują osoby mieszkające na wsi (35%), rolnicy (39%) oraz osoby bezrobotne. Zaledwie 7% Polaków zgadza się z opinią, że media wpływają uspokajająco na społeczeństwo pokazując drogi wyjścia z kryzysu.
„Im częściej włączamy radio, telewizor czy sięgamy po gazetę, tym bardziej jesteśmy przekonani, że media przesadzają informując o kryzysie”– dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Odsetek osób, które są zdania, że media obiektywnie informują o kłopotach gospodarczych jest stosunkowo największy wśród tych, którzy rzadko lub wcale nie są odbiorcami mediów”.
Badanie przygotowane przez On Board PR przeprowadziła w dniach 6-08.03.2009 r. firma PBS DGA. Badanie było przeprowadzone na reprezentatywnej, losowo dobranej próbie 1073 Polaków w wieku 15 i więcej lat.
On Board Public Relations (www.onboard.pl). Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management.
PBS DGA (www.pbsdga.pl) jest jedną z najstarszych na polskim rynku agencji badawczych. Założona w 1990 roku, dynamicznie rozwijała się niemal od zera do dużej firmy badawczej zatrudniającej obecnie 79 pracowników, w tym 33 konsultantów-badaczy. PBS DGA świadczy usługi w zakresie całego spektrum badań ilościowych i jakościowych, pracując zarówno dla klientów z sektora przedsiębiorstw, jak i usług publicznych.