Mimo kryzysu, także w III kwartale, wynik operacyjny koncernu Audi – 348 milionów euro
Koncernowi Audi udało się, mimo skutków globalnego kryzysu, także w trzecim kwartale bieżącego roku gospodarczego osiągnąć wyraźnie dodatni wynik operacyjny wynoszący 348 milionów euro (2008: 760 milionów euro).
W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku Audi uzyskało zatem rentowność operacyjną w wysokości 5,4 procent (2008: 8,0 procent) - najwyższą w branży motoryzacyjnej.
Mimo negatywnych skutków ciągle jeszcze utrzymującego się globalnego kryzysu gospodarczego Audi udało się osiągnąć także w trzecim kwartale wyraźnie dodatni wynik operacyjny. Od lipca do września obroty koncernu Audi wyniosły 7,2 miliarda euro (2008: 8,4 miliarda euro), czyli 14,9 procent mniej w stosunku do rekordowej wartości ubiegłego roku. Wynik operacyjny w tym okresie 348 milionów euro był o 54,2 procent niższy niż w analogicznym okresie zeszłego roku (2008: 760 milionów euro). „Oprócz ogólnego kryzysu gospodarczego obciążeniem były także wydatki na uruchomienie produkcji A8 i A1 oraz trzytygodniowa przerwa w produkcji w sierpniu" - komentuje Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. Finansowych i Organizacyjnych AUDI AG. Mimo to wynik jest zadowalający i pozwala na dalszą poprawę płynności finansowej.
Skumulowany wynik operacyjny koncernu Audi w pierwszych trzech kwartałach 1.172 miliony euro (2008: 2.059 milionów euro) odpowiada rentowności operacyjnej 5,4 procent (2008: 8,0 procent) - w kryzysowym roku 2009 jest to najwyższa wartość w branży. Z wynikiem finansowym brutto 1,4 miliarda euro rentowność obrotów przed opodatkowaniem w pierwszych dziewięciu miesiącach roku gospodarczego osiągnęła nawet poziom 6,5 procent. „To pokazuje, jaką rozwagę zachowuje Audi podczas kryzysu" - wyjaśnił Członek Zarządu ds. Finansowych. Na czwarty kwartał Strotbek patrzy z ufnością: „Liczymy na wyższy wynik, niż w 3 kwartale."
„Te sukcesy pozwolą nam na pokrycie, także w przyszłości, wszystkich inwestycji w nowe technologie, jak na przykład samochody elektryczne i efektywne modele, z operacyjnego Cash Flow" - stwierdził Strotbek. W 2009 i 2010 roku przedsiębiorstwo zainwestuje w zakłady w Ingolstadt 920 milionów euro - przede wszystkim w A3/A3 Sportback, A5 Sportback oraz nowe centrum przekładni i emisji. W zakładach w Neckarsulm w tym samym czasie zainwestowanych zostanie około 970 milionów euro. Tutaj najważniejszymi tematami będą nowe A8, A7, rodzina A6 oraz centrum kompetencji ds. włókna węglowego.
Najbardziej znacząca część inwestycji przeznaczona będzie na ofensywę efektywności. Już teraz Audi inwestuje intensywnie w rozbudowę swoich kompetencji związanych z pojazdami elektrycznymi. Przykładem może być przedstawiony po raz pierwszy we wrześniu na IAA elektryczny samochód sportowy e-tron, który pojawi się na rynku w krótkiej serii już w 2012 roku.
Aby rozwijać temat elektrycznych napędów, Audi powołało niedawno do życia grupę roboczą e-performance. W celu wzmocnienia swoich możliwości w tej dziedzinie marka z czterema pierścieniami poszukuje obecnie 100 dodatkowych inżynierów.
Nadesłał:
ap
|