Miasta zyskały fortunę – promocja warta 9,5 miliarda złotych


Miasta zyskały fortunę – promocja warta 9,5 miliarda złotych
2015-10-16
Media stanowią niezwykle istotny czynnik, wpływający na wizerunek polskich miast. Stolice województw zyskały promocję wartą 9,5 mld złotych, dzięki materiałom opublikowanym na ich temat w III kwartale – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Media stanowią niezwykle istotny czynnik, wpływający na wizerunek polskich miast. Stolice województw zyskały promocję wartą 9,5 mld złotych, dzięki materiałom opublikowanym na ich temat w III kwartale  – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Na temat miast wojewódzkich w okresie od lipca do września ukazało się 1,8 mln publikacji w prasie, internecie i RTV. Najbardziej zyskała Warszawa. Ekwiwalent reklamowy stolicy wyniósł 2,6 mld złotych. Na drugim miejscu w zestawieniu AVE uplasował się Kraków, a następnie Poznań z wynikami kolejno: 1 mld złotych oraz  875,7 mln złotych. W pierwszej piątce znalazły się także Wrocław (737,2 mln złotych) oraz Łódź (648,5 mln złotych). Kolejne miejsca zajęły Gdańsk, Katowice i Szczecin. Dziesiątkę zamykają Lublin i Bydgoszcz. Najniższy ekwiwalent dotyczył Gorzowa Wielkopolskiego – osiągnął wartość 91,5 mln złotych. 

Poznań wyprzedził Kraków

Na czele zestawienia pod względem liczby publikacji znalazła się ponownie stolica. Warszawa nie ma sobie równych. W nawiązaniu do miasta ukazało się 387 tys. doniesień medialnych w III kwartale 2015 r. Liczbę potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami o tym mieście oszacowano na 294 mld. Najaktywniejszymi tytułami w przypadku stolicy były: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza - Warszawa” i „Gazeta Wyborcza”. Drugą lokatę pod względem liczby doniesień medialnych zajął Poznań (191 tys. informacji), który pokonał Kraków (190 tys.) oraz Wrocław (167 tys.). 

77 proc. materiałów nawiązujących do stolic regionów pochodziło ze źródeł internetowych. W sieci najwięcej informacji można było znaleźć odnośnie Opola (80 proc.) i Wrocławia (79 proc.). Drugim najpopularniejszym medium, które poruszało tematykę miast, była prasa (14 proc.). W gazetach dominowały Toruń oraz Bydgoszcz (po 20 proc.). Najrzadziej doniesienia z miast można było usłyszeć w radiu i telewizji. 

Olsztyn, Opole i Gorzów Wielkopolski w regionalnych

Większość informacji, w których pojawiały się nazwy analizowanych miejscowości, pochodziła ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym (łącznie 54 proc.). W tego typu mediach dominowały Warszawa, Kraków i Gdańsk. Z kolei największą przewagę w źródłach regionalnych zyskały Olsztyn, Opole i Gorzów Wielkopolski. W mediach o zasięgu lokalnych dobrze widoczne były również Zielona Góra i Lublin.

 

Kraków i Łódź w tytułach

Stolica województwa małopolskiego pojawiała się najczęściej w tytułach publikacji prasowych i internetowych – miasto wymieniono 1066 razy. Na drugie miejsce spadła Łódź z wynikiem 1059 wzmianek w nagłówkach materiałów.

Na pierwszych stronach gazet dziennikarze pisali głównie o Warszawie, Krakowie i Poznaniu.

 

Nadesłał:

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl