Milka wciąż liderem na rynku tabliczek czekoladowych w Polsce


2013-01-29
Milka umocniła się na pozycji lidera segmentu tabliczek czekoladowych w Polsce. W grudniu 2012 r. zwiększyła udziały rynkowe do poziomu 18,6%*.

W listopadzie 2012 r. Milka, jedna z flagowych marek Kraft Foods Polska, po raz pierwszy w historii wysunęła się na pozycję lidera 

w segmencie tabliczek czekoladowych zdobywając 17,6% udziałów rynkowych**. W grudniu umocniła się na tej pozycji z udziałami wartościowymi w wysokości 18,6%*, jeszcze silniej wyprzedając poprzedniego lidera. Druga marka czekoladowa należąca do Kraft Foods Polska – Alpen Gold – utrzymuje się na trzecim miejscu.

„Obie marki tabliczek w portfolio Kraft Foods, Milka jako lider segmentu oraz Alpen Gold, posiadają łącznie udziały wartościowe na poziomie 29%***” – potwierdził Robert Sas, Dyrektor Kategorii Czekolady Kraft Foods Polska.

Wyniki grudniowe potwierdzają także uzyskaną przez Kraft Foods Polska w 2012 roku pozycję lidera na rynku słodyczy czekoladowych. Aktualny udział wartościowy Kraft Foods Polska na wymienionym rynku, dający firmie pozycję nr 1,  to 15,8%****.

Przyczyny sukcesu

Na objęcie prowadzenia w kategorii tabliczek czekoladowych przez Milkę wpłynęło zwiększone zainteresowanie kupujących tabliczkami o gramaturze 300g, których Milka jest prekursorem i niekwestionowanym liderem. Ich sprzedaż zwiększyła się w stosunku do ub. r. aż o 37%*****. Obecnie do portfolio tabliczek 300g należy 7 smaków. A aż cztery z nich: toffee z orzechami, jogurtowa z chrupkami, triolada i nadziewana herbatnikami to propozycje dostępne tylko w tym formacie.

Konkurencyjność Kraft Foods wzmocniło również wypuszczenie na rynek nowości produktowych. Marka zaoferowała konsumentom w ub. r., podwójnie nadziewane tabliczki – malinową Raspberry Cream oraz wiśniową Cherry Cream. Z końcem roku zaś na rynku pojawiła się kolejna nowość – Milka Caramel.

Marka wyznacza kolejne ambitne cele

 „Badamy potrzeby konsumentów i cały czas wzmacniamy i rozszerzamy swoją ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi – to przynosi rezultaty” – podsumował Robert Sas. „Widzimy potencjał do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników. Chcemy je osiągnąć wspólnie z naszymi partnerami handlowymi. Liczymy, że zwiększą swoje zainteresowanie ofertą tak rozpoznawalnej marki jaką jest Milka (aktualnie marka ma 99% wspomaganej świadomości******), odnotowującej coraz większe sprzedaże” – dodał Sas.

 

Źródła danych:

* Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe w segmencie Tabliczek czekoladowych, Cała Polska, Grudzień 2012 r.

** Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe w segmencie Tabliczek czekoladowych, Cała Polska, Listopad 2012 r.

*** Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe Kraft Foods
w segmencie Tabliczek czekoladowych, Cała Polska, Styczeń - Grudzień 2012 r.

**** Rynek słodyczy czekoladowych zdefiniowany jest jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów
w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział wartościowy Kraft Foods w tym rynku wynosi 15,8 proc. (Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego,
Cała Polska, Styczeń - Grudzień 2012 r.)

***** Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, Sprzedaż Wartościowa w PLN, Styczeń - Grudzień 2012 r. w porównaniu z okresem Styczeń - Grudzień 2011 r.

****** BHT, IPSOS, CUM TOTAL, Grudzień YTD 2012 r.

 

O marce Milka

Milka to najpopularniejsza marka czekoladowa należąca do Kraft Foods Polska. Portfolio marki zawiera różnorodne warianty smakowe i gramaturowe czekolad i jest stale poszerzane. Miłośnicy najdelikatniejszej w smaku czekolady mają do wyboru zarówno czystą czekoladę mleczną, tabliczki czekoladowe z dodatkami (w postaci rodzynek, orzechów i nadzienia w różnych smakach) w najbardziej popularnej gramaturze 100 g, jak również 250 g i 300 g.

W ofercie znajdują się także: czekolada Milka Milkinis, praliny: I love Milka i Milka Thank You, mini czekoladki Milka Singles, ciastka Milka ChocoJaffa, Milka Pierniczki, Milka Pieguski, ciasteczka Milka ChocoGrain, Chocowafer, ChocoLilaStix, ChocoBiscuit, ChocoMoo, pianka Milka Alpejskie Mleczko oraz draże Milka Lila Stars Snax. Od 1973 roku symbolem marki jest krowa w charakterystyczne biało-fioletowe łaty, którą dziś widać na opakowaniach produktów. Milka ma swoich zwolenników nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie: od Europy po Australię, Stany Zjednoczone i Amerykę Południową. Aby być bliżej konsumentów Milka prowadzi liczne kampanie promocyjne, wśród realizowanych ostatnio są m.in.: „Graj w fioletowe” oraz „Fioletowe wygrywa”.

 

O Kraft Foods Polska S.A.

Firma istnieje w Polsce od 1992 r. W jej portfolio znajdują się kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo, czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, LU Petitki, Lubisie, Delicje, San, krakersy TUC i cukierki Halls.

Kraft Foods Polska S.A. jest liderem na rynku kawy, ciastek markowych oraz słodyczy czekoladowych w Polsce – czyli we wszystkich kategoriach w jakich oferuje swoje wyroby (Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, Listopad 2012). Zatrudnia blisko 3300 pracowników.

Od 1 października 2012 roku Kraft Foods Polska S.A. jest częścią Mondelēz International, Inc. - firmy o globalnym zasięgu i światowego potentata w branży przekąsek i od początku maja 2013 r. będzie działać w Polsce pod zmienioną nazwą.

 

O firmie Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest światowym liderem w produkcji czekolady, ciastek, gum do żucia, cukierków oraz kawy. Do firmy należą znane na całym świecie marki przekąsek takie jak czekolady Cadbury i Milka, kawa Jacobs, ciasteczka LU oraz Oreo i wiele innychhttp://www.mondelezinternational.com i  www.facebook.com/mondelezinternational.

 

Nadesłał:

Alert_Media

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl