Menedżerowie IT nie doceniają blogów
Aż 63 procent firm z branży technologicznej nie korzysta z możliwości prowadzenia blogów korporacyjnych. Wskazują na to wyniki międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide, globalną sieć PR.
W przeprowadzonym w pierwszym kwartale tego roku badaniu wzięła udział grupa 335-ciu menedżerów zarządzających międzynarodowymi firmami informatycznymi. Wśród nich znaleźli się także przedstawiciele firm mających swoje oddziały w Polsce.
Głównym powodem nieuwzględniania przez respondentów badania blogów wśród narzędzi komunikacji z otoczeniem jest konieczność poświęcania im zbyt dużej ilości czasu (wskazuje na to 36 proc. badanych). 33 proc. badanych nie widzi w prowadzeniu blogów żadnych korzyści, natomiast 12 proc. obawia się negatywnych reakcji i komentarzy dotyczących firmy pod wpisami prowadzących blogi korporacyjne.
Mimo tego, iż czytelnicy blogów postrzegani są jako istotna i wpływowa grupa opiniotwórcza w środowisku biznesowym, wiele firm wciąż niechętnie decyduje się na korzystanie z tej formy komunikacji pomiędzy organizacją, a jej otoczeniem" - mówi Rafał Czechowski, partner zarządzający w agencji Imago PR, która jest wyłącznym przedstawicielem Eurocom Worldwide w Polsce.
Według badania Eurocom Worldwide, firmy, które decydują się na tę formę komunikacji z otoczeniem, kierują się przede wszystkim potrzebą wzmocnienia interakcji klientów z firmą. Potwierdziło to 51 proc. badanych, którzy prowadzą blogi korporacyjne. 23 proc. z nich bloguje, by uczestniczyć w debatach i wymianie doświadczeń biznesowych. 14 proc. prowadzących blogi korporacyjne wskazało, że używają blogów do podniesienia poziomu rozpoznawalności firmy, natomiast 11 proc., by wzmocnić działania z zakresu pozycjonowania.
Interaktywna specyfika Web 2.0 oraz serwisów społecznościowych stawia ogromne wyzwania przed wszystkimi organizacjami, w tym firmami IT, które muszą przystosować swoje działania komunikacji z klientami do nowych możliwości. To również wyzwanie dla branży public relations, która stara się sprostać wymaganiom Internetu poprzez otwartą i transparentną dyskusję - mówi Mads Christensen, dyrektor ds. sieci w Eurocom Worldwide.
O Eurocom Worldwide
Eurocom Worldwide jest międzynarodową siecią niezależnych, prywatnych agencji Public Relations. Oferuje klientom globalne rozwiązania komunikacyjne, w szczególności w dziedzinie nowych technologii. W skład Eurocom Worldwide wchodzi 30 agencji członkowskich, zatrudniających 900 specjalistów i konsultantów w 60 lokalizacjach na całym świecie. Wyłącznym przedstawicielem Eurocom Worldwide w Polsce jest Imago Public Relations.
O Imago Public Relations
Imago Public Relations jest jedną z najstarszych firm konsultingowych PR na południu Polski. W 2007 roku została uznana przez Warsaw Business Journal oraz miesięcznik Home&Market największą firmą PR w Polsce z siedzibą poza Warszawą.
Agencja jest jedynym przedstawicielem w Polsce Eurocom Worldwide - globalnej sieci firm PR oraz członkiem The Association of Communication Experts - międzynarodowej sieci niezależnych firm public relations.
Imago PR pracuje na potrzeby firm z wielu branż, a także osób publicznych.
Zespół konsultantów Imago PR tworzą specjaliści w kontaktach z mediami, zarządzaniu sytuacją kryzysową, zarządzaniu komunikacją wewnątrz firmy, organizacji epizodów szczególnych czy marketingu politycznym.
Firma świadczy również usługi szkoleniowe obejmujące wszystkie aspekty kreowania reputacji organizacji w otoczeniu.
Nadesłał:
ap
|