Microsoft Dynamics CRM liderem badania Gartnera „Magic Quadrant for Sales Force Automation”


2012-08-09
Rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM uplasowało się na pozycji lidera, natomiast wersja online oprogramowania została wyróżniona tytułem wizjonera.

Badanie Gartnera „Magic Quadrant for Sales Force Automation" ocenia dostawców rozwiązań na podstawie ich efektywności i kompleksowości wizji, nominując firmy w czterech kategoriach: liderzy, pretendenci, wizjonerzy i gracze niszowi. Analizowane rozwiązania opisywane są w układzie współrzędnych, który z jednej strony przypisuje konkretnemu oprogramowaniu określony poziom kompleksowości („completness of vision"), zaś z drugiej - stopień możliwości spełnienia obietnic producenta („ability to execute"). Kryteria oceny uwzględnione w „ability to execute" obejmują produkty i usługi oferowane przez każdego dostawcę, ogólną rentowność działania firmy, realizację procesów sprzedaży, reagowanie na potrzeby rynku, działalność marketingową, obsługę klienta i jego wsparcie, a także zdolność do prowadzenia biznesu i realizowania założonych celów. Z kolei w „completness of vision" znalazły się takie wskaźniki, jak rozumienie oczekiwań klientów i zapewnienie im odpowiednich produktów, strategia marketingowa, strategia sprzedaży, podejście do realizacji strategii produktu, model biznesowy, strategia rynkowa (w tym wertykały), innowacja i strategia geograficzna dotycząca spełnienia potrzeb określonych rynków.


Aby znaleźć się w tegorocznym Magicznym Kwadrancie, dostawcy musieli wykazać, że posiadają udowodnioną zdolność do dostarczania systemów zarządzania szansą sprzedaży z oprogramowaniem wprowadzonym na rynek w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Nowa oferta od ustanowionego dostawcy na tym rynku będzie także uznana, jeżeli może być ona potwierdzona z klientami. Ponadto producenci musieli posiadać co najmniej pięciu nowych klientów, którzy aktywnie wdrożyli funkcjonalności do zarządzania sprzedażą w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a także klientów korzystających z systemu B2B do zarządzania szansami sprzedaży jako głównej aplikacji do sprzedaży w co najmniej 3 branżach. Magic Quadrant uwzględnia również dostawców, których roczny dochód stanowi co najmniej 15 mln USD oraz posiadających klientów w więcej niż jednym z następujących regionów: Północna Ameryka, EMEA, Ameryka Łacińska oraz region Azji i Pacyfiku. 

Oprócz wyróżnienia rozwiązań oferowanych przez poszczególne firmy, badanie służy również określeniu bieżących i przyszłych trendów rynkowych. Warto wspomnieć, że Microsoft Dynamics CRM Online poczynił znaczne postępy w 2011 roku, o czym świadczy wzrost liczby zapytań klientów Gartnera i około dziesięciokrotny wzrost liczby nowych klientów. Z kolei Microsoft Dynamics CRM skupia się obecnie na rozwiązaniach dla użytkowników korzystających z innych technologii niż Windows czy Internet Explorer, wspierając urządzenia przenośne. Co więcej, rozwiązanie będzie wdrażane na urządzeniach bez Windows i przeglądarki Internet Explorer. Oznacza to duży postęp, który spowoduje zwiększenie liczby firm z branży handlowej rozważających wdrożenie Microsoft Dynamics CRM. Najważniejsze przyczyny, dla których firmy rozważają wdrożenie systemu Dynamics CRM w modelu on-premise to: bardziej atrakcyjny całkowity koszt posiadania rozwiązania w porównaniu z ofertą cloud , integracja z Microsoft Outlook i możliwość korzystania z wielu technologii Microsoft, takich jak SharePoint i SQL Server.

- Cieszymy się, że po raz kolejny nasze rozwiązania zostały zaliczone do najlepszych w swojej klasie i mamy nadzieję, że znajdą się one w kolejnych zestawieniach uznanych firm badawczych, takich jak Gartner - mówi Adam Komorowski, Dyrektor Działu Aplikacji Biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft. - Rozwiązania CRM firmy Microsoft zapewniają szereg możliwości w obszarze sprzedaży, dzięki którym firmy mogą właściwie zidentyfikować potrzeby klientów, zautomatyzować proces sprzedaży, a tym samym zwiększyć poziom obsługi klienta. Ci z kolei mają możliwość osiągnięcia wyższego poziomu wydajności przy niskim całkowitym koszcie posiadania systemu - dodaje.

***

 

O „Magic Quadrant" Gartnera  

„Magic Quadrant" jest chroniony prawem autorskim i może być wykorzystywany tylko za zgodą firmy Gartner. Magic Quadrant jest graficznym odzwierciedleniem rynku w określonym przedziale czasu. Ilustruje analizy firmy Gartner w kwestii spełniania przez producentów kryteriów danego rynku, zgodnie z definicją firmy Gartner. Celem firmy Gartner nie jest faworyzowanie żadnego dostawcy, produktu ani usługi opisanej w "Magicznym Kwadrancie" ani doradzanie użytkownikom, aby wybierali firmy umieszczone wyłącznie w polu "Liderzy". "Magiczny Kwadrant" jest wyłącznie narzędziem badawczym i nie należy go traktować jako przewodnika rynkowego dla przyszłych użytkowników. Gartner nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych, w odniesieniu do wyników powyższych badań, w tym gwarancji przydatności handlowej lub przydatności produktów opisanych w badaniu do określonego celu.

Informacje o firmie:

 

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.

Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją - Windows 7, która sprzedała się już na świecie w rekordowej liczbie 240 milionów egzemplarzy oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office - którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. W Polsce Microsoft współpracuje z ponad 8 tysiącami partnerów i 20 tysiącami inżynierów.

Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego" poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit", Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy", przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości", który w 2007 roku  został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007". Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny" Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzec bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!". W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce".

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

 

***

Microsoft Windows, Windows Mobile, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.

Dodatkowych informacji udzielą:

Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com

Piotr Kaniowski
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: v-piotrk@microsoft.com

Agnieszka Zarzycka
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax. 22 594 10 02
e-mail: Agnieszka.Zarzycka@microsoft.com

Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax. 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl