Michelin rozszerza gamę produktów zimowych Alpin
Michelin rozszerza gamę produktów zimowych Alpin, w skład której wchodzą opony Michelin Pilot Alpin, Michelin Primacy Alpin oraz Michelin Alpin A3 przeznaczone do samochodów osobowych o wysokich osiągach.
Michelin Pilot Alpin PA3 - Ogumienie Michelin Pilot Alpin zostało specjalnie skonstruowane do pojazdów o najwyższych mocach i osiągach takich jak Audi A6, Porsche 911 czy BMW serii M. Opona Michelin Pilot Alpin PA3 umożliwia posiadaczom tych samochodów poruszanie się z dużymi prędkościami zarówno na mokrych jak i suchych nawierzchniach często występujących zimą na autostradach. Dlatego właśnie rzeźbie bieżnika opony Michelin Pilot Alpin PA2 został nadany asymetryczny kształt.
Bieżnik
Asymetryczną rzeźba bieżnika w oponie Michelin Pilot Alpin PA3 znacznie poprawia jej zachowanie w zmiennych zimowych warunkach. Wewnętrzna strona czoła bieżnika została opracowana z myślą o osiągach na drogach pokrytych śniegiem, dlatego też posiada ona większą ilość lameli oraz dodatkowe rowki i nacięcia. Skutkuje to polepszeniem precyzji prowadzenia pojazdu o 10% (1) oraz o 5% (2) wzrostem przyśpieszenia w typowo zimowych warunkach. Z kolei zewnętrzna część bieżnika pełni ważne funkcje na suchych drogach, poprawiając zachowanie i precyzję prowadzenia samochodu o 5%2 w porównaniu do swojej poprzedniczki - już i tak cieszącej się dużym uznaniem za swoje osiągi (2).
Bezpieczeństwo
Dzięki zastosowaniu nowych mieszanek gumowych (opartych na technologii Helio Compound zawierającej olej słonecznikowy) opona Michelin Pilot Alpin PA3 zapewnia drogę hamowania krótszą o 2,8m (3) oraz doskonałą kierowalność. Natomiast użycie technologii StabilitGrip w oponie sprawia, że elementy klocka bieżnika wzajemnie się zazębiają i blokują (zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym). Dzieje się tak dzięki trójwymiarowym samoblokującym się lamelom. Dzięki temu ogumienie cechuje lepsza przyczepność, zarówno podczas szybkiej jazdy w zakrętach jak i ruszaniu czy silnego hamowania. Dodatkowo sztywniejsza rzeźba bieżnika zwiększa skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego takich jak ABS czy ASR. System StabiliGrip, użyty w Michelin Pilot Alpin PA3, gwarantuje również lamelom sztywną podstawę zapewniając oponie większą stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach wynikających z szybkiej jazdy na autostradach. Te wszystkie czynniki pozwalają użytkownikom na niezwykle dynamiczną, a zarazem bezpieczną jazdę nawet w trudnych i zmiennych zimowych warunkach pogodowych.
Lamele VTS
Możliwość osiągania prędkości rzędu 240 km/h stawia przed konstruktorami opon jeszcze większe wymagania. Dlatego w oponach Michelin Pilot Alpin PA3 zastosowano lamele o bardziej skomplikowanej konstrukcji. System VTS (Variable Thickness Sipe - Zmienna Szerokość Lamel) gwarantuje automatyczne blokowanie się lamel w kierunku poprzecznym i wzdłużnym przy szerokości lamel 0,4 mm. Pozwala to na uzyskanie znacznie większej gęstości lamel na tej samej powierzchni oraz na szybsze występowanie efektu ich automatycznego blokowania na suchej nawierzchni. Natomiast szerokość lameli rzędu 0,6 mm umożliwia lepszą przyczepność oraz pewniejsze prowadzenie na drodze pokrytej warstwą śniegu czy błota pośniegowego.
Michelin Primacy Alpin PA3
Michelin Primacy Alpin PA3 to opona przeznaczona do komfortowych samochodów, o podwyższonych osiągach takich jak: Mercedesy B, C, E, Volkswagen Touran, czy Renault Laguna. Konstruktorzy Michelin postarali się aby opona sprawdzała się także podczas jazdy po mokrych oraz suchych nawierzchniach, przy niskiej temperaturze. Technologie wykorzystane przez Michelin sprawiają, że jedna opona może zapewniać bardzo dobrą przyczepność przy coraz bardziej różnorodnych warunkach atmosferycznych.
Bezpieczeństwo
Opona Michelin Primacy Alpin PA3 to przykład bezpośredniego wpływu zaawansowanych rozwiązań na bezpieczeństwo. Droga hamowania na mokrej nawierzchni, w stosunku do poprzedniego modelu Pilot Alpin PA2, skróciła się aż o 1,7 m (4). Tak dobry wynik jest możliwy między innymi dzięki innowacyjnej technologii Helio Compound, która wykorzystuje w mieszance gumowej bieżnika naturalny olej słonecznikowy. Pozwala to na lepszą dystrybucję energii na bieżniku, nawet w niskich temperaturach. W efekcie opona lepiej przylega do nawierzchni mokrej bez straty parametrów na nawierzchni suchej.
Osiągi
Oponę Michelin Primacy Alpin PA3 cechuje zwiększona przyczepność opony na śniegu. W porównaniu do poprzednika nowy model zapewnia o 10% procent lepsze przyspieszenie (5) i poprawę prowadzenia w typowo zimowych warunkach. W oponie Primacy Alpin PA3 zastosowano technologię StabiliGrip, czyli trójwymiarową kombinację dwóch typów lameli: samoblokujących Bi-Directional oraz Variable Geometry. Te pierwsze pozwalają gęściej ponacinanym klockom wgryzać się skutecznie w śnieg i lód, a jednocześnie zapewniają wysoką sztywność bieżnika, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Z kolei technologia Variable Geometry (lamele o zmiennej geometrii - pofalowane na powierzchni, proste u podstawy) zapewnia większą stabilność przy dużych prędkościach. W porównaniu do modelu Pilot Alpin PA2 nowa opona ma dodatkowo o 27% gęstsze lamele, co oznacza +27% więcej pracujących krawędzi na bieżniku.
Ekonomia
Zmniejszenie oporów toczenia, wpływa na obniżenie zużycia paliwa. W przypadku nowego modelu opór toczenia jest niższy o 7% niż w przypadku Pilot Alpin PA2. Jednocześnie opona zachowała typową dla swojego poprzednika długą żywotność.
Michelin Alpin A3
Lepsza trakcja i droga hamowania opony Michelin Alpin A3 możliwe są, z jednej strony, dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki gumowej zawierającej olej słonecznikowy - Helio Compound, a z drugiej, dzięki właściwemu rozkładowi nacisków w czole bieżnika, tzw. rozproszenie energii w czole bieżnika. Kolejną ważną cechą opony zimowej jest również dobra przyczepność na drodze pokrytej śniegiem i lodem. Michelin Alpin A3 pozwala ruszyć o 9 proc. szybciej na ośnieżonych drogach w porównaniu do poprzedniego modelu Alpin A2 i o 2 proc. szybciej od konkurencyjnych opon z sektora Premium. Dzieje się tak dzięki zwiększonej przyczepności osiągniętej przy pomocy rozwiązania Stabili Grip. Stabili Grip polega na zastosowaniu trójwymiarowych lamel, pofałdowanych na całej powierzchni i osadzonych na sztywnej podstawie. Taka konstrukcja zapewnia wytrzymałość przy dużych obciążeniach, np. podczas rozwijania wysokich prędkości na autostradzie.
Michelin Alpin A3 to również duże oszczędności. W porównaniu do innych opon dostępnych na rynku, przebieg Alpin A3 jest o 40 proc. dłuższy, co oznacza wydłużony o 40 proc. okres użytkowania opony, czyli rzadszą konieczność jej wymiany. A to w konsekwencji przynosi określone oszczędności finansowe. Dodatkowo, zdaniem Michelin, w okresie użytkowania opon można zaoszczędzić około 130 litrów paliwa w porównaniu do konkurencyjnych opon. Oznacza to, że w czasie eksploatacji kompletu ogumienia, za pieniądze oszczędzone na zakupie paliwa można nabyć dodatkową oponę. Opona jest dostępna w 17 rozmiarach o średnicach osadzenia od 13 do 16 cali i indeksie prędkości T (maks. prędkość do 190 km/h).
(1) W stosunku do opony Michelin Pilot Alpin PA2. Test wewnętrzny zgodny ze standardami ISO.
(2) Michelin Pilot Alpin PA2 sklasyfikowany jako nr 1 pod względem zachowania na suchej nawierzchni w Sport Auto 2005 oraz ADAC 2003.
(3) W stosunku do opony Michelin Pilot Alpin PA2. Test wewnętrzny zgodny ze standardami ISO, hamowanie z ABS od 80 km/h do 10 km/h.
(4) Test wewnętrzny zgodny ze standardami ISO, hamowanie z ABS z 80 km/h do 10 km/h.
(5) Wewnętrzny test zgodny ze standardami ISO.