Microsoft opracuje nową technologię dla Volvo Car Corporation
Marka Volvo nawiązała współpracę strategiczną z amerykańskim koncernem Microsoft. Będzie ona polegała na wspólnym opracowaniu rozwiązań technologicznych nowej generacji dedykowanych dla sektora motoryzacyjnego.
Obie firmy wspólnie ogłosiły nowe zastosowanie dla urządzenia Microsoft HoloLens. To pierwszy dostępny na rynku bezprzewodowy komputer holograficzny, który stwarza zupełne nowe możliwości wirtualnej prezentacji samochodu zainteresowanym klientom. W dłuższej perspektywie masowe stosowanie tego urządzenia ma zupełnie zmienić proces zakupu samochodu.
Obszary przyszłej współpracy obu firm mogą dotyczyć także technologii autonomicznej jazdy, czy utylizacji danych wygenerowanych przez samochody korzystające z nowego typu usług. Demonstracja urządzenia HoloLens, jaka miała miejsce w światowej centrali Microsoftu w Redmond, unaoczniła możliwości zastosowania urządzenia w motoryzacji. Dzięki obecności hologramów wtopionych w fizyczny świat klienci będą mogli trójwymiarowo konfigurować samochody.
HoloLens oferuje dowolność w tworzeniu szytego na miarę doświadczenia, którym klienci będą mogli sami sterować. Tylko wyobraźmy sobie: bezgraniczne możliwości konfiguracji auta pod kątem koloru lakieru, wzoru felg, czy po prostu znacznie lepsze zrozumienie dostępnych opcji i właściwości wyposażenia samochodu – powiedział Björn Annwall, Senior Vice President w dziale sprzedaży, marketingu oraz serwisu Volvo Car Corporation.
Annwall dodał także, że technologia ta może wiązać się z wartością dodaną, jaką będzie uwolnienie dealerów od tradycyjnych środowisk sprzedażowych i wyjście w teren do mniejszych punktów typu pop-up, centrów handlowych czy specjalnie przygotowanych punktów demonstracyjnych w miejscach przy ruchliwych ulicach w mieście. Dzięki temu możliwe będzie dotarcie z produktem do znacznie szerszego grona odbiorców.
Dziennikarze zaproszeni na prezentację mieli możliwość przedpremierowego poznania za pomocą HoloLens nowego modelu Volvo S90, który zostanie oficjalnie przedstawiony dopiero w styczniu podczas salonu samochodowego w Detroit. Prezentacja auta w 3D to rynkowa nowinka pokazująca, jak istotne dla marki Volvo są inwestycje w innowacje.
Czujemy się podekscytowani współpracą z Volvo Cars. Cieszy nas perspektywa redefiniowania procesu projektowania samochodów, poznawania ich przez klientów oraz samego nabycia. Znajdujemy się w bardzo obiecującym miejscu – na skrzyżowaniu technologii i zorientowanego na człowieka designu w wydaniu Volvo – powiedział Scott Erickson, Senior Director, Microsoft HoloLens w Microsoft Corporation.
Prezentacja zwiastuje początek długoterminowej współpracy między markami, której celem będzie rozwijanie oraz poszerzanie spektrum nowoczesnych technologii wykorzystywanych w sektorze motoryzacyjnym.
Kluczowym projektem do którego dołączy Microsoft będzie system autonomicznej jazdy. Volvo zalicza się do pionierów w zakresie rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo, zaś jeśli chodzi i o komunikacje między autami oraz autonomiczną jazdę – jest liderem w branży. Program Drive-Me, w ramach którego 100 autonomicznych, komunikujących się między sobą samochodów zostanie oddanych w ręce klientów w 2017 r. w szwedzkim Goeteborgu to największy planowany eksperyment tego typu na świecie.
Wśród innych obszarów współpracy wymienia się m.in. rozwój technologii pozyskiwania z samochodu informacji, które można wykorzystać do dalszej personalizacji oraz wzbogacenia doświadczenia z prowadzenia samochodu. Istotną rolę gra także analityka prognozująca, która może mieć istotny wpływ na poprawę bezpieczeństwa podróży.
Jesteśmy szczęśliwi, że możemy pracować właśnie z Microsoftem nad rozwojem technologii jutra – powiedział Klas Bendrik, Senior Vice President oraz Chief Information Officer w Volvo Cars. Ta technologia pozwala nam nie tylko osiągnąć bardziej stabilną i pozbawioną wypadków przyszłość ale także umożliwi naszym klientom, jak i całemu społeczeństwu otrzymanie potężnej wartości dodanej. Razem z Microsoftem chcemy być pionierami w tych obszarach.
Nadesłał:
JK PR
|