Misja: Kurier


2020-04-27
Pandemia koronawirusa pokazuje jak ważną rolę odgrywają w dzisiejszych czasach firmy kurierskie i kurierzy. Kurierzy dostarczają m.in. kluczowe wyposażenie dla szpitali czy artykuły pierwszej potrzeby. Choć narażeni na ryzyko, nie mogą zostać w domach i pracować zdalnie.

 

W obecnej sytuacji przedstawiciele wielu zawodów nie mogą liczyć na komfort bezpiecznej pracy zdalnej - dotyczy to nie tylko pracowników służby zdrowia, policji czy sklepów z żywnością, ale również kurierów. Świadczone przez nich usługi, w sytuacji wprowadzania kolejnych obostrzeń, zamykania granic międzypaństwowych i rekomendacji maksymalnego ograniczenia ruchu, nabrały szczególnego znaczenia.

Zamknięcie części sklepów i przejście wielu firm w tryb pracy zdalnej poskutkowało zwiększonym ruchem w handlu online - w sieci potrzebnych produktów poszukują zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy. Aktualnie zamówienia dotyczą głównie towarów pierwszej potrzeby, przez co sprawna realizacja dostaw jest krytyczna.

                                                                 

- Kurierzy DHL Express dostarczają nie tylko produkty dla klientów indywidualnych czy biznesowych, ale również sprowadzane z zagranicy kluczowe wyposażenie dla szpitali czy artykuły higieniczne umożliwiające przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się pandemii. Dlatego tak ważna jest świadomość roli i swoistej misji, którą wypełniają każdego dnia - mówi Agnieszka Błaś, Dyrektor ds. Operacji w DHL Express Polska.

Ograniczenia ruchu utrudniają dostawy

Na konieczność obsługi zwiększonej liczby zamówień nakładają się coraz większe trudności związane z decyzjami kolejnych krajów wprowadzających restrykcyjne środki ostrożności. Ograniczanie ruchu transgranicznego w oczywisty sposób rodzi problemy logistyczne - już teraz 34 proc. przedsiębiorstw zgłasza problemy z otrzymywaniem na czas zamówionych produktów od podwykonawców, podczas gdy 18 proc. odnotowuje braki magazynowe[1].

- Dzięki wytężonej pracy kurierów przesyłki międzynarodowe wciąż mogą docierać pod wskazany adres - mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express Polska. - Utrzymanie ciągłości dostaw jest istotne nie tylko dla konsumentów czy instytucji, ale dla całej gospodarki. W ten sposób pomagamy firmom sprzedającym obecnie wyłącznie online. Są one teraz, jak wszyscy przedsiębiorcy, w trudnej sytuacji. Niejednokrotnie walczą o utrzymanie miejsc pracy, stabilność biznesową i możliwość dalszego działania.

 

Pomóż we własnym interesie

 

Kurierzy mimo podejmowanych środków ostrożności każdego dnia narażeni są na zachorowanie, a ciągłość ich pracy leży w naszym wspólnym interesie. Kluczowe jest zrozumienie ich roli i wsparcie ze strony samych klientów.

Firmy szkolą kurierów z zachowania zasad BHP przy doręczaniu oraz odbieraniu przesyłek. Pracownicy i kurierzy DHL Express zostali dodatkowo wyposażeni w preparaty służące do dezynfekcji, mają też dostęp do rękawiczek i maseczek ochronnych. Wprowadzono również  szereg wewnętrznych procedur, mających na celu zmniejszenie ryzyka zarażenia.

- W trosce o zdrowie kurierów oraz klientów wprowadziliśmy bezpieczne i bezkontaktowe formy doręczania przesyłek międzynarodowych. Kluczowa jest jednak odpowiedzialność osób, z którymi kurierzy stykają się na co dzień, np. informowanie o kwarantannie - wskazuje Agnieszka Błaś z DHL Express. - Istnieje możliwość zrealizowania dostawy bez konieczności potwierdzania jej podpisem. Kurierzy wyposażeni są dodatkowo w terminale do obsługi kart płatniczych i kredytowych umożliwiające płatności bezgotówkowe. Odbiorcy mogą również w prosty sposób dzięki aplikacji On Demand Delivery przekierować przesyłkę pod inny adres lub do paczkomatu DHL - dodaje.


[1] Francusko-Polska Izba Gospodarcza

Nadesłał:

AZ_2018

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl