Mimo trudnej sytuacji na rynku Porsche utrzymuje dobry kurs


Mimo trudnej sytuacji na rynku Porsche utrzymuje dobry kurs
2008-02-13
Mimo pogarszającej się sytuacji gospodarczej, Porsche Automobil Holding SE jest na najlepszej drodze do osiągnięcia bardzo dobrych wyników finansowych.

Jak wskazują dane za okres do połowy stycznia 2008 roku, w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku obrachunkowego 2007/2008 (1 sierpnia 2007 do 31 stycznia 2008) przedsiębiorstwo zanotuje prawdopodobnie wzrost obrotów o 14,2 procent do około 3,5 miliardów euro. Sprzedaż zwiększy się o 18,7 procent do 46.600 pojazdów. Poinformował o tym Prezes Zarządu Porsche Automobil Holding SE, dr Wendelin Wiedeking, na Walnym Zgromadzeniu w stuttgarckiej Porsche Arena.

Wynik za pierwszych sześć miesięcy Porsche opublikuje dopiero przy przedkładaniu raportu półrocznego w marcu, ponieważ muszą być w nim uwzględnione wyniki koncernu Volkswagen za czwarty kwartał 2007 roku, określone zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej IFRS. Wartości te nie są jednak jeszcze znane. Jednakże dr Wiedeking powiedział akcjonariuszom w Stuttgarcie: „Także wynik półroczny z pewnością będzie zbieżny z naszymi optymistycznymi prognozami. Wynik operacyjny z działalności motoryzacyjnej jest zgodny z planem, a jeżeli chodzi o działalność mającą na celu zabezpieczenie różnic kursowych w połączeniu z długotrwałą strategią dotyczącą VW także wszystko jest na dobrej drodze."

Zainteresowanie  klientów serią Cayenne uległo znacznemu przyspieszeniu i tym samym stało się podstawą dla bardzo dobrych rezultatów w pierwszych czterech miesiącach roku obrachunkowego 2007/2008. Sprzedaż tego sportowego samochodu terenowego prawdopodobnie zostanie podwojona i sięgnie w pierwszym półroczu około 20.340 sztuk. Trzeba pamiętać jednak, że na rezultat z ubiegłego roku - 9.940 sztuk - duży wpływ miało zakończenie produkcji pierwszej generacji Cayenne w listopadzie 2006.

Porsche 911 na koniec sześciomiesięcznego okresu zanotuje prawdopodobnie sprzedaż 16.360 sztuk, czyli o około 5,6 procent mniej, niż w doskonałym roku ubiegłym, kiedy sprzedanych zostało 17.329 „jedenastek". Seria Boxster wraz z modelami Cayman osiągnie liczbę około 9.900 sztuk. W porównywalnym okresie ubiegłego roku sprzedanych zostało 11.979 samochodów z tych serii.

Wzrost sprzedaży jest zróżnicowany w zależności od regionów: w Ameryce Północnej tendencja jest nadal pozytywna, przewiduje się tam wzrost sprzedaży o 11,4 procent do 16.200 aut. Porsche przygotowało się do ewentualnego kryzysu gospodarczego w USA i znacznie zredukowało swoje zapasy magazynowe na tamtym kontynencie. W Niemczech zarejestrowany został niewielki wzrost do 5.700 samochodów (rok wcześniej: 5.498 szt.). Niezmiennie wyraźny jest wzrost sprzedaży w innych rejonach, w których w pierwszym półroczu bieżącego roku obrachunkowego sprzedano o ponad 28 procent więcej aut - prawie 24.700. W swoim przemówieniu do akcjonariuszy dr Wiedeking zwrócił uwagę, że Porsche jest aktualnie reprezentowane na 103 rynkach i dysponuje bazą handlową, która gwarantuje bezpieczeństwo nawet w trudnych sytuacjach rynkowych.

Ogólnie w roku obrachunkowym 2007/2008 Porsche chce nawiązać do wysokiego poziomu sprzedaży z roku ubiegłego. Przyczynić mają się do tego nowe modele, takie jak wyjątkowo sportowe Cayenne GTS, 911 Turbo Cabriolet i 911 GT2 a także tendencje wzrostowe na przyszłościowych rynkach Chin i Rosji. Holding Porsche z optymizmem patrzy na rok gospodarczy 2007/2008, który rozpoczął się 1 sierpnia 2007 roku. Jak powiedział dr Wiedeking: „Jeżeli pod koniec nie zdarzy się coś nieprzewidzianego, osiągniemy znów wynik, który spowoduje, że popłyną nam łzy radości."

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl