Mercedes-Benz Polska - podsumowanie roku 2009


Mercedes-Benz Polska - podsumowanie roku 2009
2010-03-03
Wzrost sprzedaży samochodów osobowych, spadek sprzedaży użytkowych - tak moglibyśmy w skrócie określić, to co działo się w ubiegłym roku w Mercedesie.

Trudna sytuacja branży motoryzacyjnej nie zmieniła jednak długofalowej strategii firmy, były premiery nowych pojazdów, w znacznym stopniu powiększono zakres usług oraz otwarto nowe punkty serwisowe.

Łączna sprzedaż spółki Mercedes-Benz Polska czyli pojazdów osobowych Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz, smart i Maybach) oraz pojazdów użytkowych Mercedes-Benz i Mitsubishi Canter wyniosła 10 593  (2008 - 12 794), co oznacza spadek o 17 proc. Sprzedaż całkowita części zamiennych wyniosła 279 mln PLN (2008 - 249 mln) i była wyższa o 12 proc. Wahania kursu złotego i cen paliw, kryzys finansowy oraz dramatyczny spadek popytu w Europie Zachodniej wpłynęły bardzo negatywnie na kształt rynku samochodów użytkowych. Mercedes-Benz sprzedał 5603 pojazdy dostawcze i ciężarowe.

Największy wzrost udziałów rynkowych Mercedes odnotował w segmencie Atego, a więc 6-16t - dzięki sprzedaży 343 pojazdów wzmocnił swoją pozycję o 6,7 proc. Również w segmencie ciągników siodłowych, w którym flagowym produktem Mercedesa jest nowy Actros, stuttgarcka marka odniosła sukces zdobywając o 4 proc. udziałów, czyli więcej niż w roku ubiegłym. W segmencie ciężkich podwozi udało się Mercedesowi utrzymać drugą pozycję na rynku, potwierdzającą iż Mercedes jest czołowym graczem na tym rynku. 
Rok 2009 był rokiem stabilizacji oferty samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Flagowy model Mercedes-Benz Actros został bardzo dobrze przyjęty na rynku polskim. Jego wersja drogowa (obecna na rynku od 2008 r.) została uznana za międzynarodową ciężarówkę roku 2009 oraz polską ciężarówkę roku 2009. Wersja budowlana została zaprezentowana w marcu 2009.

W roku 2009 na rynek weszła poszerzona oferta pojazdów specjalnych - Mercedes-Benz Zetros, Mercedes-Benz Econic oraz Atego, Axor i Actros w wersjach specjalistycznych, które uzupełniają paletę produktów w każdym segmencie aut powyżej 6t. Dodatkowo rozszerzona została oferta usług okołoproduktowych. FleetBoard dzięki DispoPilotowi nowej generacji oraz nawigacji dla samochodów ciężarowych w jeszcze większym stopniu ułatwia pracę kierowcy i przewoźnikowi.

W 2010 r. na rynek wejdzie Mercedes Atego z systemem start-stop w standardzie, a pod koniec roku Atego i Axor zostaną odświeżone (2010/2011). Na przełomie 2010 i 2011 Mercedes zaoferuje przyjazną środowisku wersję Atego BlueTec Eco Hybrid . Actros otrzyma nową generację systemów bezpieczeństwa (2010/2011). Na rynek wejdzie wersja Actros SLT z kabiną MegaSpace i skrzynią Mercedes PowerShift.

Nadesłał:

4Trucks.pl - Portal kierowcy, ciężarówki w sieci, trucks, spedycja-transport-logistyka
http://www.4trucks.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl