Microsoft Dynamics CRM wyróżniony w raportach Forrester Research


2012-09-10
Dokumenty opisują, w jaki sposób rozwiązania CRM spełniają oczekiwania klientów oraz jak pozycjonują się pod kątem wsparcia profesjonalistów od rozwoju aplikacji w wyborze odpowiednich rozwiązań, spełniających potrzeby ich klientów.

Forrester Research Inc., wiodąca niezależna firma badawcza, uplasowała rozwiązania Microsoft Dynamics CRM na pozycji lidera w trzech autorskich raportach The Forrester Wave: CRM Suites For Large Organizations, Q3 2012”, The Forrester Wave: CRM Suites For Midsize Organizations, Q3 2012” oraz The Forrester Wave: CRM Suites For Customer Service Solutions, Q3 2012”. Wszystkie powyższe dokumenty opisują, w jaki sposób rozwiązania CRM spełniają oczekiwania klientów oraz jak pozycjonują się pod kątem wsparcia profesjonalistów od rozwoju aplikacji w wyborze odpowiednich rozwiązań, spełniających potrzeby ich klientów. W dwóch pierwszych publikacjach Microsoft Dynamics CRM Online zostało uznane za jedno z najszybciej rozwijających się rozwiązań, natomiast w trzeciej jako jedno z czołowych rozwiązań, które oferuje szybki czas wdrożenia oraz ergonomię użytkowania.

 

We wszystkich zestawieniach Forrester Research przeanalizował blisko 20 topowych rozwiązań klasy CRM różnych producentów. W badaniach dot. CRM dla organizacji dużej i średniej wielkości rozwiązania CRM zostały uszeregowane według 414 kryteriów zgrupowanych w 3 głównych kategoriach – bieżąca oferta (zakres oferowanych produktów, adaptacja do potrzeb przedsiębiorstw ogólnoświatowych, zarządzanie danymi klientów, adaptacja do specyficznych wymagań branżowych, możliwości analityczne, użyteczność oraz koszty i szerokie możliwości platformy), strategia (strategia produktowa, wizja, współpraca technologiczna producentów, relacje z firmami świadczącymi specjalistyczne usługi oraz strategia wyróżnienia na rynku systemów klasy CRM), a także widoczność na rynku (pod względem bazy klientów i użytkowników w średnich, jak i dużych firmach oraz wielkości zasobów ludzkich i finansowych umożliwiających dalszy rozwój). W obu publikacjach wszyscy dostawcy oferują wielofunkcyjny pakiet aplikacji CRM, dostarczają rozwiązanie dopasowane do oczekiwań średnich, jak i dużych organizacji, oferują aplikacje dedykowane wielu branżom oraz posiadają produkt w podstawowej wersji wykorzystywanej obecnie przez klientów. Rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM dedykowane dużym i średnim organizacjom zostało uznane przez Forrester jako wysoce użyteczne i atrakcyjne funkcjonalnie. Microsoft oferuje nabywcom duże możliwości wyboru pod względem modelu wdrożenia (on-premise, on-demand czy hostowany przez partnera), płatności (np. licencje, subskrypcje) oraz użytkowania (program Outlook, przeglądarki, witryna programu SharePoint lub inne interfejsy). Microsoft Dynamics CRM oferuje bardzo duże możliwości w procesie sprzedaży, łatwość obsługi (dzięki podobieństwu do interfejsu programu Outlook) oraz zdolność do wsparcia organizacji niezależnie od kraju, w którym prowadzi ona swoją działalność i obowiązującego w nim języka. W porównaniu z innymi producentami CRM, ofertę Microsoft Dynamics wyróżnia zapewnienie bardzo silnego wsparcia mobilnej wersji systemu. Co więcej, CRM firmy Microsoft oferuje funkcje marketingowe, Business Intelligence oraz możliwości zarządzania danymi klienta, jak również solidną architekturę. Nabywcy doceniają rozwiązanie także dzięki jego niskiej cenie i krótkiemu czasowi potrzebnemu do osiągnięcia pierwszych korzyści z wdrożenia.  

 

Z kolei w raporcie „The Forrester Wave: CRM Suites For Customer Service Solutions, Q3 2012” pod kątem obsługi klienta ocenionych zostało 18 rozwiązań CRM. Zostały one sklasyfikowane według 255 kryteriów uporządkowanych w 3 główne kategorie: bieżąca oferta (np. funkcjonalności usprawniające obsługę klienta, możliwości wsparcia podstawowych przepływów pracy, przydatność dla różnych modeli biznesowych – B2B, B2C, B2B2C, adaptacja do potrzeb przedsiębiorstw ogólnoświatowych, architektura, użyteczność rozwiązania, koszty), strategia (strategia produktowa, wizja i wsparcie w realizacji coraz bardziej złożonych oczekiwań klientów, czas uzyskania pierwszych korzyści z wdrożenia, strategia korporacyjna) oraz widoczność na rynku oceniana na podstawie tych samych kryteriów, które zostały zastosowane w poprzednich publikacjach. W niniejszym badaniu rozwiązania CRM filmy Microsoft zostały uznane za elastyczne oraz efektywne kosztowo pod względem obsługi klienta. Główni klienci tego rodzaju rozwiązań to firmy średniej i dużej wielkości, które poszukują prostych w obsłudze i elastycznych rozwiązań, umożliwiających podniesienie wydajności działu obsługi klienta. Strategia firmy Microsoft w tym obszarze polega na oferowaniu różnych modeli rozwiązania (on-premise, cloud, partner-managed czy hybryd), płatności oraz dostępności (mobile, program Outlook, przeglądarki, witryna SharePoint). Rozwiązanie dostarcza szerokiej gamy możliwości do obsługi klienta dzięki skalowalnej platformie oraz unikalnej architekturze. Ponadto, mocno wspiera zarządzanie procesami biznesowymi oraz pracę call center, przepływy pracy, analizy, BI, zarządzanie danymi klientów oraz bazą wiedzy.

 

Firmy inwestują w systemy klasy CRM aby w pełni skupić się na realizacji oczekiwań swoich klientów. Naszym zadaniem, jako dostawców tego typu oprogramowania, jest dostarczenie właśnie takich narzędzi, których potrzebują – zapewniających stosowne możliwości i odpowiadających zasobom ludzkim oraz finansowym danego przedsiębiorstwa – komentuje Paweł Czernek, ekspert w zakresie rozwiązań CRM, dział aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft. – Nabywcy są coraz bardziej świadomi potencjału systemów informatycznych. Wiedzą już bardzo wiele na temat możliwości tego rodzaju rozwiązań w obszarze marketingu, social media, obsługi klienta oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Dlatego rozwijanie naszych rozwiązań w celu zaspokajania rosnących potrzeb klientów jest dla nas niezwykle ekscytującym wyzwaniem – dodaje.

 

 

***

 

Informacje o firmie:

 

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.

 

Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją – Windows 7, która sprzedała się już na świecie w rekordowej liczbie 240 milionów egzemplarzy oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office – którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.

 

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. W Polsce Microsoft współpracuje z ponad 8 tysiącami partnerów i 20 tysiącami inżynierów.

 

Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego” poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit”, Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości”, który w 2007 roku  został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007”. Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny” Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzec bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!”. W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.

 

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu
z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

 

***

 

Microsoft Windows, Windows Mobile, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.

 

***

 

 Dodatkowych informacji udzielą:

 

Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com

Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com

Piotr Kaniowski
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 0 22 594 10 00
fax. 0 22 594 10 02
e-mail: v-piotrk@microsoft.com

Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax. 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl