Milion podań wymienionych w ramach inicjatywy PASS Western Union
Globalny partner Ligi Europy UEFA, Western Union oraz Fundacja Western Union ogłosiły, że ich wspólna inicjatywa PASS osiągnęła postawiony przed nią cel, czyli wymianę milion udanych podań na boisku piłkarskim. Każde z nich wspiera szczytny cel, którym jest edukacja dzieci na całym świecie
Warszawa, 26 maja 2015 r. -Od września 2012 roku inicjatywa PASS nagradza finansowo każde udane podanie piłki wykonane podczas meczów faz grupowych i eliminacji Ligi Europy UEFA. Środki przeznaczone są na wsparcie finansowe ponadpodstawowej edukacji młodych ludzi w najbardziej potrzebujących krajach. Mając
na celu sfinansowanie miliona dni nauki do końca 2015 r., Western Union zadeklarowało trzyletnią dotację w wysokości 1,8 miliona dolarów. Poprzez swoją fundację Western Union wsparło programy edukacyjne UNICEF dla młodzieży w 10 krajach (wideo).
Patrick Gaston, prezes Fundacji Western Union, powiedział: „Przesyłanie pieniędzy w szczytnym celu
to esencja tego, czym zajmujemy się na co dzień. Finansowanie edukacji swoich bliskich jest jednym
z głównych powodów, dla których klienci Western Union korzystają z naszych usług. Według danych UNESCO, 71 milionów młodych ludzi na całym świecie nie odbiera edukacji na poziomie średnim albo zawodowym. To ogromna strata ekonomicznego i ludzkiego potencjału. Każdy dodatkowy rok nauki zwiększa potencjalną szansę osoby na rynku."
„Trzy lata temu, gdy Western Union zaczynało sponsorować Ligę Europy UEFA, byliśmy zdeterminowani by sprostać naszemu zobowiązaniu. Dzisiaj z dumą mogę powiedzieć, że spełniliśmy swoje obietnice ułatwienia dostępu do lepszej edukacji i już widać zmiany na lepsze, które byłyby niemożliwe bez funduszy PASS. Chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym w inicjatywę, w szczególności UNICEF, który wprowadza w życie niezbędne projekty edukacyjne pomagając dzieciom ukończyć szkołę
i patrzeć z optymizmem w przyszłość, ale też graczom, fanom, klientom i pracownikom, którzy wsparli inicjatywę swoim zaangażowaniem" - dodał Patrick Gaston.
Inicjatywa PASS wspiera projekty edukacyjne w tym: szkolenia nauczycieli i rozwój programów nauczania, naukę umiejętności finansowych, zawodowych i życiowych dla nieletnich, rozbudowę szkół oraz wiele innych. Fundusze PASS zostały już przekazane programom edukacyjnym UNICEF w Brazylii, Senegalu, Nigerii, Chinach, Maroko, Turcji i na Jamajce, a następne trafią do Kolumbii, Meksyku
i Rumunii jeszcze w tym roku.
Inicjatywa PASS jest kluczową częścią trzyletniego programu Education for Better, zainicjowanego
we wrześniu 2012 r., podczas Zgromadzenia Ogólnego ONZ, przez Western Union i Fundację Western Union. Elementami projektu PASS są dobroczynne granty przekazywane przez Fundację Western Union, a także produkty i usługi, wolontariat oraz reprezentowanie beneficjentów i wsparcie marketingowe dla idei edukacji ponadpodstawowej i zawodowej dla dzieci na całym świecie.
Podczas gdy gracze wspierali akcję na boisku, PASS był także wspierany komunikacyjnymi programami poza boiskiem, dzięki którym fani piłki nożnej, klienci Western Union i pracownicy firmy mogli brać udział w grze.
Przez trzy sezony działalności inicjatywa PASS przyciągnęła też szeroko znane osobistości ze świata sportu. Globalny ambasador PASS, Patrick Vieira, były piłkarz m.in. Arsenalu Londyn, Juventusu Turyn
i reprezentacji Francji, który zainicjował projekt podczas otwarcia sezonu 2012/13 Ligii Europy UEFA, wybrał się ostatnio do Senegalu, swego kraju pochodzenia, by na własne oczy zobaczyć działania wdrażane przez UNICEF (wideo).
Wśród graczy, którzy wsparli inicjatywę: Tim Howard, bramkarz reprezentacji USA i klubu Everton, przewodniczył kampanii PASS Dla Szkół (wideo). Inna gwiazda, Nigeryjczyk Jay Jay Okocha wrócił
do swojego byłego klubu Eintracht Frankfurt w Niemczech, by spotkać się z fanami. Roberto Carlos, brazylijska legenda piłki nożnej, spotkał się w lutym 2014 r. w Istambule z uczniami wspieranymi przez programy UNICEF.
Marc Audrit, wiceprezes Western Union podsumował akcję słowami: „Piłka nożna łączy cały świat. Chcieliśmy wykorzystać siłę futbolu. Dzięki niej udało nam się zebrać środki i pokazać jak dużym problemem jest brak edukacji wśród młodych ludzi. Inicjatywa PASS pomogła nam pokazać światu,
że pomaganie sobie jest tak samo ważne na jak i poza boiskiem"
***
Dodatkowe dane:
Zbiorcze statystyki dot. stanu systemów edukacji na świecie:
- 743 mln dorosłych w 2015 r. nie posiada podstawowych umiejętności czytania i pisania
- 58 mln dzieci na całym świecie nie posiada podstawowego dostępu do edukacji
- 85% osób badanych na całym świecie zgadza się ze stwierdzeniem, że ‘wyrównywanie szans edukacyjnych" to jeden z naważniejszych problemów, którymi należy się zająć
O Western Union
Spółka Western Union (NYSE: WU) jest liderem w zakresie usług płatności o zasięgu globalnym. Western Union, wliczając także usługi płatności oferowane pod markami Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil oraz Western Union Business Solutions oferuje klientom indywidualnym i biznesowym szybkie, niezawodne
i wygodne sposoby wysyłania i odbierania pieniędzy na całym świecie, jak również dokonywania płatności oraz wysyłania przekazów pieniężnych. Na dzień 31 grudnia 2014 roku usługi pod markami Western Union, Vigo i Orlandi Valuta oferowane były w ramach połączonej sieci około 500 tys. placówek w ponad 200 krajach i terytoriach na świecie i 100 000 bankomatów i kiosków. W 2014 r. firma Western Union wykonała 255 mln transakcji pomiędzy klientami na całym świecie, przekazując 85 miliardy dolarów, a także zrealizowała 484 milionów płatności biznesowych. Więcej informacji odnajdą Państwo na stronie: www.westernunion.com.
O Western Union Foundation
Fundacja Western Union została powołana by tworzyć lepszy świat, w którym zdolność do realizacji marzeń dzięki możliwościom gospodarczym jest nie tylko przywilejem nielicznych, lecz prawem wszystkich. Dzięki programowi Education for Better i przy wsparciu firmy Western Union, jej pracowników, przedstawicieli i partnerów biznesowych, fundacja Western Union działa na rzecz realizacji swej wizji, wspierając edukację, niosąc pomoc humanitarną po katastrofach i tworząc ścieżki rozwoju na rzecz lepszej przyszłości. Nasze zjednoczone działania społeczne czynią lepszym życie jednostek, rodzin
i społeczności na całym świecie. Od początku działalności fundacja Western Union przekazała ponad 101,1 mln USD w formie dotacji oraz innych wpłat, wspomagając ponad 2 739 organizacji pozarządowych w ponad 135 krajach i regionach. Fundacja Western Union jest niezależną organizacją charytatywną działającą w Stanach Zjednoczonych na podstawie §501(c)(3) amerykańskiego Kodeksu Podatkowego. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.westernunion.org i na Twitterze: @TheWUFoundation.
Sponsoring Ligi Europy UEFA przez Western Union
W lipcu 2012 roku firma Western Union podpisała trzyletni kontrakt, stając się Partnerem Globalnym
i Sponsorem Tytularnym Ligi Europy UEFA. Sponsoring największych na świecie rozgrywek klubowych, obejmujący 193 profesjonalne drużyny piłkarskie z 53 krajów, daje Western Union wyjątkową okazję do prezentacji marki na forum światowym, również dzięki transmisji telewizyjnej rozgrywek w ponad 200 krajach, która gromadzi średnią skumulowaną widownię na poziomie 1,3 miliarda widzów w każdym sezonie. Korzystając z globalnego zasięgu, Western Union w oparciu o rozległą sieć około 510 000 placówek zlokalizowanych w ponad 200 krajach i terytoriach, zapewni swoim klientom i agentom na całym świecie emocje z kibicowania rozgrywkom Ligi Europy UEFA. Umowa sponsoringowa zakłada również możliwość kontekstowej promocji w materiałach wideo, cyfrowych i w mediach społecznych oraz wykorzystanie wizerunku marki Ligi Europy UEFA. Partnerstwo pozostanie w mocy aż do finału Ligi Europy UEFA w 2015 roku.
O UNICEF
UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa,
że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego
i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji o UNICEF i realizowanych przez organizację projektach można znaleźć na stronie: www.unicef.org oraz na Twitterze i Facebooku.
Kraje, w których realizowany jest projekt PASS:
Brazylia - UNICEF i partnerzy prowadzą szkolenia dla 1000 nauczycieli. Łączenie sportu z edukacją wspomaga cel, którym jest zwiększenie frekwencji uczniów w szkołach.
Chiny - UNICEF wraz z partnerami wdrażają program pilotażowy, którego beneficjentami jest 30 000 dzieci z ponad 100 szkół położonych w dużym oddaleniu od terenów zurbanizowanych oraz
na obszarach zamieszkałych przez mniejszości etniczne. Program umożliwia dzieciom skorzystanie
z nowych możliwości edukacyjnych, takich jak lekcje online, które mają je lepiej przygotować do możliwe bezproblemowego wejścia w dorosłość i na rynek pracy.
Kolumbia - UNICEF prowadzi program edukacyjny skupiający się na ochronie dzieci i młodzieży przed przemocą i skutkami katastrof naturalnych poprzez zwiększanie bezpieczeństwa szkół. Projekt obejmuje także m.in. szkolenia dla nauczycieli.
Jamajka - UNICEF wraz z partnerami działają na rzecz zwiększenia frekwencji uczniów w szkołach
i wyrównywaniem szans edukacyjnych poprzez inicjatywy skierowane do tych młodych ludzi, którzy wcale nie uczęszczają do szkół. UNICEF działa w dziewięciu szkołach, dostarczając m.in. pomoc dla niepełnosprawnych uczniów oraz suplementy diety. Realizowane są także szkolenia dla nauczycieli, mające na celu ogólna poprawę jakości kształcenia oraz zwiększenie świadomości uczniów w obszarach takich jak finanse osobiste, praca zespołowa i podejmowanie decyzji.
Meksyk - Programy edukacyjne UNICEF realizowane w Meksyku obejmują m.in. edukację multikulturową i dwujęzyczną dzieci i młodzieży, a także przygotowanie do sytuacji nadzwyczajnych oraz zarządzanie ryzykiem w szkołach.
Maroko - Programy UNICEF w tym kraju skupiają się na polepszeniu ogólnej jakości "otoczenia" edukacyjnego poprzez zwiększenie jego bezpieczeństwa. Kolejnym celem jest także zapewnienie dostępu do edukacji i wykfalifikowanych nauczycieli dla każdego dziecka, także w rejonach Maroka oddalonych od większych ośrodków miejskich. Cel ten realizowany jest w bliskiej współpracy
z marokańskim Ministerstwem Edukacji.
Nigeria - UNICEF oraz partnerzy organizacji działają na rzecz poprawy jakości usług edukacyjnych poprzez m.in. setki stypendiów oferowanych kobietom, które chcą zostać nauczycielami w szkołach wiejskich. Ma to na celu m.in. zwiększenie napływu uczniów płci żeńskiej do szkół w północnej Nigerii. UNICEF prowadzi także kampanię informacyjną dotyczącą edukacji dziewczynek.,
Romania - Priorytetem UNICEF w Rumunii jest edukacja młodych Romów. Celem rumuńskiego UNICEF jest zapewnienie, że ok. 300 000-400 000 dzieci, które pojawiają się w szkole regularnie, będą uczęszczać do niej stale. Wśród realizowanych działań są m.in. interwencje realizowane w szkołach, domach uczniów i ich lokalnych społecznościach, oraz szkolenia dla nauczycieli i nauka języka romskiego oraz romska edukacja kulturalna.
Senegal - UNICEF wraz z partnerami wspierają młodzież w ubieganiu się o dostęp do edukacji ponadpodstawowej. UNICEF prowadzi także kampanię informacyjną mającą na celu zwiększenie świadomości edukacji żeńskiej, zwiększenie frekwencji w szkołach i ułatwienie przejścia z edukacji podstawowej do szkół drugiego stopnia.
Turcja - UNICEF Turcja przeprowadziło badania mające na celu lepsze poznanie problemów system edukacyjnego Turcji oraz przyczyny, dla których część dzieci w tym kraju nie kończy edukacji. Z pomocą program PASS, UNICEF uruchomił program pilotażowy mający na celu zniesienie rozpoznanych barier edukacyjnych. Program ma celu n.in. zwiększenie frekwencji w szkołach, w szczególności wśród wykluczonej młodzieży. System szkoleń i kursów realizowanych po godzinach lekcyjnych ma zwiększyć kompetencje młodzieży w obszarach takich jak nowoczesne technologie informacyjne, tworzenie zespołów i praca w grupach, myślenie analityczne i rozwiązywanie problemów.
***
Kontakt dla mediów:
Claire Treacy T: +44 (0) 208 563 6647
Director, Corporate Communications, Europe E: Claire.Treacy@westernunion.com
Nadesłał:
jan_hk
|