2014-01-08
Stanisław Kalemba, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, objął honorowym patronatem tegoroczną edycję Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Przedsięwzięcie promujące rodzimą żywność realizowane jest czwarty rok.
- Realizowane działania promocyjne, budujące określony wizerunek polskich producentów wytwarzających żywność wysokiej jakości są niewątpliwie bardzo istotnym elementem tworzenia wielkości sprzedaży – napisał minister Stanisław Kalemba w liście adresowanym do organizatorów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, którego celem jest promowanie rodzimych produktów spożywczych wysokiej jakości oraz ich wytwórców.
- Jestem przekonany, że uczestnictwo w programie „Doceń polskie” przyniesie wiele korzyści producentom i przyczyni się do promocji produktów wysokiej jakości – dodał minister.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest honorowym patronem programu od roku 2011, kiedy to odbył się pierwszy audyt żywności biorącej udział w programie. W trakcie trzech dotychczasowych edycji zorganizowano dziesięć certyfikacji, poprzednia przeprowadzona została w październiku 2013 roku, zaś najbliższa odbędzie się 29 stycznia.
Podczas audytów Loża Ekspertów ocenia wyroby uczestniczące w programie i decyduje o przyznaniu certyfikatów „Doceń polskie”. Wyróżnienia te nie są nadawane automatycznie wszystkim produktom biorącym udział w przedsięwzięciu.
- W audycie biorą udział tylko produkty, które są wytwarzane z rodzimych surowców, na podstawie tradycyjnej receptury lub są produkowane na terenie naszego kraju. Posiadanie tzw. polskiego akcentu to pierwszy warunek potrzebny do uzyskania certyfikatu - tłumaczy Marek Bielski, organizator programu „Doceń polskie”.
Drugim jest uzyskanie wysokich not od wspomnianej Loży Ekspertów.
- Każdy z pięciu specjalistów przyznaje punkty w skali 1-10 za smak i wygląd produktu, a także stosunek jakości wyrobu do jego ceny. Punkty są sumowane, certyfikatem wyróżnia się zatem wyłącznie żywność, którą bardzo wysoko oceniło pięciu ekspertów – podkreśla M. Bielski. Przewodniczącym Loży jest Mirek Drewniak z Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Produkty starające się o certyfikat ocenia także przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wszyscy członkowie grona eksperckiego mają długoletnie doświadczenie w branży spożywczej.
Loża przyznaje certyfikat na 24 miesiące, po tym czasie producent (jeśli nadal chce korzystać z godła) jest zobowiązany do ponownego zgłoszenia wyrobu do oceny. Powtórny udział w audycie pozwala przekonać się, czy mimo upływu czasu żywność nie straciła na jakości.
Znakiem promocyjnym uhonorowano dotychczas ponad 660 artykułów spożywczych, wśród nich znajdują się także te z tytułem TOP PRODUKT oznaczającym, iż Loża przyznała danemu wyrobowi maksymalną liczbę punktów.
Wśród nagrodzonych godłem „Doceń polskie” produktów znajdziemy: mięso, nabiał, pieczywo, słodycze, napoje, przetwory, alkohole, oleje, owoce i warzywa, a także dania gotowe i mrożonki. Certyfikatem „Doceń polskie – MARKI WŁASNE” nagrodzono także szeroki wybór produktów opatrzonych marką własną sieci handlowych.
Informacje na temat uhonorowanych wyrobów można znaleźć na blogu programu, jak również na specjalnej mapie dostępnej na stronie programu.
Promocja wyróżnionych produktów prowadzona jest na kilka sposobów. Organizatorzy przedstawiają wyróżnione produkty na blogu i stronie internetowej programu, przekazują również nagrodzonym firmom etykietki i specjalne naklejki ze znakiem programu. Wytwórcy otrzymują także plakaty, dzięki tym materiałom mogą powiadomić konsumentów i kontrahentów o swoim sukcesie.
Producenci zamieszczają logotyp „Doceń polskie”na opakowaniach, materiałach promocyjnych, a nawet w telewizyjnych spotach reklamowych. Informacje o zdobytym godle pojawiają się na stronach internetowych wytwórców, sklepach firmowych oraz internetowych. - Konsumenci zwracają uwagę na pochodzenie żywności, a znak „Doceń polskie” jednoznacznie określa miejsce jej wytworzenia, jednocześnie podkreślając wysoką jakość – zauważa organizator programu „Doceń polskie”.
Producenci nagrodzonych wyrobów mają okazję uczestniczyć także w specjalnych wydarzeniach, takich jak „Dzień polskiej żywności”, którego pomysłodawcami są twórcy programu.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|
|